Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک استان مرکزی، افزود: کنکاش علل حوادث رانندگی باید در شورای ترافیک برجسته‌تر شود و راهبردهای اثربخشی در راستای حل این معضل تدوین شود تا در نیمه دوم سال روند نزولی آمار کشته های ترافیکی در استان رقم بخورد.

وی اظهار داشت: مدیریت شهری اراک نیز باید برنامه و اقدامات خود در خصوص نصب دوربین را با جدیت دنبال کنند و راهبردهای روان‌سازی ترافیک و رفع نواقص موجود را با دقت نظر بیشتری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان  باید برای کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی همکاری بین‌بخشی اثرگذاری را تعریف کنند و در سایه مشارکت و فرهنگ‌سازی به کاهش خسارات و کشته های ترافیکی ناشی از تصادف‌ها کمک کنند.

آقازاده افزود: دانش‌آموزان در قالب همیار پلیس می‌توانند در کاهش این آمار نقش موثری داشته باشند و باید سهم آنان در فرهنگ سازی با برنامه‌های اثربخش و جذاب افزایش یابد.

وی اظهار داشت: نقش همیاران پلیس در خانه و در داخل خودرو در خصوص تذکر ایمنی در رانندگی حتی از اقدامات و  تذکر مامور راهنمایی و رانندگی در پاره‌ای موارد پررنگ‌تر است.

استاندار مرکزی گفت: آموزش و پرورش به توسعه فرهنگ ترافیک توجه بیشتر داشته باشد و با کمک گرفتن از نقش رسانه ها در حرکتی منسجم برای کاهش شمار حوادث رانندگی اقدام کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش ترافیک خودرو راهنمایی و رانندگی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال

رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش ۲۲ درصدی حوادث ناشی از غرق شدگی در فروردین ماه امسال خبر داد و از مردم خواست که با رعایت نکات ایمنی از افزایش این آمار در ادامه سال‌جاری جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، جعفر میعادفر در تشریح آمار مربوط به حوادث غرق شدگی در کشور گفت: در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۱۱۸ نفر در حوادث مرتبط با غرق شدگی دچار حادثه شدند که این آمار در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته از افزایش ۲۲ درصدی حکایت دارد.

وی با بیان اینکه ۶۴ نفر از این ۱۱۸ نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: آمار فوتی‌ها نیز حاکی از افزایشی دو درصدی در مقایسه با سال قبل است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان را نیز ۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: شمار مصدومان ناشی از حوادث غرق‌شدگی نیز رشد ۵۹ درصدی در مقایسه با فروردین ماه سال ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد.

میعادفر درباره استان‌های دارای بیشترین موارد فوتی نیز گفت:‌استان فارس با ۱۱ و استان اصفهان با هفت مورد دارای بیشترین موارد فوت به دلیل غرق‌شدگی در فروردین ماه امسال بودند. این موضوع نشان می‌دهد که آمار غرق‌شدگی ارتباطی با مجاورت با دریا و ... ندارد و لازم است که مردم اصول ایمنی را در این مورد رعایت کنند.

به گفته وی بیشترین موارد مصدومیت ناشی از غرق‌شدگی نیز در استان‌های بوشهر با ۱۵ مورد مصدوم و هرمزگان با هشت مورد مصدوم است.

رئیس سازمان اورژانس کشور به مردم هشدار داد که با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از شنا کردن در استخرها و کانال‌های کشاورزی و ... از جان خود و اطرافیانشان مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است