Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:41:15 GMT

شرکت در پیاده‌روی اربعین ۹۸ با جزئیات کامل

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۱۷۳۹

شرکت در پیاده‌روی اربعین ۹۸ با جزئیات کامل

همیاب ۲۴ در مطلبی اطلاعات کاملی درباره پیاده‌روی اربعین ۹۸ ارائه داده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همیاب ۲۴، زائران اربعین، در این مطلب ضمن اشاره به تمام شرایط سفر اربعین و ثبت‌نام در سامانه سماح، اطلاعات کاملی در رابطه با تاریخ شروع پیاده‌روی اربعین ۹۸، وسایل و داروهای مورد نیاز، داروهای ممنوعه، خرید سیم‌کارت عراقی و استفاده از سرویس رومینگ، استفاده از سامانه #۰*۵۰۰* و آدرس موکب‌های ایرانی مستقر در مسیر را می‌خوانید تا آمادگی لازم برای سفر اربعین را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت‌نام زائران در سامانه سماح

با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اجازه تردد از مرزها به زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند، داده خواهد شد.

زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا و به‌شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر با حداقل ۳ ماه اعتبار جهت زیارت اربعین امام حسین (ع) وارد کشور عراق شوند.

تاریخ شروع پیاده‌روی اربعین ۹۸

بیشتر زائران اربعین برای پیاده‌روی، از مسیر نجف به کربلا عبور می‌کنند تا درنهایت به حرم مطهر امام حسین (ع) برسند. تاریخ شروع پیاده‌روی اربعین، به برنامه و دلایل شخصی شما مرتبط است؛ اما بهتر است از ۱۶ صفر، پیاده‌روی اربعین را شروع کنید، در این صورت یک روز قبل از اربعین به کربلا خواهید رسید. انتخاب روز ۱۶ صفر این مزیت را دارد که با همراهی جمعیت زیادی، شور و اتحادی همگانی را حس می‌کنید.

اخطار:

با توجه به سرقت‌های متعدد گوشی موبایل در سال‌های اخیر، در هنگام استراحت و صرف غذا، توصیه می‌شود گوشی و وسایل قیمتی خود را در جای مناسبی قرار داده و در صورت گم کردن یا به سرقت رفتن گوشی خود به سامانه همیاب ۲۴ به آدرس اینترنتی http://www.Hamyab24.ir  مراجعه و اعلام سرقت کنید.

وسایل موردنیاز پیاده‌روی سفر اربعین

به‌طورکلی برای انتخاب تمامی وسایل باید این را در نظر بگیرید که قرار است سه روز و در طی ساعاتی پیاپی، پیاده‌روی کنید، درنتیجه تمامی جوانب را در انتخاب وسایل باید سنجیده باشید.

در این پیاده‌روی چندروزه به همراه داشتن وسایل زیر اهمیت بسیاری دارد:

داروهای موردنیاز در سفر اربعین

مسئولان هلال احمر توصیه کرده‌اند که بیماران دیابتی، بیماران قلبی و... حتما دو برابر داروهای تخصصی خود برای ۱۰ را تهیه و همراه خود داشته باشند. داروهای تخصصی مانند اسپری‌های تنفسی، داروهای فشارخون، قند خون، داروهای قلبی و ریوی از ایران به عتبات ارسال نمی‌شود.

داروها ممنوعه سفر اربعین

همراه داشتن قرص‌های کدئین دار، روان‌گردان و مخدر، در عراق جرم محسوب می‌شود و ممنوعیت قانونی دارد؛ بنابراین از همراه داشتن قرص‌های دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزاز پام، لورازپام، کدئین، مورفین، متادون و ترامادول خودداری کنید.

طبق قانون مبارزه با مواد مخدر، اگر از زائری انواع مواد مخدر و روان‌گردان کشف شود، از ادامه سفر منع و گذرنامه وی توقیف می‌شود.

نحوه ارتباط با ایران در سفر اربعین

خرید سیم‌کارت عراقی

استفاده از سیم‌کارت عراقی برای تماس با همراهانتان در عراق و همین‌طور تماس آنلاین با ایران هزینه کمتری داشته و به‌صرفه می‌باشد.

زائران به‌راحتی می‌توانند از پایانه‌های مرزی اقدام به خرید سیم‌کارت عراقی کنند. نکته قابل‌ توجه این است که این سیم‌کارت‌ها در مرز مهران باید فعال باشند.

زائران عزیز توجه داشته باشند، در صورتی‌ که برخی دلالان وعده فعال شدن سیم‌کارت عراقی را در خارج از مرز دادند، به معنی قلابی بودن سیم‌کارت است.

استفاده از سرویس رومینگ

در صورت استفاده از سرویس رومینگ، در تماس‌های ورودی از ایران، هزینه تماس خارجی از حساب شما کم شده و آن‌ها هزینه تماس داخلی را پرداخت می‌کنند.

استفاده از کد رایگان #۰*۵۰۰* برای اطلاع از موقعیت دوستان

با توجه به این مسئله که ارتباط به‌صورت تلفنی و یا پیام کوتاه در کشور عراق دارای هزینه‌های بیشتری نسبت به ایران می‌باشد، لذا زائران می‌توانند با شماره‌گیری کد #۰*۵۰۰* با سیم‌کارت ایرانی خود به‌صورت رایگان موقعیتشان در مسیر را به دوستان خود اعلام کنند و یا از موقعیت آنان باخبر شوند.

برای مثال: (man dar amode ۱۰۸۰ hastam) را ثبت و به شماره مورد نظر ارسال کنید و یا از طریق همین سامانه از موقعیت دوستانتان مطلع شوید.

حتما بخوانید: سفر اربعین با ماشین شخصی و اطلاع از پارکینگ ها و کرایه ها

موکب‌های ایرانی در اربعین

برای راحتی زائران عزیز آدرس موکب‌های ایرانی مستقر در مسیر پیاده‌روی در اینفوگرافیک زیر آورده شده است. تمام موکب‌ها دارای امکان اسکان زائران می‌باشند و علاوه بر این دارای برخی امکاناتی نظیر اینترنت نیز هستند.

آدرس هر موکب در واقع همان شماره عمود می‌باشد.

زائر گرامی: در زمان استراحت و اسکان نهایت دقت را در نگه‌داری از وسایل شخصی، گوشی موبایل و مدارک خود داشته باشید و همواره آن‌ها در جای مناسبی قرار دهید. همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی‌های سرقتی.

www.Hamyab۲۴.ir

همیاب ۲۴ با پوشش کامل مرزهای ایران در اربعین سفر خوشی را برای شما آرزومند است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیاده روی اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود:اعزام زائران خانه خدا تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.
محمدحسین آجیلیان افزود: در عملیات حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات در حالی انجام می‌شود که ۵۸ هزار و ۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، ادامه‌داد: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام‌خمینی (ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود.
مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر ماه خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام‌خمینی (ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهار محال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.
آجیلیان گفت: با اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد محدودی از این زائران پیش از آغاز عملیات حج تمتع در سفری ۱۰ روزه راهی مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.
وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های معین حج تمتع برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات، خاطرنشان‌کرد: زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج عازم عربستان می‌شوند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا پیش از عملیات حج تمتع هرگونه نواقص و عوامل موجب ایستایی زائران را برطرف کرده و با آمادگی کامل به استقبال این عملیات بزرگ بروند. این در حالی است که نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی حامل زائران در فرودگاه‌ها حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بيش از 87 هزار زائر در عمليات حج تمتع/ 18 فرودگاه معين حج هستند