Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مبارزه با تروریسم پایتخت فرانسه اعلام کرد: حمله به مقر پلیس در پاریس، یک اقدام از پیش تعیین شده با ماهیت تروریستی بوده است.

به گزارش روز یکشنبه "فرانس اینفو تی وی"، «ژان فرانسوا ریکار» (Jean-Francois Ricard) روز گذشته(شنبه) در یک کنفرانس خبری از چندین عنصر در این رابطه پرده برداشت.

«میکائیل هارپون» (Mickaël Harpon) روز پنجشنبه ۱۱ مهر ماه(سوم اکتبر) با حمله به مقر پلیس در پاریس چهار همکار خود را به قتل رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان مبارزه با تروریسم پاریس در مورد ماهیت فرد حمله کننده و دلایل حمله به مقر پلیس در پاریس به خبرنگاران توضیح داد. 

به گفته وی، هارپون ۴۵ ساله که حدود ۲۰ سال به عنوان کارشناس کامپیوتر برای پلیس کار کرده، حوالی ساعت ۱۱ و ۲۰ تا ۱۱ و ۵۰ دقیقه به وقت محلی حدود ۳۰ پیامک مذهبی مانند "الله اکبر"، "پیروی کن از پیامبر گرامی ما" و "تدبیر کن در قرآن" برای همسر خود ارسال کرده بود. سپس او حدود ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه اقدام به خرید چاقو کرد.

بنا به شهادت مدیر فروشگاه، او بدون هیچ سووالی وارد شد سپس به پشت فروشگاه رفت. بنابراین او دو چاقو خریداری می کند. در ادامه، یک حمله شدید که هفت دقیقه به طول می انجامد رخ داد. 

دادستان مبارزه با تروریسم پاریس افزود، این یک عمل از پیش تعیین شده با ماهیت تروریستی بوده است.

ریکار ادامه داد: نتایج تحقیقات منجر به یافتن ارتباط بین فرد مهاجم و چندین فرد دیگر که احتمالا وابسته به جنبش سلفی هستند شد. عاملان این حادثه احتمالا پایبند به یک دیدگاه افراط گرایی هستند.

به گفته دادستان مبارزه با تروریسم پایتخت فرانسه، فرد مهاجم به مدت ۱۰ سال به جنبش افراط گرایی گرویده بود و توجیه کننده حمله به دفتر شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵ است. همسایگان او شبانه فریاد "الله اکبر" سر می دهند. همسر او همچنان در بازداست به سر می برد.

همچنین به نوشته یورو نیوز، هارپون از سال ۲۰۰۳ در واحد مدیریت اطلاعات مقر پلیس پاریس مشغول به کار بود که ناگهان پوشش غربی را تغییر داده تا با لباس سنتی به مسجد برود. فرد مهاجم به مقر پلیس پاریس، سابقه کیفری نداشت اما یک بار به دلیل خشونت خانگی به دادسرا احضار شده بود.

هارپون در حمله روز پنجشنبه خود به مقر پلیس در منطقه "سیته" پاریس، چهار تن از همکاران خود را با چاقو به قتل رساند و خود نیز توسط یک افسر کارآموز پلیس کشته شد.

تقویت کنترل ها در سرویس های اطلاعاتی فرانسه

در همین حال، نخست وزیر فرانسه از بازرسی سرویس های اطلاعاتی این کشور خواسته هر گونه علائم احتمالی گرایش به افراط‌ گرایی در سرویس های مرتبط با مقابله با تروریسم غربال شود.
به نوشته امروز (یکشنبه) روزنامه "لو فیگارو" فرانسه، «ادوارد فیلیپ» در گفت وگو با روزنامه "ژورنال دو دیمانش" هدف از این اقدام را اطمینان یابی از این که هیچ کدام از دیگر مقامات مرتبط با سرویس های مقابله با تروریسم در صورت گرایش به افراط گرایی در سمت خود باقی نماند، اعلام کرده است.
او گفته، هرگز ریسک صفر وجود ندارد و این یک حقیقت است اما مسوولیت ما است که خطاهای احتمالی را نپذیریم و همواره شکاف ها را ببندیم. در تمام سرویس های اطلاعاتی تشخیص تهدیدات داخلی اولویت اصلی ما است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک فرانسه امروز در قرقیزستان پیگیری شد که امین کاویانی نژاد در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم با حساب ۶ بر ۵ از سد لی یو از چین عبور کرد و با صعود به فینال سهمیه در المپیک را به دست آورد.

علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم با حساب ۳ بر ۲ جالگاسبای بردی مرادف از ازبکستان را در مرحله نیمه نهایی شکست داد و با گام گذاشتن به فینال سهمیه المپیک پاریس را از آن خود کرد.

کولاک نماینده کشتی ایران در بیشکک | سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد

این مسابقات با راه‌یابی فرنگی کاران به فینال پایان یافت و کشتی گیران صعود کننده به دیدار پایانی، سهمیه المپیک را تصاحب کردند.

فرزاد ایمانعلی زاده به عنوان مربی از استان خوزستان هدایت ملی‌پوشان کشورمان را برعهده داشت.

مهدی بشیرزاده داور بین‌المللی کشور در این مسابقات به قضاوت پرداخت.

پیش از این مهدی محسن نژاد و امین میرزازاده سهمیه المپیک پاریس کسب کرده بودند.

شهر پاریس فرانسه از ۵ تا ۲۱ مردادماه میزبان مسابقات المپیک خواهد بود.

کد خبر 846192 برچسب‌ها ازبکستان کشتی فرنگی پاریس ویژه ورزشی چین استان خوزستان فرانسه قرقیزستان

دیگر خبرها

  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند