Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: هم اکنون پسماندهای روستاهای ۱۰بخش‌ استان به طور کامل به محمدآباد منتقل می‌شود و ایجاد جایگاه برای سایر مناطق هم در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ اکرم نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(یکشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای هفته روستا و عشایر افتتاح 106 پروژه روستایی با اعتباری بالغ بر 241میلیارد ریال را در استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دومین جشنواره عکس "روستا زندگی" با محوریت طبیعت و معماری روستایی، گردشگری و آداب و رسوم، محیط زیست روستایی، تولیدات و صنایع دستی و اشتغالزایی روستایی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: جشنواره عکس "روستا زندگی" از فردا آغاز و تا 15آبان ادامه دارد که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و نتایج در دهه فجر اعلام می‌شود.

نجفی ادامه داد: برنامه دیگر در این هفته حضور در میزخدمت در نمازجمعه است که پاسخگوی مراجعین خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: همایش ملی روز روستا و عشایر در استان فارس برگزار می‌شود و طی این برنامه طرح‌های روستاهای پنج استان به صورت ویدئو پروژکتور با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح خواهد شد که قزوین هم جزو این استان‌ها است.

وی یادآور شد: پروژه‌ مجموعه آموزشی ورزشی در روستای ابراهیم آباد در شهرستان بوئین زهرا و بخش رامند که با کمک خیرین ساخته شده فردا به صورت ویدئو پروژکتور با حضور استاندار افتتاح می‌شود.

نجفی بیان کرد: اکنون 20پایگاه آتشنشانی در روستاها داریم و سال گذشته 130 خانه ورزش روستایی و 27خانه هلال احمر افتتاح شد و از محل طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها 9 طرح را به مبلغ 5میلیارد و 400 میلیون تومان حمایت کردیم.

دهیاری‌ها دارای چارت اداری و جذب نیرو می‌شوند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: براساس مصوبه دولت درباره شهرستان‌های محروم نیز شهرستان آوج به عنوان شهرستان کمتر برخوردار است که دهیاری‌های این شهرستان از حمایت ویژه‌ای در قالب طرح‌های اقتصادی و درآمدزا بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه هیئت دولت در خصوص امنیت شغلی دهیاری‌ها، برای اولین بار دهیاران روستاهای بالای هزار خانوار تمام وقت می‌شوند و وزارت کشور مکلف شده چارت اداری برای دهیاری‌ها تعیین کند.

نجفی اضافه کرد: بعد از تصویب این چارت، جذب نیرو برای دهیاری‌های درجه 5و 6 امکانپذیر می‌شود و در این قالب دهیاری‌های تمام وقت می‌توانند جذب نیرو داشته باشند و اولویت با افرادی است که تجربه دهیاری داشته باشند.

این مسئول گفت: بودجه‌ای برای دهیاران درنظر گرفته شده که بیمه دهیاران پاره وقت هم به صورت تمام وقت انجام می‌شود که از سال 99 دهیاری‌ها می‌توانند بیمه کامل را داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد: هم اکنون پسماندهای روستاهای 10بخش‌ استان به طور کامل به محمدآباد منتقل می‌شود و ایجاد جایگاه برای سایر مناطق هم در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که به همت دستیار مردمی‌سازی فرمانداری کنگاور در این شهرستان برگزار شد، گفت : نگاه ما به شهرستان‌ها یک نگاه ویژه است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کنگاور تلاش می‌کنیم که جشنواره‌هایی را به میزبانی این شهرستان برگزار کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اداره ارشاد پدر معنوی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است، خاطرنشان کرد: ما از آثاری که با ارزش‌ها و فرهنگ جامعه منافات نداشته باشد حمایت می‌کنیم. 

جلالی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند میزبان بزرگترین رخداد‌های بین‌المللی باشد، اذعان داشت: در تلاش هستیم با ایجاد هماهنگی‌های لازم دهه فرهنگ کرمانشاه را در اروپا به میزبانی ایتالیا یا فرانسه برگزار کنیم و در همین راستا همه شهرستان‌های استان نیز حضوری موثر خواهند داشت و آثاری که به مفاهیم مقاومت و اربعین حسینی (ع) اشاره داشته باشند، در این جشنواره بین‌المللی ارائه و آثار برتر تجاری و به صورت انبوه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳