Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@22:35:26 GMT

اشک‌های بیرانوند دیدن نداشت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۵۹۴۸

لیست ۲۳ نفره مارک ویلموتس برای بازی‌های تیم ملی ایران برابر کامبوج و بحرین در حالی اعلام شد که اسم شجاع خلیل زاده باز هم در میان مدعوین نبود. این در حالی است که به گواه کارشناسان فوتبال، شجاع خلیل زاده در حال حاضر آماده‌ترین مدافع پرسپولیس محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد این دعوت نشدن (با احترام به نظر مارک ویلموتس) فنی نباشد! این مدافع سرزن که در زمان کارلوس کی‌روش و به خاطر یک مصاحبه مورد غضب سرمربی پرتغالی تیم ملی بود و دعوت نمی‌شد امیدوار بود با حضور مارک ویلموتس دوباره به پیراهن تیم ایران برسد اما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

اخبار ورزشی- دیروز در حالی با شجاع خلیل زاده تماس گرفتیم که خیلی حال و حوصله مصاحبه نداشت!

لابد می‌دانی برای چه با تو تماس گرفتیم؟

بله، می‌دانم؛ باخت دقایق آخر مقابل شهرخودرو یا تیم ملی که واقعاً حال و حوصله اش را ندارم!

حال و حوصله مصاحبه را نداری؟

چه بگویم؟!

به هر حال تو جزو مدافعان آماده و سرحال لیگ برتر هستی که مدت هاست به تیم ملی دعوت نمی‌شوی.

سالهاست به تیم ملی دعوت نمی‌شوم؟ هیچ حرفی ندارم!

این حرف از سر بی‌تفاوتی است یا ناراحتی؟

تفسیرش با خودت ولی داداش نمی‌خواهم درباره دعوت نشدن به تیم ملی حرفی بزنم. فایده‌ای هم ندارد. می‌توانم تا صبح با خودت درددل کنم، اما مصاحبه در این رابطه دیگر جالب نیست.

فکر می‌کنی کسی یا کسانی به مارک ویلموتس خط می‌دهند که تو را به تیم ملی دعوت نکند؟

گفتم که علاقه‌ای ندارم در این رابطه حرف بزنم.

بسیارخوب، حداقل بگو چرا با گل دقیقه ۹۳ باختید؟

بالاخره فوتبال همین است. هفته قبل دقیقه ۱۰۰ به ماشین‌سازی گل زدیم و به مرحله بعدی جام‌حذفی صعود کردیم و این بار دقیقه ۹۳ گل خوردیم و باختیم.

ولی کل فصل گذشته فقط یک باخت داشتید و قهرمان شدید در حالی که ۳ باخت در ۶ هفته این فصل داشتید. این آمار واقعاً برای تیم مدعی قهرمانی ناامید‌کننده نیست؟

بله، امیدوارم بازیکنان ما پس از این باخت به شهرخودرو به خودشان بیایند. ما پارسال فقط یک باخت اتفاقی به فولاد خوزستان داشتیم ولی امسال ۳ شکست را تجربه کردیم. این خوب نیست و خودمان هم واقعاً ناراحت هستیم.

قرار است این باخت‌ها تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟ به هر حال هوادار پرسپولیس هم حق دارد نگران باشد.

بله، حق با هواداران پرسپولیس است. ما بافرهنگ‌ترین طرفداران را داریم. عزیزانی که بعد از باخت هم پرسپولیس را تشویق می‌کنند و همین موضوع بیشتر ما را اذیت می‌کند. دوست داریم مثل سه سال گذشته آن‌ها را خوشحال کنیم، اما یک‌سری مسائل وجود دارد که سبب ایجاد مشکلاتی برای ما شده است. من نمی‌خواهم در کار داوری دخالت کنم و برای همه داوران شریف و زحمتکش کشور هم احترام قائل هستم، اما همه می‌گویند اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس است. من بر اساس نظر کارشناسان داوری حرف می‌زنم.

مثال مصداقی هم داری؟

بله، اغلب کارشناسان داوری گفته‌اند فرشاد فرجی بازیکن شهرخودرو که به ما گل زد باید قبل از گلش اخراج می‌شد. او اخراج نشد تا در دقیقه ۹۳ گل برتری تیمش را بزند. من به آقایحیی به عنوان یک پرسپولیسی تبریک می‌گویم ولی اگر اشتباه داوری نبود ما حداقل با مساوی از مشهد برمی‌گشتیم.

شهرخودرو را چطور دیدی؟

تیم‌های آقایحیی فوتبال بازی می‌کنند و شهرخودرو هم همین‌طور است. آن‌ها اهل ضدفوتبال نیستند و بازی پایاپایی بود که متأسفانه با یک غافلگیری در دقیقه ۹۳ بازی را دادیم.

علیرضا بیرانوند هم خیلی اشک ریخت و گریه کرد؟

به هرحال وقتی در دقیقه ۹۳ گل می‌خوری خیلی تلخ و ناراحت می‌شوی. این گل فدای سر بیرانوند، چون او واقعاً توپ‌هایی برای ما گرفته که هیچ گلری نمی‌توانست بگیرد. اشک‌های او دیدن نداشت و به عنوان یک رفیق و همبازی خیلی ناراحت شدم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال پرسپولیس لیگ برتر بیرانوند شجاع خلیل زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم

آفتاب‌‌نیوز :

حتما برای‌تان پیش آمده که در محفل و مجلسی جدی ـــ و حتی بگذارید بگوییم عبوس ـــ حاضر باشید که به هر دلیلی نباید بخندید؛ یعنی در آنجا خندیدن از نظر اخلاقی، عملی نادرست تلقی می‌شده است، اما ناگهان خنده به زیر پوست‌تان خزیده و عضلات صورت‌تان را چنان به هر سو کشیده که چاره‌ای جز خندیدن نداشته‌اید. به احتمال زیاد در این وضعیت سعی کرده‌اید با پرت‌کردن فکرتان از موضوعی که شما را به خنده می‌اندازد یا با فشار زبان به سقف دهان‌تان یا مَکِش قشر درونی چپ و راست لپ‌تان یا با منقبض کردن عضلات صورت‌تان جلوی خنده‌تان را بگیرید. بماند که در چنین موقعیتی چهره آدم چقدر خنده‌دار و مسخره می‌شود و حتی ممکن است به سوءتفاهم بیشتری دامن بزند. خندیدن خصلتی انسانی است و نمی‌توان کسی را به دلیل خندیدن سرزنش کرد. خنده را می‌توان مثل سلاحی شخصی یا رویکردی فردی در مقابله با مشکلات به‌کار گرفت، اما پرواضح است که هر موضوعی مسبب خنده نمی‌شود. این نکته‌ای است که فیلمنامه‌نویسان سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی از آن غافل‌اند.

آنری برگسون (متولد ۱۸ اکتبر ۱۸۵۹ ـ درگذشته ۴ ژانویه سال ۱۹۴۱)، فیلسوف نامدار فرانسوی، رساله‌ای موجز و مختصر در باب خنده دارد که به فارسی هم ترجمه شده است. برگسون در این اثر کم‌حجم، اما بدیع و عمیق، سه خصلت اصلی برای خنده برمی‌شمرد. اول اینکه خنده خصلتی انسانی است. اگر شیء یا حیوانی و به‌طور کلی هر پدیده‌ای انسان را به خندیدن وادارد، به اعتقاد برگسون، به دلیل رفتار یا حالت انسانی آن است. از این منظر، انسان صرفا جانداری نیست که می‌خندد بلکه جانداری است که می‌خنداند و اگر ما به چیزی (اعم از جاندار یا غیرجاندار) می‌خندیم، حتما به سبب شباهتش به انسان یا تأثیر انسان بر آن است. ویژگی دومی که برگسون، آن را با خنده ملازم می‌داند، بی‌احساسی است. منظور برگسون از بی‌احساسی، متاثر نشدن است؛ نوعی برخورد عاری از احساس و از سر شعور و منطق برای خندیدن به موضوعی لازم است. اگر ما از زمین‌خوردن چاپلین یا سقوط باستر کیتون متاثر شویم، توانایی خندیدن به موقعیت آن‌ها را از دست می‌دهیم؛ پس برخورد سرد و منطقی با پدیده‌ای احساسی و غیرمنطقی است که ما را به خنده می‌اندازد. نکته سوم، مسری‌بودن خنده است. برگسون برای خنده، نقشی اجتماعی قائل است و معتقد است که خنده به نوعی تفاهم و اشتراک نیاز دارد. در واقع خنده به درک متقابلی نیاز دارد تا گروهی از افراد را درگیر کند. از دید برگسون، خنده حاصل غفلت است و نوعی مجازات اجتماعی برای شخصِ غافل محسوب می‌شود. کسی که به هر دلیلی در اجتماع، موجبات خنده دیگران را فراهم می‌سازد، غفلتی کرده که او را از وضعی طبیعی که مورد پذیرش اجتماع است خارج کرده و به موضوع خنده سایرین بدل کرده است.

جدا از آشنایی با تکنیک‌های فیلمنامه‌نویسی و نگارش سریال‌های تلویزیونی، توجه به این ۳ خصلت خنده در نگارش یک فیلمنامه موفق برای سینما یا تلویزیون بسیار مهم است. نویسنده‌ای که هیچ تلقی‌ای از این خصلت‌ها ندارد مدام دست به دامن کلیشه‌ها برای خنداندن مخاطب می‌شود و در آخر هم ناکام می‌ماند. بخشی از علت شکست دو سریال کمدی نوروز و ماه رمضان امسال را باید در این ناآشنایی جست‌وجو کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم
  • یوونتوس باخت اما به فینال جام حذفی رسید
  • یوونتوس باخت، اما به فینال جام حذفی ایتالیا رسید
  • یوونتوس باخت اما به فینال جام حذفی ایتالیا رسید
  • تمرین سنگین و تاکتیکی سرخپوشان در روز بازگشت بیرانوند + عکس
  • بعد از دیدن این تصویر نظرتان درباره بید عوض می شود!
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌ ایرانی+ فیلم
  • ببینید | وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های سپاه در اسرائیل