Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عسکری اعتقاد دارد که رادیو و تلویزیون باید پیروانه و هنرمندانه اربعین حسینی را روایت کنند. ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما هم در مراسم دومین گرامیداشت طلایه‌داران مقابله با جنگ نرم با حضور و تجلیل از شبکه‌های معاونت برون مرزی صداوسیما، به این دغدغه و نقد مهم پاسخ داد و گفت: در ایام محرم و در آستانه ایام اربعینیم باید پیرو حضرت زینب(س) روایتگر این حرکت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه روایتگران ما باید هنرمندانه روایت کنند سرعت، دقت و کیفیت باید به‌صورت هنرمندانه رعایت شود. ما باید در این جنگ رسانه‌ای بزرگ ابتدا ابعاد جنگ را درک و بعد بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

البته او در ادامه این مراسم به نکات دیگری هم اشاره کرد؛ علی‌عسکری تأکید کرد:  نکته قابل توجه تکثر رسانه‌ها و حجم رسانه‌ها باعث کاهش یافتن مرجعیت رسانه‌ای‌ ما می‌شود که برای آن برنامه‌ریزی هم شده است‌. باید تلاش کنیم مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی خود را حفظ کنیم.

وی به مرجعیت رسانه‌ای سازمان صداوسیما اشاره کرد و افزود: مرجعیت بر اساس برندینگ اتفاق می‌افتد؛ برنامه‌های شاخص خود را باید در همه شبکه‌ها حفظ کنیم. باید این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

وی سپس خطاب به خبرنگاران و مدیران معاونت برون‌مرزی تأکید کرد:  شما و ما روایتگر واقعیت‌هاییم. از ظلم‌ها و جفاها باید بگوییم؛ مزاحمت‌هایی که برای دفاتر و تبادلات ما می‌شود را باید روایت کنیم؛ هجمه‌های رسانه‌ای دشمن را باید تبیین و روایت کنیم؛  در عین حال باید حماسه و قهرمانی‌های جریان مقاومت را برای دنیا روایت کنیم.

علی عسگری تأکید کرد: افول‌جبهه مقابل را هم باید روایت کنیم. امروز آمریکا در حال افول و فروپاشی است. شاهد قفل شدن سیاست‌های دشمن در منطقه‌ایم و این نقطه بسیار مهمی است. تکلیف آمریکا که مشخص است اما تعجب‌آور است که امروز اروپایی‌ها هم دنباله‌رو آمریکا شده‌اند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی به‌قدرت بزرگ و بلامنازع تبدیل شده و مأموریت رسانه‌ای ما تبیین این موقعیت است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به نقل قولی از رئیس جمهور درباره قدرت ایران در مجامع بین‌المللی گفت: شاهد بودیم که رییس جمهور امریکا به دنبال عکس یادگاری بود و رییس جمهور ما اقتدار این درخواست را رد کرد. این قدرت ایران است. همانطور که رهبری تأکید کردند امروز ما رییس جمهور آمریکا را در حد تبادل پیام هم نمی‌دانیم.

یادداشت|رسانه‌ ملی می‌کوشد از کاروان اربعین عقب نماندماجرای حضور خارجی‌ها در پیاده‌روی اربعین به روایت یک بازیگر/ چرا یک سریال و فیلم خوب ندیده‌ایم؟

به گزارش خبرنگار تسنیم، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در حالی به این نکات اشاره دارد که بارها یادآور شده‌ایم حرکت بزرگ اربعین می‌تواند سرمنزل تولید صدها و بلکه هزاران اثر سینمایی و تلویزیونی که به‌صورت مستند و داستانی باشد اما همچنان مسئولان سیما و سینما در بهره‌گیری مناسب از این حرکت و مراسم بزرگِ پرسوژه غفلت ورزیده و صرفاً به تهیه گزارش تلویزیونی‌ برای صداوسیما بسنده می‌کنند.

این نقص بزرگی است که می‌تواند در واقع نشان‌دهنده دور شدن بعضی از مسئولان فرهنگ و هنر از کشور اسلامی، مردمی و مذهبی باشد؛ در حالی که می‌توان با حمایت از هنرمندان حرفه‌ای و جوانان فیلمساز خلاق از قصه‌ها، ماجراها و رخدادی حرکت بزرگ ملت‌های مختلف به ویژه ایرانیان تا کربلا دهه‌ها فیلم و سریال ماندنی، تاریخی، جذاب و فاخر تولید کنند.

پدر "شهید حججی" : صداوسیما در قبال "کار حسینی" شهدا "کار زینبی" کند

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم اربعین رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربعین رسانه ملی تلویزیون اربعین رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی

رئیس صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی درباره وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرآیندهای اقتصادی شبکه نمایش‌خانگی از پیگیری‌ها در زمینه جلوگیری از تخلفات احتمالی محتوایی در تولیدات سکوها به کمک آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر درباره وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرآیندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

رئیس رسانه ملی در خصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از 14 ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود