Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:53:22 GMT

رشد 134 درصدی جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد انزلی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۵۲۸۸

رشد 134 درصدی جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد انزلی

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه سال جاری معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی موفق به جذب و تحقق 8059 میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 134 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، مهدی کاظمیان در تشریح این خبر، اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی موفق به جذب و تحقق 8059 میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری شده که در مقایسه با 3447 میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری که در مدت مشابه سال گذشته تحقق یافته، بیانگر افزایش 134 درصدی در شاخص مهم بررسی تحقق دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی منطقه آزاد انزلی افزود: طی این مدت برای تعداد 44 طرح سرمایه گذاری ارائه شده از سوی سرمایه گذاران، بعد از بررسی و پایش مجوز سرمایه گذاری صادر شد که در مقابل 39 مجوز صادره در 6 ماهه ابتدای مدت مشابه سال قبل، نشاندهنده رشد 13 درصدی در زمینه تعداد طرح های سرمایه گذاری جذب شده طی این مدت است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه اظهار شده از سوی 44 طرح سرمایه گذاری تصویب شده 18082 میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایش 13 درصدی است.

کاظمیان تصریح کرد: نکته قابل توجه در جذب و تحقق طرح های سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی، دست یابی به رقم 36.4 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی است که از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری در این منطقه از سوی سرمایه گذاران خارجی تحقق یافته و در برابر 6.8 میلیون دلاری که در 6 ماه ابتدایی سال گذشته محقق شده بود، نشان دهنده افزایش 435 درصدی در حوزه جذب سرمایه گذار خارجی در این منطقه است.

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: در خصوص حوزه ‌های فعالیت 44 طرح سرمایه گذاری صادر شده از سوی این سازمان در 6 ماهه اول سالجاری باید به زمینه هایی همچون ساخت واحدهای تولیدی، خدماتی، صنایع صادراتی، اقامتی، احداث هتل و مجتمع های مسکونی، صنایع های تک، نوآور، فناور و دانش بنیان و همچنین ایجاد مجموعه های تفریحی و گردشگری اشاره کرد.

کاظمیان ادامه داد: در راستای اجرای کامل دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و صادر کننده ایرانی جزو اصلی ترین راهبردهای اصلی سازمان منطقه آزاد انزلی بوده که به واسطه ثبات مدیریتی، و اعمال تمامی مزایا و معافیت های قانونی و اجرای طرح های متنوع حمایتی، تشویقی و مشاوره ای زمینه رونق فضای کسب و کار و دست یابی به مسیر رشد مداوم در شاخص های اقتصادی و سرمایه گذاری در سطح منطقه فراهم شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف پنج سال اخیر چندین تفاهم نامه همکاری با مناطق آزاد کشورهای حوزه دریای خزر و نهادهای ملی و استانی در جهت همکاری به منظور تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به بخش خصوصی منعقد کرده، در راستای بازاریابی محصولات تولیدی امکان حضور شرکت های منطقه در نمایشگاه های داخلی و خارجی را فراهم نموده، با ایجاد مرکز شکوفایی شرکت های نوآور و دانش بنیان از شرکت های نوآور، فناور و دانش بنیان حمایت کرده و بر این اساس منطقه به یکی از قطب های حمایت از شرکت های این حوزه تبدیل شده و در نهایت در سال رونق تولید کارگروه رونق تولید و توسعه صادرات را با حضور مدیران سازمان و استان تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: به موارد فوق باید تکمیل زیرساخت های مهمی همچون مجتمع بندری کاسپین، مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه و فعال سازی کریدور شمال جنوب و ایجاد کریدور چین، قزاقستان، ایران به عنوان مسیر فرعی «یک کمربند، یک جاده» را اضافه کرد که در کنار فعالیت بورس کالا، بانک، صرافی و بیمه در سطح منطقه، تمامی پیش نیازهای هرگونه فعالیت اقتصادی در این منطقه از سوی سازمان آزاد انزلی ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

حمیرا ریگی  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات پیش رو برای رونق اشتغال و تولید و سهولت در سرمایه گذاری از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

وی افزود: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تن‌ها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشور‌های پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد