Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هاگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی درباره نتیجه جلسه دیروز شورای مرکزی حزب متبوعش, گفت: حزب مردمی اصلاحات لیست مجزا دارد و با هیچ جریانی ائتلاف نمی‌کند. ما به اسم حزب خود در انتخابات شرکت می‌کنیم و به هیچ وجه فعلاً با هیچ جریانی اتلاف نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حجت الاسلام فومنی نامزد انتخابات مجلس می‌شود.    او در پایان گفت: ما در تهران و تمامی استانها و شهرستانها نامزد خواهیم داشت و حزب مردمی اصلاحات به صورت مستقل لیست می‌دهد.   انتهای پیام/   

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی احزاب و تشکل ها اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، رهبران منطقه خودمختار گاگائوزیا در مولداوی اعلام کرده‌اند که خواستار وضعیت ویژه برای زبان روسی در کنار زبان رومانیایی، تنها زبان رسمی در این کشور هستند.

دولت طرفدار اروپا در مولداوی به تازگی با چالش جدیدی از سوی مسئولان و ساکنان منطقه خودمختار «گاگائوزیا» در این کشور روبرو شده است.

رهبران این منطقه که حدود یک هزار و ۸۳۲ کیلومتر مربع وسعت دارد با رد اصلاحات قضایی پیشنهادی، خواستار ارتقای جایگاه زبان روسی شده‌اند.

حدود ۱۴۰ هزار سکنه گاگائوزیا که عمدتاً از اقوام ترک‌تبار هستند و به مسیحیت ارتدکس پایبندند، از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ روابط پرتنشی با مقامات مرکزی داشته‌اند.

در همین راستا، مجلس محلی گاگائوزیا روز جمعه با اصلاحات قضایی پیشنهادی از سوی دولت مرکزی که به تعطیلی دادگاه تجدید نظر در این منطقه منجر می‌شد، مخالفت کرد.

رهبران این منطقه همچنین اعلام کرده‌اند که خواستار وضعیت ویژه برای زبان روسی در کنار زبان رومانیایی، تنها زبان رسمی در مولداوی، هستند.

طبق قانون اساسی مولداوی، باشکان یا رهبر گاگائوزیا به طور خودکار از عضویت در دولت این کشور که بین اوکراین و رومانی واقع شده برخوردار است.

با این حال، مایا ساندو، رئیس جمهوری مولداوی از امضای فرمانی که به یوگنیا گوتسول، باشکان فعلی گاگائوزیا قدرت اجرایی می‌دهد، خودداری کرده است.

دلیل این امر آن است که خانم گوتسول با حمایت حزبی طرفدار روسیه‌ به رهبری ایلان شور، تاجر فراری و محکوم به اختلاس کلان که اکنون ممنوع‌الفعالیت است، در انتخابات پیروز شده است.

در همین راستا، دورین رچان، نخست‌وزیر مولداوی، ضمن حمایت از اصلاحات قضایی اعلام کرد که این اصلاحات ریشه «عناصر جنایتکار» که به گفته وی منطقه را اداره می‌کنند، خواهد خشکاند.

آقای رچان عصر جمعه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «دستگاه قضایی آنچه را که باید انجام خواهد داد و تمامی اعضای این گروه‌ها را پاسخگو خواهد کرد. هیچ دلیلی برای رویارویی وجود ندارد. هدف ما ساختن کشور بر اساس معیارهای اروپا است.»

مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی همواره روسیه را به عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای کشورش معرفی کرده و خواستار برپایی یک همه‌پرسی برای پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا همزمان با برپایی انتخابات ریاست‌جمهوری در اواخر سال جاری شده است.

از سوی دیگر، یوگنیا گوتسول، باشکان فعلی گاگائوزیا به شدت به طرح پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا مشکوک و بدبین است؛ وی رئیس جمهوری را به قربانی‌کردن منطقه تحت رهبری خود متهم می‌کند و در ماه گذشته دو بار به روسیه سفر کرده تا از ولادیمیر پوتین، رهبر کرملین، درخواست کمک کند.

ویتالی اندریفسکی، تحلیلگر سیاسی می‌گوید که خواسته‌های این منطقه، از جمله درخواست ارتقای جایگاه زبان روسی، بخشی از کارزاری است که با حمایت کرملین و همچنین ایلان شور، رهبر حزب نزدیک به مسکو در مولداوی برای برهم زدن فعالیت‌های سیاسی در این کشور در پیش گرفته شده است.

او به رویترز گفت: «آنها به این نیاز دارند تا اوضاع را در سال جاری که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همه پرسی پیوستن به اتحادیه اروپا در دستور کار قرار گرفته بی‌ثبات و در نهایت کشور را تجزیه کنند.»

 

دیگر خبرها

  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری
  • اطلاعیه اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد