Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که چرا مسئولیت‌های صریح دولت در حوزه حمل و نقل، بافت فرسوده و غیره بر زمین مانده، گفت: اگر به تهران نیز همانند سایر نقاط کشور نگریسته شود حداقل حقوق قانونی این شهر محقق می‌شود و بسیاری از مشکلات امروز قابل حل خواهد بود.

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که امروز ۱۴ مهرماه به عنوان "روز تهران" شناخته شده است، گفت: نقش تهران از بعد سیاسی و اقتصادی بعد از آنکه به عنوان پایتخت شناسایی شد ارتقاء یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی تهران موجب شد که نه تنها به عنوان پایتخت بلکه به عنوان بزرگترین کلانشهر کشور بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای دهد، اظهار کرد: با این‌که در تبلیغات و تصویر عمومی، تهران یکی از برخوردارترین مناطق کشور محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که محروم‌ترین مردم و مناطق ایران را نیز می‌توانیم در تهران مشاهده کنیم به گونه‌ای که دانش آموزان تهرانی از پایین‌ترین سرانه‌های آموزشی برخوردارند، حمل و نقل عمومی نیز ایراداتی دارد، بافت فرسوده در تهران مشکل‌ساز می‌شود و در کل به دلیل عدم توجه کافی دولت و مجلس شورای اسلامی به تهران، شاهد هستیم که آنها به وظایف خود در برابر پایتخت عمل نمی‌کنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که مدت‌هاست که طرح انتقال پایتخت که مبتنی بر احداث شهر کوچکی برای پایتختی سیاسی کشور با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر مطرح است که صدها هزار میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد، اظهار کرد: در حالی که حل مسائل اصلی تهران با کسری هزینه ممکن است و حتی اگر پایتخت نیز منتقل شود دولت نمی‌تواند خود را در برابر مسائل تهران بی‌تفاوت احساس کند و امروز شهروندان تهرانی از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که نسبت به مشکلات فراوان ایجاد شده بی‌تفاوت نباشند.

هاشمی با بیان این‌که چرا مسئولیت‌های صریح دولت در حوزه حمل و نقل، بافت فرسوده و غیره بر زمین مانده، گفت: اگر به تهران نیز همانند سایر نقاط کشور نگریسته شود حداقل حقوق قانونی این شهر محقق می‌شود و بسیاری از مشکلات امروز قابل حل خواهد بود.

وی با بیان این‌که حدود یک سوم درآمد اقتصاد ملی در تهران ایجاد می‌شود اما یک دهم آن نیز در تهران هزینه نمی‌شود، ادامه داد: مشکلاتی همچون ترافیک، ازدحام و آلودگی هوا، زیبایی تهران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و روز تهران بهانه‌ای است برای پرداختن به نقاط قوت و چالش‌های تهران که متاسفانه با این‌که تهران نزدیک‌ترین فاصله به مسئولان را دارد اما از دید آنها پنهان مانده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که دولت می‌تواند به جای انتقال پایتخت به مدیریت شهری کمک کند تا مشکلاتی همچون بافت فرسوده، آب و برق اضطراری، ایمنی و پسماند را حل کند، تصریح کرد: مسئولان شهرداری باید از ظرفیت‌های مختلف برای بهبود زیست شهری تهران کمک کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت

در جلسه کمیته حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران بر احیای مجدد دوچرخه‌سواری در پایتخت تاکید شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه کمیته حمل و نقل ترافیک با حضور سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد آقامیری؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید واقعیت‌ها شهر دید و نگرانی‌های مردم را درک کرد، گفت: گاهی اوقات باید خودمان بانی تغییر و تحولات باشیم، حتما به خاطر دارید که در چند دهه گذشته دوچرخه‌سواری امری عادی در تهران و بسیاری از شهرهای کشور به شمار می‌رفت اما متاسفانه با عملکرد ناقص در حوزه فرهنگ‌سازی و غلبه خودرو محوری، شانس دوچرخه‌سواری را از شهروندان گرفتیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه آلودگی هوا تبدیل به چالش همیشگی تهران شده است، اظهار کرد: دوچرخه می‌تواند یکی از ابزار کاهش آلودگی هوا باشد.

زاکانی: برخی شهردار که بودند عملکردی جز دوچرخه‌سواری نداشتند!

تشکری هاشمی تصریح کرد: در تشخیص اینکه در کدام خیابان‌ها باید خطوط دوچرخه‌سواری احداث شود بد عمل کرده‌ایم زیرا نیازی نیست در تمام خیابان‌های تهران این خطوط احداث شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید گزینه‌ها و راه حل‌های متنوع را پیش روی شهروندان قرار داد تا با مشارکت مردم بر پدیده‌های ناهنجار ترافیکی و آلودگی هوا غلبه کرد، افزود: ما باید این پیام را به شهروندان منتقل کنیم که دوچرخه‌سواری برای سلامت روان و جسم آنها و از بین بردن آلودگی هوا یک راه حل است.

وی ادامه داد: چرا وقتی مثلا 300 میلیارد تومان برای یک پل هزینه می‌کنیم ناراحت نمی‌شویم اما برای ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و فرهنگ آن کاری انجام نمی‌دهیم و هیچ هزینه‌ای نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد دوچرخه‌سوار هستیم نه مسیر دوچرخه‌سواری گفت: باید تاکید کنیم که به هیچ وجه مخالف و ضد دوچرخه‌سواری نیستیم و همانطور که دوره سابق با این عنوان معروف شد که هیچ کاری جز دوچرخه‌سواری نکرد ما نیز نباید تحت عنوان مخالفان دوچرخه‌سواری شناخته شویم.

وی ادامه داد: باید از مناطق خواسته شود مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری را مشخص کنند تا سریعا در آن مکان‌ها خدمات دوچرخه‌سواری فعال شود. همچنین در پارک‌های ترافیکی باید آموزش دوچرخه‌سواری برای کودکان ایجاد شود.

تشکری هاشمی گفت: در باب اقدامات فرهنگی، فعالیتی توسط شهرداری انجام نشده است مردم یک شبه به اهمیت دوچرخه‌سواری اقناع نمی‌شوند بلکه باید رفته رفته و از طریق تبلیغات و کار فرهنگی این کار را انجام داد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های شهروندان در حوزه دوچرخه‌سواری اظهار کرد: می‌توان با شناسایی مسیرهای کم ترافیک در روزهای تعطیل فضایی را برای دوچرخه‌سواری ایجاد کرد. بیدود یک سرمایه ملی است اما اکنون دوچرخه‌های آن زیر آفتاب رها شده‌ و هیچکس پاسخگوی این رهاشدگی نیست.

در ادامه شهریار افندی‌زاده با اشاره به اهمیت دوچرخه‌سواری گفت: در بحث استفاده از دوچرخه موارد بسیاری مطرح است که یکی از آنها بحث سخت افزاری است یعنی باید امکاناتی برای ترغیب ‌شهروندان به استفاده از دوچرخه ایجاد شود.

وی ادامه داد: علاوه بر لزوم وجود امکانات سخت‌افزاری ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری نیز اهمیت دارد ما نمی‌توانیم به اجبار فرهنگ دوچرخه‌سواری را ایجاد کنیم.

افندی‌زاده با بیان اینکه باید مکان‌هایی برای دوچرخه‌سواری ایجاد شود، اظهار کرد: باید در این مکان‌ها افراد علاقه‌مندان دوچرخه‌سواری کنند همچنین باید مسیرهای پیشنهادی دوچرخه‌سواری مورد بررسی قرار گیرند زیرا تمامی مسیرها پتانسیل لازم را ندارند و بازنگری بر روی مکان‌ها باید توسط سازمان انجام شود.

در ادامه سید محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی شود که نتیجه احداث خطوط دوچرخه‌سواری در تهران چه بوده است، گفت‌: متاسفانه هنوز بررسی نشده که آیا می‌توان این مد حمل و نقلی را ایجاد کرد یا خیر، تا زمانی که شوق استفاده از دوچرخه‌سواری را ایجاد نکنیم نمی‌توانیم دوچرخه را به عنوان یک مد حمل و نقلی بنامیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم دوچرخه را به دبیرستان‌ها بدهیم تا دانش آموزان برای تردد از مدرسه به خانه از دوچرخه استفاده کنند، با استفاده از مشوق‌های کوچک می‌توان دوچرخه را تبدیل به یک مد کرد.

آقامیری گفت: باید بیشتر انرژی خود را برای ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری ایجاد کنیم، برای مثال در پارک‌های جنگلی دوچرخه بسیار بیشتر از سطح خیایان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اگر قرار است برنامه‌ای هم ایجاد کرد باید از طریق مشوق‌ها در میان نسل جوان باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی؛ به جای ساخت مسجد، مشکلات حمل و نقل عمومی تهران را حل کنید
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی به جای ساخت مسجد
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی ؛ به جای ساخت مسجد ، مشکلات حمل‌ و نقل عمومی تهران را حل کنید
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ ها؛ تأیید واگن‌ ها را به تأخیر نیندازید
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • محسن هاشمی‌: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی /هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند