Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، معاون توسعه‌ی کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعلام این خبر افزود: در ادامه‌ی نهضت اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مردمی کردن اقتصاد، که از سوی بنیاد برکت، به منظور محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و توزیع عادلانه‌ی فرصت‌ها و منابع در روستاها و مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور در حال اجراست، این بنیاد دامنه‌ی فعالیت‌های خود را به استان مرکزی گسترش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رضا راضی‌زاده ادامه داد: بر این اساس و در مرحله‌ی اول، ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) در شهر خمین، زادگاه رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و ۳۰ روستای این شهرستان به اجرا درمی‌آید.

به گفته‌ی معاون توسعه‌ی کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اجرای این تعداد طرح اشتغال‌زایی منجر به ایجاد ۹۰۰ شغل در روستاها و مناطق محروم استان مرکزی خواهد شد.

وی از راه‌اندازی کامل ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده در شهرستان خمین در نیمه‌ی دوم سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برای عملیاتی شدن تعداد طرح مذکور، ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

راضی‌زاده، استان مرکزی را به عنوان یکی از استان‌های هدف جدید بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ایجاد فرصت‌های شغلی، رونق تولید و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید ریاست ستاد اجرایی ذکر کرد و یادآور شد: در گام اول، اشتغال‌زایی در شهر خمین به عنوان زادگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفته است و در مراحل بعدی، سایر شهرها، روستاها و مناطق محروم استان مرکزی مشمول فعالیت‌های بنیاد برکت خواهند شد.

معاون توسعه‌ی کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأکید کرد: مشاغل ایجاد شده در شهر خمین و روستاهای توابع، با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای و در رسته‌های شغلی‌ای هم‌چون پرورش دام سبک و سنگین، طیور، قالی‌بافی، صنایع دستی، مشاغل خدماتی و ... راه‌اندازی خواهد شد.

گفتنی است، بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی، توسعه، پیشرفت و آبادانی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و توزیع عادلانه‌ی امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال‌زایی را به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در روستاها و مناطق محروم کشور راه‌اندازی کرده است. این بنیاد هم‌چنین در سال ۹۸ بیش از ۱۰ استان را به استان‌های هدف خود در زمینه‌ی اشتغال‌زایی افزوده است و‌ هم‌اینک ۲۸ استان، ۱۸۰ شهرستان و بیش از ۸ هزار روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت کارآفرینی این بنیاد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی اشتغال ایران حضرت امام معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز