Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@02:22:17 GMT

چهار سال است نان را در مشهد گران نکرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۵۰۰۵

چهار سال است نان را در مشهد گران نکرده‌ایم

دبیر اتحادیه نانوایان مشهد گفت: از سال ۹۴ افزایش قیمتی در نرخ نان نداشته‌ایم لذا با توجه به افزایش هزینه‌های زنجیره تولید نان، افزایش قیمت منطقی است.

به گزارش قدس آنلاین ، علی اکبر بهبودی اظهار کرد: قیمت جدید نان طی چند روز آینده اعلام و در صورت موافقت استاندار شاهد افزایش آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۴ حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت نان را شاهد بوده‌ایم، افزود: لذا منطقی است که بعد از چهار سال با توجه به افزایش هزینه‌هایی که مترتب بر زنجیره تولید نان بوده، این افزایش قیمت به نان نیز سرایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبودی با بیان اینکه این افزایش قیمت در نان خیلی دیر اتفاق افتاده است، افزود: هزینه‌های مواد اولیه، بیمه و کارگر در این چند سال افزایش چشم‌گیری داشته است لذا باید این موارد از جایی جبران شود.

دبیر اتحادیه نانوایان مشهد با تأکید بر اینکه کارهای کارشناسی قیمت گذاری جدید نان انجام شده است، اظهار کرد: برای تصویب قیمت نهایی منتظر ارائه طرح در کارگروه استانی، امضاء و موافقت استاندار خراسان رضوی هستیم و تا نیمه دوم مهرماه قطعا قیمت نهایی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت نان در نانوایی‌های آزادپز، ابراز کرد: در این نانوایی‌ها افزایش قیمتی نخواهیم داشت و آنان باید با قیمت مصوب، نان را به دست مردم برسانند. این نانوایی‌های تا به امروز وزن و قیمت مصوب نداشته‌اند لذا با تصمیم کارگروه، قیمت مصوب و وزن ثابت برای آن‌ها تصویب خواهد شد.

بهبودی با اشاره به اینکه در پایان هر سال مصوبه‌ای برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران در دولت تصویب می‌شود، گفت: در مشهد دستمزد کارگران نانوایی با توجه به تغییر نرخ نان تغییر می‌کند، اما چون نرخ نان تغییری نکرد لذا افزایش حقوقی را هم برای کارگران در این حوزه شاهد نبودیم و از یک سو همان مصوبه‌ دولت نیز در خصوص کارگران نانوایی در مشهد اجرایی نشد و افزایش حقوقی نداشتیم.

دبیر اتحادیه نانوایان مشهد با اشاره به افزایش قیمت‌ نان در برخی نانوایی‌ها، ابراز کرد: برخی افراد با رانت و پارتی، تأییده راه‌اندازی نانوایی آزادپز را از اداره فنی و حرفه‌ای می‌گیرد در صورتی که اصلا نانوا نبوده‌اند و بدون تخصص وارد این حوزه شده‌اند، لذا این خود عاملی شد تا نانوایی‌های سطح شهر از هزار و ۷۰۰ به سه هزار مورد برسد.

وی با بیان اینکه برخی افراد از بخشنامه‌های دولت که غلط اجرایی شده سوء استفاده کردند، اظهار کرد: طبق بخشنامه دولت ۲۰درصد از نانوایان موجود باید آزادپز می‌شدند، مگر در مکان‌ها و شهرک‌های جدید که با توجه به نیاز و تأییده اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف و سازمان صمت و نهادهای ذی ربط بتوان نانوایی را راه‌اندازی کرد.

بهبودی با تأکید بر اینکه امروزه شاهد رشد تصاعدی و غیر منطقی نانوایی‌های آزادپز در سطح شهر مشهد هستیم، گفت: در چند سال اخیر کارگری جذب نانوایی‌ها نشده است و همان کارگران قبلی نیز به خاطر دستمزد و مزایای بهتر در نانوایی‌های آزادپز مشغول به کار شده‌اند.

منبع : مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نانوایی قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟

به گزارش  پارس نیوز، از ابتدای هفته روند ریزشی قیمت طلا و سکه شروع شد؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی (طرح جدید) روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه به کانال ۴۲ میلیون تومان وارد شد. منتهی روند نزولی قیمت‌ها دیروز متوقف و نرخ طلا و سکه اندکی رو به افزایش گذاشت تا جایی که نرخ سکه طرح جدید مجدد از مرز ۴۴ میلیون تومان عبور کرد و به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ( جزییات بیشتر )

با شروع روزی کاری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه مجدد قیمت سکه هر چند اندک اما روند نزولی به خود گرفته است؛ بر این اساس قیمت سکه امامی طرح جدید (تا لحظه تنظیم گزارش) امروز نسبت به دیروز (۲۸ فروردین ماه) با کاهش ۲۷۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز با افزایش ۲۶۵ هزار تومانی مواجه و روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم نسبت به دیروز ۲۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز نسبت به دیروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان بود با افزایش حدود ۱۵ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۴۳.۹۳۰.۰۰۰ ۶.۶۸۱.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۴۰.۷۹۵.۰۰۰ ۳.۵۲۰.۰۰۰
نیم سکه ۲۵.۸۰۰.۰۰۰ ۷.۱۶۹.۰۰۰
ربع سکه ۱۵.۸۰۰.۰۰۰ ۶.۴۸۲.۰۰۰
سکه گرمی ۷.۰۹۰.۰۰۰ ۲.۵۰۵.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۳.۷۷۱.۹۰۰
۲۴ عیار ۵.۰۲۹۱.۰۰۰
طلای دست دوم ۳.۷۲۱.۵۹۴
مثقال طلا ۱۶.۳۳۹.۰۰۰
انس طلا ۲۳۸۶ دلار و ۴۹ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۲۳۸۶ دلار و ۴۹ سنت است.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • برخورد قاطع با کارگاه متخلف شن شویی در مشهد