Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، شورای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با حضور دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف بررسی جنبه های مختلف آموزشی، پژوهشی و خدمات سلامت واحدهای دانشگاهی رشته های مربوطه در واحد سمنان برگزار شد.

دکتر نفر در این جلسه با اشاره به طرح آمایش سرزمینی گفت: با توجه به طرح آمایش سرزمینی به دنبال توسعه رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری بسیار خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی دارد، اظهار داشت: همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه های تبادل دانشجو، استاد و همچنین واگذاری برخی از رشته‌ها به یکدیگر می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات باشد.

دکتر نفر با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ارتقاء کیفیت آموزشی و تربیت فارغ‌التحصیلان متخصص با توجه به نیاز جامعه، خاطرنشان کرد: ارتباط بیشتر و حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند کمک شایانی در این زمینه باشد.

دکتر عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های موجود در حوزه پزشکی در این دانشگاه گفت: استان سمنان زیرساخت‌های بسیار قدرتمندی در رشته‌های علوم پزشکی دارد و می‌تواند گام‌های بلندی را در زمینه تربیت دانشجوهای پزشکی و پیراپزشکی بردارد.

گفتنی است پیش از این نشست دکتر نفر از ظرفیت‌های آموزشی واحدهای شاهرود و دامغان و بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان بازدید کرد.

واحد دامغان میتواند به یکی از دانشکده های آموزش تخصصی داروسازی تبدیل شود

دکتر نفر همچنین در بازدید از توانمندی‌های دانشکده داروسازی واحد دامغان گفت: با رفع مشکلات و تأمین هیات علمی متخصص، این واحد دانشگاهی می‌تواند در زمینه تربیت نیروی متخصص ورود کند و به یکی از دانشکده‌های آموزش تخصصی داروسازی تبدیل شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: زیرساخت مناسب و ساختار حرفه‌ای با آزمایشگاه‌های مجهز در کنار همکاری با کارخانه داروسازی و تأمین رفاه و آسایش داوطلبان، می‌تواند در زمینه جذب نیروی علمی متخصص مؤثر باشد.

وی بر ارتقاء سطح کیفی آموزش در حوزه علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: تأمین تجهیزات و تضمین حضور نیروی انسانی متخصص به همراه افزایش اصولی بهره‌وری، قدرت آموزش‌های مؤثر و کاربردی را برای تربیت نیروی موفق فردای کشور تضمین خواهد کرد.

نعمت‌الله نعمتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان نیز در این جلسه گفت: نگاه دانشگاه در توسعه زیرساخت‌های داروسازی با نگاهی اصولی و منطبق با اهمیت دانش پزشکی است و بنا به همین دیدگاه تلاش شده تا ساختمان دانشکده علاوه بر ظرفیت کافی از تجهیزات و امکانات خوب آموزشی هم برخوردار باشد؛ به همین منظور این دانشکده در ساختمانی با زیربنا 6000 متر مربع و در 4 طبقه و با کلاس‌های درسی مجهز، کتابخانه تخصصی، مرکز کامپیوتر، تالار ابن سینا و گروه‌های آموزشی در اختیار دانشجویان داروسازی قرار دارد.

نعمتی به همت دانشگاه آزاد اسلامی دامغان و مساعدت‌های سازمانی به منظور تجهیز آزمایشگاه‌های عملیاتی و مطالعاتی با مساحت 2000 متر مربع اشاره کرد و افزود: واحد دامغان با استفاده از 12 آزمایشگاه تخصصی در زمینه فارماسیوتیکس، فارماکولوژی، فارماکوگنوزی، شیمی دارویی، بیوتکنولوژی دارویی، بیوفارماسی و ... تلاش کرده تا در بهترین شرایط در خدمت دانشجویان داروسازی باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار داشت: داروخانه شهری به زودی راه‌اندازی می‌شود تا علاوه بر استفاده داروسازان جوان در زمینه آموزشی، بتوانیم بخشی از مشکلات شهر دامغان در تأمین دارو را نیز مرتفع کنیم و با راه‌اندازی مرکز تحقیقات تولید و فناوری داروهای گیاهی تلاش خواهیم کرد با حمایت سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان به یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدی این دسته از داروها تبدیل شویم.

گفتنی است دکتر نفر از دانشکده داروسازی، آزمایشگاه‌های عملیاتی و آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات داروسازی بازدید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دارو دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری