Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهکار هنری «میکل‌آنجلو مریسی دا کاراواجو» (Michelangelo Merisi da Caravaggio) نقاش ایتالیایی که ۵۰ سال پیش از کلیسای پالرمو در ایتالیا ربوده شده و در فهرست آثار مسروقه و تحت تعقیب اداره پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی.) قرار داشت، در منزل رئیس مقتدر مافیای سیسیل پیدا شد. مافیا سیسیل

«مونسیگنور روکو بندتو» (Monsignor Rocco Benedetto) کشیش کلیسای «سن لورنزو» در ویدئویی که در سال ۲۰۰۱ ساخته شد اما به تازگی در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفت، ماجرای سرقت این تابلوی نقاشی در سال ۱۹۶۹ را که در مورد میلاد مسیح (ع) است، فاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشیش که در سال ۲۰۰۳ درگذشت، گفت که تابلو در منزل «گائتانو بادالامنتی» (Gaetano Badalamenti) رئیس مافیای سیسیل نگهداری می شد.

این رئیس مافیایی تکیه ای از پارچه نقاشی را بریده بود تا کلیسای کاتولیک را به انعقاد توافقی برای تحویل گرفتن تابلو متقاعد کند.

در همین حال، کشیش مزبور گفت که رئیس مافیایی سعی داشت بابت بازگرداندن تابلو، از کلیسا اخاذی کند.

تابلوی میلاد مسیح

کشیش بندتو، گفت: چند ماه بعد از سرقت، نامه ای به منزل من رسید با این مضمون؛ ما این نقاشی را در اختیار داریم و اگر می خواهید توافقی روی دهد، باید این نامه را در روزنامه ایتالیایی Giornale di Sicilia منتشر کنید.

دو هفته بعد، کشیش نامه دیگری دریافت کرد که حاوی تهدیدهای بیشتری بود. بندتو گفت: نامه دوم همراه بریده ای از نقاشی ارسال شد تا به من ثابت شود که تابلوی کاراواجو واقعا تحت مالکیت سارقان است.

بندتو به سرپرست کلیسا رجوع و ماجرا را برای وی تعریف کرد. سرپرست کلیسا نیزعملکرد این کشیش را به ظن سازمان دهی سرقت، به پلیس گزارش کرد. اما پس از اثبات بی گناهی وی، از او عذرخواهی شد.

سرنوشت تابلوی میلاد مسیح برای نزدیک به نیم قرن موضوع گمانه زنی های مختلفی بوده است و حتی افرادی تلاش کرده اند با تیغ، نقاشی را از قابش در کلیسای پالرمو جدا کنند. این نقاشی به مدت بیش از ۳۵۰ سال در این کلیسا آویزان بود.

در میان تئوری های مطرح شده، این نکته جالب وجود داشت که موش ها تابلو را خورده اند.

ایتالیا

براساس این گزارش، بادالامنتی یکی از مقتدرترین چهره های مافیایی در سیسیل بود که شبکه قاچاق مواد مخدر به ارزش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلاری به آمریکا را مدیریت می کرد. وی در سال ۱۹۸۴ بازداشت شد و در سال ۲۰۰۴ در بیمارستانی در ماساچوست درگذشت.

کاراواجو نقاش ایتالیایی بود که از اوایل سال های ۱۵۹۰ تا ۱۶۱۰ در شهرهای رم و ناپل، جزیره سیسیل در دریای مدیترانه و کشور جزیره ای مالت در جنوب اروپا فعالیت داشت.

نقاشی های وی آمیزه ای از نگرش واقع گرایانه به شرایط فیزیکی و احساسی بشر با استفاده نمایشی از نور بود که تاثیری سازنده در نقاشی سبک باروک داشت.

کاراواجو نقاشی را در میلان آموخت و در دهه ۲۰ سالگی عمرش به رم نقل مکان کرد. وی شخصیتی خشن و تندخو داشت و زندگی پرحادثه ای را گذراند.

این هنرمند در سال ۱۶۱۰ در حالی که از ناپل راهی رم، به دلایل نامعلومی درگذشت.

گزارش ها حاکی است که وی به دلیل ابتلا به تب مرده باشد، اما گمان می رود که به قتل رسیده یا بر اثر مسمومیت از دنیا رفته باشد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل غلامحسین پیروانی از این پیشکسوت فوتبال عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس با حضور در منزل غلاحسین پیروانی ضمن عیادت از این پیشکسوت فوتبال، از خدماتش در طول سالیان متمادی به ورزش کشور قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از دکتر ملک حسینی پزشک جراح او به نمایندگی از جامعه ورزش، از مردم به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال خواست برای سلامتی کامل غلام پیروانی دعا کنند.

در این دیدار تصویری از غلامحسین پیروانی که توسط دختر هنرمند فراشبندی نقاشی شده بود به او تقدیم شد.

غلامحسین پیروانی ماه گذشته مورد عمل جراحی روده بزرگ قرار گرفت. در این عیادت علی دوران برادر شهید دوران و مربی اسبق فوتسال نیز رئیس فراکسیون ورزش مجلس را همراهی کرد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • یک شاهکار دیگر از گاسپرینی/ آتالانتا حریف یووه در فینال کوپا ایتالیا
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)