Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از انجام مطالعات اشتغال‌زایی در ۱۳۲ روستای استان تا پایان سال خبر داد. ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود نوربخش در جلسه کارگروه زیربنایی،توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌های اشتغال در سلفچگان شناسایی شده است، اظهار داشت: آموزش فنی و مهارتی یکی از لازمه‌های اشتغال‌زایی در این بخش است، پروژه‌های کشاورزی نیز مکان محور بوده اما در خدمات و صنایع تبدیلی امکان خوشه‌ای شدن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: الآن که این مطالعات اتفاق افتاد باید ملاک عمل قرار گرفته تا تسهیلات عرضه شود، هم‌اکنون 25 روستای سلفچگان بررسی‌شده است و تا پایان سال 132 روستا مطالعات انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه طرح‌های کلان اشتغال‌زایی استان بررسی‌شده است ادامه داد: باید انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌ها شکل بگیرد، در پروژه‌ها مطالعات بخش‌های همجوار نیاز بوده و مطالعات نهایی اصلاحیه این مطالعات باشد و در اشتغال روستایی باید به یکسری مشاغل نوین روی آورد.

طرح جذاب برای اشتغال روستائیان بیکار/ 15 گاو تحویل بگیرید، 90میلیون تومان سود ببرید16.5 درصد از تسهیلات پرداخت شده طرح های اشتغال روستایی و عشایری انحراف دارددولت با 90 هزار میلیارد تومان پول اشتغال چه کرد؟

مدیر پروژه تحقیقاتی اشتغال سلفچگان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای طرح‌ها مشارکتی بودن آن است، اظهار داشت: مشارکت در کار سبب موفقیت آن می‌شود و شناسایی دست‌اندرکاران و برگزاری کارگاه از انواع مشارکت‌های در این تحقیقات است.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه میزان مشارکت متفاوت است افزود: هدف این مطالعه شناسایی کسب‌وکار و کارآفرینی در روستاها برای پروژه‌های اشتغال‌زایی بوده که در قم 5درصد روستایی وجود داشته اما همین درصد کم تأثیر زیادی در رونق شهرنشینی دارد.

وی ادامه داد: در بیست سال گذشته سکونت در روستاها رشد منفی داشته اما از سال 90تا95 در سلفچگان شاهد رشد مثبت بوده‌ایم، سهم تولید ناخالص در روستاها سه برابر جمعیت خودشان است که این نشان‌دهنده اهمیت روستاهاست.

استاد دانشگاه تهران سهم صنعت در سلفچگان را بیشتر از کشاورزی دانست و گفت: 24درصد از بهره‌برداری‌های کشوری در روستا غیر روستایی هستند و در قم نیز متوسط این بهره‌برداری‌ها 30 درصد است.

وی با بیان اینکه غیر روستانشینان برای سرمایه‌گذاری انگیزه ندارند، خاطرنشان کرد:  در بخش سلفچگان 83مرغداری و حدود 53 دامداری وجود دارد، متوسط درآمد روستایی بیشتر از متوسط ملی است که این نشان‌دهنده تلاش این افراد برای زندگی است.

رضایی با تأکید بر اهمیت کشاورزی بین مردم روستاهای سلفچگان تصریح کرد: به لحاظ کشاورزی مشکل آب وجود دارد که متأسفانه در حال حاضر میزان آبیاری تحت فشار کم است و رواج پیدا نکرده است، همچنین کشت متمرکز و گلخانه‌ای زمینه رشد داشته اما محدود است.

وی با بیان اینکه سهم سلفچگان در اشتغال روستایی کم است، ادامه داد: توسعه‌ صنعتی در شهرک صنعتی سلفچگان و نیزار موجود بوده اما برای توسعه کسب‌وکار باید فرصت‌ها شناسایی بشود چراکه این بخش جاذبه‌های گردشگری نیز دارد.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: پس از انجام مطالعات خردنگر و کلان‌نگر، هشت گزینه توسط مشاور برای احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه بررسی و در نهایت یک گزینه انتخاب شد.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انجام مطالعات فاز یک و دو تقاطع غیر همسطح میدان سپاه توسط مهندسین مشاور هگزا اظهار کرد: فاز یک طرح تقاطع میدان سپاه در سال ۱۳۹۹ تهیه شده بود اما با توجه به اهمیت موضوع، مطالعات جدیدی انجام شد.

وی افزود: در این راستا سه جلسه کمیته تصویب طرح‌ها و دو جلسه کارشناسی با حضور تمام ارکان تصمیم‌گیری برگزار شد و طی این جلسات مقرر شد مطالعات جامع خُردنگر و کلان‌نگر راجع این پروژه انجام شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به تهیه هشت گزینه برای اجرای این پروژه توسط مشاور تاکید کرد: در این مطالعات عملکرد محورها و تقاطع‌های مجاور و تأثیر آن بر میدان سپاه نیز بررسی شد.

نیک خلق احمدی با اشاره به اینکه در میان تمام گزینه یک گزینه نهایی انتخاب شده و طراحی فاز دو نیز انجام شده است گفت: برآورد ریالی پروژه تا پایان اردیبهشت ماه کامل می‌شود و خردادماه مناقصه این پروژه را در دستور کار خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در منفی یک یک چپ گرد از فاز پنج عمار یاسر به خیابان جمهوری خواهد داشت اضافه کرد: همسطح قابلیت تقاطع دارد و می‌تواند میدان هم باشد. از طرفی امکان یک چپ گرد چراغ دار از جمهوری به فاز پنج عمار یاسر در همسطح پروژه پیش بینی شده که در صورت وجود پس زدگی ترافیکی اجرا خواهد شد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اضافه کرد: اجرای رمپ جهتی شرق به جنوب به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع در کنار زیرگذر غرب به شرق به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع دیده شده است.

نیک خلق احمدی با اشاره به تهیه نقشه‌های فاز دو سیویل و آب‌های سطحی و تأیید آنها گفت: نقشه‌های فاز دو از نظر سازه هم در دست بررسی است و برآورد نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به انجام مطالعات جامع خرد نگر و کلان نگر برای محور آیت الله صدوقی، تصریح کرد: جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار شده و در حال حاضر گزینه مطرح است که تقاطع این محور با خیابان شهید اخلاقی احداث شود تا بار ترافیکی آیت الله صدوقی به سمت فاز پنج عمار یاسر و جمهوری هدایت شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به اینکه در طرحی میدان سپاه از سمت خیابان اخلاقی به فاز پنج عمار یاسر یک روگذر طراحی شده اما مسیر برگشت از فاز پنج به خیابان اخلاقی وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: تلاش ما بر این است که بار ترافیکی این محدوده وارد خیابان اخلاقی و محور صدوقی نشده و از مسیرهای جایگزین مانند جمهوری و پیامبر اعظم (ص) استفاده شود.

نیک خلق احمدی با اشاره به پیش‌بینی گذرگاه عابر پیاده در تقاطع غیرهمسطح سپاه، گفت: مسئله گذرگاه عرضی عابر پیاده برای ما در تمام طراحی‌ها اولویت دارد و پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 746657

دیگر خبرها

  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
  • آغاز اصلاح نقاط حادثه خیز محور راهجرد به سلفچگان
  • ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است