Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه بسیاری از بودجه‌های فرهنگی صرف همایش‌های بی‌اثر می‌شود در حالیکه برای ترویج نماز همواره با کمبود بودجه رو به‌رو هستیم، گفت: امروز برخی از طلاب ماهانه با ۵۰۰ هزارتومان شهریه امرار معاش می‌کنند. ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای اقامه نماز استان همدان با تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز اظهار داشت: مطرح کردن شعار "اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ " شهادت به معنای درک واقعیت عملکرد امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیان این شعار به این معنی است که واقعیت عملکرد امام حسین(ع) را ما با تمام وجود درک کرده‌ایم و می‌دانیم که حضرت برای نماز قیام کرده است، افزود: این شعار را باید در جامعه ترویج دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور: فقط نصف بودجه حوزه علمیه خواهران کشور تخصیص یافته استاردبیل|قابل قبول نیست که گروهی حوزه علمیه را محل درآمد طلاب بدانندمدیر حوزه های علمیه کشور در قزوین: طلاب از 140 ملیت در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: اگر مسئولان و جامعه ما به این درک عمیق از هدف قیام امام حسین(ع) برسند قطعا نماز در راس همه کارهای فرهنگی قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: ترویج فرهنگ نماز در جامعه راه حل رفع مشکلات اجتماعی است ، هرچند بودجه‌های فرهنگی فراوانی  که در کشور وجود دارد بسیاری از مواقع در زندان‌ها و در پیشگیری از جنایت‌ها خرج می شود در حالی که اگر این بودجه را به سمت ترویج نماز سوق دهیم بسیاری از مشکلات ما حل  می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: طبیعی است اگر جامعه نماز خوان شود در قسمت‌هایی که  برای رفع مشکلات نیازمند بودجه کلان در امر فرهنگی هستیم با کاهش مشکلات رو‌به‌رو می شویم.

وی بیان کرد: اگر این موضوع را باور کنیم بودجه پیشگیری از جرایم کمتر خواهد شد بنابراین اگر به سمت کار فرهنگی و در راس آن نماز حرکت کنیم  شاهد رشد فراوانی در جامعه خواهیم بود.

 شعبانی  با بیان این که در امر حمایت از آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها باید حامی آموزش و پرورش باشند، ابراز کرد: مساله نماز یک امر شخصی در رابطه با آموزش و پرورش نیست بلکه همه ادارات کل و مسئولان فرهنگی باید به حل و رشد این مساله کمک کنند.

وی تصریح کرد: بنده وقتی از طلاب در مورد شهریه آنها پرس وجو می‌کنم باورم نمی شود که چه طور با 500 هزار تومان شهریه در حالی که هم متاهل هستند و هم مستاجر،گذران زندگی می‌کنند، موضوعی که یک واقعیت در جامعه است.

امام جمعه همدان نماز را در راس کارهای فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از بودجه های فرهنگی در قسمت همایش‌ها و جشنواره‌هایی خرج می شود که هیچ اثرات اجتماعی ندارد اما در بحث بودجه نماز غالبا با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: وظیفه اصلی همه ما انجام کار فرهنگی و در راس آن نماز است چرا که نمی‌توان کاری فرهنگی نام برد که بالاتر از نماز و ترویج نماز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به حضور زائران اربعین از استان‌های مختلف در استان همدان اظهار داشت: در ایام اربعین اگر بتوانیم غرفه‌هایی را در ورودی شهر تعبیه کنیم تا هم جنبه‌های فرهنگی داشته باشد و هم جنبه‌های اقتصادی برای شهر نیز مناسب است.

انتهای پیام/ ع

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان آیت الله نورمفیدی در این جلسه گفت : انجام کار اساسی و زیربنایی برای نماز از آموزش و پرورش شروع می شود و باید با برنامه ریزی مناسب نسل نو را در مسیر ترویج نماز قرار دهیم و با تربیت مربی، کار فرهنگی را آرام آرام توسعه دهیم.

او همچنین با بیان اینکه مسئولیت ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت دو مسئله مهم اسلامی است، گفت : اول نماز و برکات و آثار آن در جامعه و دوم مساله امام زمان(عج) و مهدویت است که می تواند عامل وحدت در امت اسلامی باشد.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان نیز در این جلسه گفت : برنامه های ترویج اقامه نماز مطابق با سند تحول نماز ادامه پیدا خواهد کرد.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی نمازخانه ها و مساجد بین راهی گفت: رسیدگی به نمازخانه های بین راهی در این کمیته در دستور کار قرار گرفت و پیگیری لازم در حال انجام است.

وی بر ضرورت حمایت شهرداری و شورای شهر از فعالیتهای ستاد اقامه نماز و اجرای مفاد تفاهمنامه ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • شهرداری همدان ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد