Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:54:19 GMT

ابرهای ناامیدی در آسمان تل آویو

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۳۳۶۷

ابرهای ناامیدی در آسمان تل آویو

شرایط سخت و دشوار پیش روی صهیونیست ها با حادث شدن اتفاقات داخلی رژیم صهیونیستی و عرصه بین الملل رفته رفته آنها را بیشتر تحت فشار قرار می دهد.

رژیم صهیونیستی مدتی است که با معضل تشکیل کابینه و اختلافات بین حزبی مواجه است و در این مسیر نه تنها گام رو به جلویی نداشته بلکه احتمال کشیده شدن انتخابات پارلمانی به دور سوم در سرزمین های اشغالی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با وجود اختلافات سیاسی و جنگ قدرت بین سران رژیم صهیونیستی، نتانیاهو همچنان برای ماندن در سمت خود از هیچ اقدامی دریغ نمی کند. وی از سویی برای سرپوش گذاشتن بر شکست در روند مذاکرات برای تشکیل کابینه دوباره به تنش زایی و صحبت های ضد ایرانی روی آورده و اخیرا نیز خواستار بودجه میلیارد دلاری در حوزه نظامی برای مبارزه با ایران شده است.

تارنمای روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشت: ایجاد توهم جنگ توسط نتانیاهو به عنوان نقشه سیاسی دیگری در راستای فشار بر رقیب خود برای تشکیل دولت تعبیر می شود.

این روزنامه افزود که سخنرانی نتانیاهو در اولین جلسه دور جدید پارلمان اسرائیل نشان از فروپاشی کامل راهبرد وی در رابطه با ایران داشت.

این شواهد و قراین نشان می دهد که راهبردهای ضد ایرانی نتانیاهو مانند گذشته از جمله تشدید تنش میان ایران و کشورهای منطقه با شکست مواجه شده است.

در همین حال گزارش هایی در مورد نرم تر شدن مواضع عربستان و سیگنال ها و پالس هایی برای مذاکره با ایران، نگرانی هایی را برای آمریکا و اسرائیل به همراه داشته است.

در کنار اتفاقاتی از این دست، استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی نیز این حس را به نتانیاهو القا می کند که پشتیبان خود در رسیدن به مقاصد شوم را از دست می دهد.

دونالد ترامپ در کنار حمایت های همه جانبه در راستای اشغالگری رژیم صهیونیستی با خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اعمال تحریم های اقتصادی همه جانبه علیه ایران، موجب خرسندی نتانیاهو شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مسیر نیز تلاش های زیادی را برای خارج کردن کشورهای اروپایی از توافق هسته ای انجام داد، اما با ناکامی مواجه شد.

روزنامه هاآرتص در همین ارتباط با اشاره به موضوع استیضاح رییس جمهوری آمریکا نوشت : استیضاح ترامپ موجب تسریع فروپاشی راهبردهای نتانیاهو در رابطه با ایران می شود.

در همین حال انتشار گزارش هایی در مورد تلاش نمایندگان دمکرات آمریکا و برخی مقامات سابق این کشور برای استیضاح ترامپ، صهیونیست ها را نسبت به از دست دادن پشتیبان خود وحشت زده کرده است.

هرچند به نظر می رسد نتانیاهو نیز دیگر به ترامپ دل نبسته است، زیرا در جلسه افتتاحیه دور جدید پارلمان رژیم صهیونیستی هیچ اشاره ای به ترامپ نکرد. وی حتی از خروج ترامپ از توافق هسته ای ۲۰۱۵ میلادی ایران و مواضع سخت واشنگتن نسبت به تهران قدردانی نکرد.

سخن آخر این که با توجه به رویدادهای اخیر در سرزمین های اشغالی، منطقه و جهان کارشناسان سیاسی معتقدند که در چنین شرایطی نتانیاهو ناامید از همه طرف های مورد نظر خود برای ادامه حمایت جهت پیشبرد و دستیابی به سیاست های مورد نظر در ارتباط با ایران متحمل شکست خواهد شد و با توجه به شرایط کنونی منطقه این شکست با موارد پیشین برای حیثیت سیاسی وی متفاوت تر و به مراتب سنگین تر خواهد بود.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو دونالد ترامپ اسرائیل إيران رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گفت: شکاف داخلی در اسرائیل باید اکنون برطرف شود، چرا که ما با تهدید موجودیت روبه رو هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، نتانیاهو افزود: ما متعهد به پیروزی بر محور تروریسم [مقاومت] در غزه، آزادی گروگان‌ها و مقابله با تهدیدات آینده از ایران هستیم.

نتانیاهو در حالی این سخنان را بیان می کند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از تشدید اختلافات در کابینه جنگ خبر دادند.

 شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که اختلافات بین وزرای شورای جنگ این رژیم در خصوص روند جنگ در غزه بالا گرفت.

بر اساس این گزارش، اختلافات میان نتانیاهو و اعضای شورای جنگ از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسبق و عضو کنونی این شورا شدت یافته است.

در این گزارش آمده که با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی نتوانسته است جنبش حماس را شکست دهد. همین امر خشم صهیونیست‌هایی که منتظر تحقق وعده نتانیاهو مبنی بر «پیروزی کامل بر حماس» بودند، به دنبال داشته است.

اخیرا «وال استریت ژورنال» نیز با اشاره به اختلافات بین نتانیاهو، گانتس و گالانت، نوشت که با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی در مورد عاقبت این جنگ دچار اختلافات بسیار شده و سه چهره اصلی نظامی این رژیم، در تلاشی مذبوحانه به ‌دنبال رفع تشویش از اذهان عمومی هستند.

در هفت ماه گذشته، این سه نفر بر سر موضوعات کلیدی برای تصمیم‌گیری نظیر چگونگی آغاز یک فشار نظامی قاطع، آزادی اسرا و اداره نوار غزه پس از جنگ دچار اختلافات شدید بوده اند. آنها اکنون بزرگترین چالش تاریخ رژیم صهیونیستی یعنی نحوه واکنش به پاسخ تنبیهی ایران مواجه‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • نتانیاهو در موقعیت آچمز
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • ترکیه: نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • ما نمی خواهیم شاهد جنگ با ایران باشیم
  • تحریم علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو!
  • تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو