Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ایران جدای از اینکه یکی از بهترین طراحان هواپیما‌های بدون سرنشین در جهان به شمار می‌رود، یکی از کشور‌های انگشت‌شمار پیشرفته در حوزه جنگ‌افزاری سایبری است. تاریخ انتشار: 11:02 - 14 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۹۵۷

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ایران یکی از بهترین طراحان هواپیمای بدون سرنشین و یکی از انگشت‌شمار کشور‌های پیشرفته در حوزه جنگ‌افزار سایبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راشا اینسای در ضمن انتشار این ارزیابی می‌نویسد: ۱۹ هدف در تاسیسات پالایشی آرامکو در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ در یک حمله دقیق هدف گرفته شدند.

 

 

حوثی‌های یمن که سال‌هاست هدف جنگ و نسل‌کشی سعودی‌ها قرار گرفته‌اند، مسئولیت حملات را برعهده گرفته و گفته‌اند که با استفاده از ۱۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین این حملات را انجام داده‌اند.

 


تحلیلگران اطلاعاتی در ابتدا این احتمال را مطرح کردند که منشا این حملات در جنوب عراق بوده است، جایی که در آن اخیرا نیرو‌های حشدالشعبی اعلام کرده‌اند که در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل تصمیم به ایجاد نیروی هوایی مختص خود را دارند. ایالات متحده که در عراق حضور قابل توجه و قابلیت‌های ردگیری دارد، ۱۶ سپتامبر به عراقی‌ها اطلاع داد که حملات از کشور آن‌ها صورت نگرفته و حریم هوایی عراق در جریان این حملات نقض نشده است.

 

در هر صورت، این واقعیت که به‌رغم گذشت چند روز از این حملات، هنوز هیچ مدرک مستدلی درباره مسیر شلیک وجود ندارد، نشان می‌دهد که عامل این حملات چه موشک بوده باشد و چه هواپیما‌های بدون سرنشین، با موفقیت از رادار عربستان سعودی و احتمالا رادار‌های دیگر کشور‌ها گریخته‌اند. از جمله تجهیزات و سخت‌افزار‌های نظامی که عربستان سعودی از ایالات متحده خریداری کرده، رادار‌هایی بوده که کل حریم هوایی پادشاهی سعودی را پوشش داده است. این بدان معناست که عملیات به اندازه‌ای پیشرفته بوده که هرکسی که مسئول آن بوده توانسته همه شکاف‌های موجود در پوشش راداری سعودی را شناسایی کند و هواپیما‌ها یا موشک‌ها را از فاصله صد‌ها کیلومتری از همین شکاف‌ها هدایت کند و آن‌ها را به اهداف مورد نظر برساند.

 

اگر واقعا ایران مسئول این عملیات بوده باشد، حملات به تاسیسات آرامکو توانایی نظامی ایران در مواجهه با یکی از توانمندترین نیرو‌های مسلح در جهان را نشان می‌دهند.

 

یک احتمال دیگر هم وجود دارد: ایران موفق شده هواپیما‌های رادارگریز، چه دارای خلبان و چه بدون سرنشین، بسازد که به موشک‌ها با قابلیت هدف‌گیری دقیق مجهز هستند. از چند سال پیش شایعاتی درباره هواپیما‌های رادارگریز غیرمتعارف ایران از جمله برخی گمانه‌زنی‌ها درباره استفاده از این هواپیما‌ها در توقیف شماری از هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی و اسرائیلی که بدون آسیب به زمین نشستند و مهندسی معکوس شدند، وجود داشته است. در هر صورت، ایران جدای از اینکه یکی از بهترین طراحان هواپیما‌های بدون سرنشین در جهان به شمار می‌رود، یکی از کشور‌های انگشت‌شمار پیشرفته در حوزه جنگ‌افزاری سایبری است تا حدی که توانسته از هواپیما‌های غیر متعارف خود برای به زمین نشاندن هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا و اسرائیل استفاده کند.


منبع: روزنامه کیهان
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روزنامه کیهان امریکا اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی، فیلم سینمایی «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی از ساعت هشت صبح روز جمعه، ۷ اردیبهشت‌ماه در بخش سینما آنلاین فیلم نت اکران خواهد شد.

فیلم سینمایی «پرویز خان» که بخشی از زندگی مرحوم پرویز دهداری را روایت می‌کند، به تهیه‌کنندگی عطا پناهی ساخته شده که پس از حضور در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر و نامزدی در ۹ رشته برای دریافت سیمرغ بلورین و کسب دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به اکران نوروز رسید.

اکران عمومی این فیلم از ۲۳ اسفندماه در سینما‌های کشور آغاز شده بود و تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر به تماشای این فیلم رفته‌اند و سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان هم فروش داشته است.

سعید پورصمیمی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، خسرو احمدی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمد صادق ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سید ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی، علی فرحناک، اسکندر کوتی و مریم سعادت بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«پرویزخان» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با حمایت وزارت ورزش و جوانان اساخته شده ست.

عوامل فیلم سینمایی «پرویز خان» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح چهره پردازی: امید گلزاده، تدوین: حسن حسندوست، طراح جلوه‌های بصری: سید هادی اسلامی، مدیر تولید: رضا زنجانیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، آهنگساز: بامداد افشار، اصلاح رنگ ونور: فربد جلالی، دستیار اول کارگردان: علی غیاثوند، مدیر تدارکات: امیر مرایی، برنامه‌ریز: سحر زرندی، عکاس: حبیب مجیدی، روابط عمومی: علی سلمان زاده، مجری طرح: استودیو بادبان.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • «پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار