Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:18:37 GMT

۲.۵ تن گوشت غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۵۴۱۴

۲.۵ تن گوشت غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

«عباس آغاز» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شامل گوشت سفید، قرمز و آلایش‌های دامی است که به دلیل گذشتن تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری از ۲۰ واحد صنفی مهاباد کشف و ضبط شده و در مکان مناسبی معدوم‌سازی شد.

وی ادامه داد: کارشناسان شبکه دامپزشکی مهاباد امسال یکهزار و ۲۳۰ مورد بازرسی از مراکز پخش و توزیع فرآورده‌های گوشتی به عمل آورده و ضمن کشف و ضبط این مقدار فرآورده دامی غیرقابل مصرف، ۵۰ متخلف عرضه‌کننده این مواد پروتیینی غیربهداشتی را به مراجع قضایی معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا باشد.

وی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

«آغاز» از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

وی از شهروندان همچنین خواست از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

۹۹۰۳/۳۰۲۰/۶۱۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد دامپزشکی فراورده غیربهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رضایی گفت: در راستای طرح‌ تشدید نظارت بر مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان مرکزی ، از زمان شروع طرح تشدید تا کنون 28 واحد متخلف شناسایی شدند که اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به تخلفات این واحد ها در حال انجام است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌ کل دامپزشکی استان در ادامه خبر گفت: در بازدیدهای انجام شده توسط دامپزشکی استان که از تاریخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته شروع و تا 23 فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت تا امروز بیش از 3 هزار و 321 بازدید انجام شده که در این بازدیدها 183مورد غیر بهداشتی به ثبت رسید است.

وی افزود: در این بازدیدها همچنین 8 هزار و 800 کیلوگرم فرآورده خام ضبط و 2 هزار 600 کیلوگرم انواع فرآورده خام با دستور مقام قضایی معدوم شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌ کل دامپزشکی استان همچنین عنوان کرد: در این طرح 1905 واحد تحت نظارت اعم از کشتارگاه، مرکز بسته بندی و عرضه فرآورده خام دامی توسط 103 نفر متشکل از 53 اکیپ کارشناس و دامپزشک در دامپزشکی استان مورد رصد و بازدید های بهداشتی قرار خواهد گرفت.

ضبط ۸ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، محمد رضایی در این خصوص گفت: در راستای طرح تشدید نظارت بر مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان مرکزی، از زمان شروع طرح تشدید تا کنون ۲۸ واحد متخلف شناسایی شدند که اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به تخلفات این واحد‌ها در حال انجام است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان در ادامه خبر گفت: در بازدید‌های انجام شده توسط دامپزشکی استان که از تاریخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته شروع و تا ۲۳ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت تا امروز بیش از ۳ هزار و ۳۲۱ بازدید انجام شده که در این بازدید‌ها ۱۸۳ مورد غیر بهداشتی به ثبت رسید است.

وی افزود: در این بازدید‌ها همچنین ۸ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام ضبط و ۲ هزار ۶۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام با دستور مقام قضایی معدوم شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در این طرح ۱۹۰۵ واحد تحت نظارت اعم از کشتارگاه، مرکز بسته بندی و عرضه فرآورده خام دامی توسط ۱۰۳ نفر متشکل از ۵۳ اکیپ کارشناس و دامپزشک در دامپزشکی استان مورد رصد و بازدید‌های بهداشتی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • کشف، ضبط و معدوم سازی ۱۹ تن مواد خام دامی در نهاوند
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند