Web Analytics Made Easy - Statcounter

برقراری پیوند میان ادیانی به ویژه تحکیم ارتباط میان مسیحیان و مسلمانان از جمله اولویت‌های پاپ برای انتخاب کاردینال‌های جدید واتیکان است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «سی ان ان»، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در جریان مراسمی در واتیکان 13 کاردینال جدید را منصوب کرد.

 

برنامه پاپ برای برقراری پیوند میان ادیانی به ویژه تحکیم ارتباط میان مسیحیان و مسلمانان از جمله اولویت های پاپ برای انتخاب کاردینال های جدید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در میان این کاردینال ها افرادی هستند که سابقه ارتباط با مساجد و رهبران اسلامی را دارند که از جمله آنها می توان به « Miguel Guixot» اشاره کرد.

 

این کاردینال ،سابقه طولانی در کار با رهبران مسلمان در زمینه همکاری های مذهبی و داشتن گفتگوهای گسترده با امام «احمد الطیب»،امام مسجد الازهر قاهره دارد.

 

« Miguel Guixot» همچنین نماینده تاکید پاپ بر گفتگوهای میان ادیانی میان مسلمانان و کاتولیک ها است.

 

این اسقف اسپانیایی پیش از این سند امضا شده از سوی پاپ فرانسیس،رهبر کاتولیک های جهان و «شیخ احمد الطیب» را اقدامی برای به وجود آوردن عشق،صلح و دوستی میان مسلمانان و مسیحیان توصیف کرده بود.

 

به گفته او ،آنچه همه ادیان ابراهیمی به آن اعتقاد دارند همان اعتقاد به خدای یگانه و خدمت به بشریت فارغ از هر دین و مذهبی است.

 

وزیر خارجه واتیکان در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد: روابط مسلمانان و مسیحیان از آغاز انتخاب «پاپ فرانسیس» به عنوان رهبر کاتولیک های جهان در دستور کار او بوده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد موکب اربعین هفته نیروی انتظامی مسلمانان پاپ مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما

به گزرارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در احکام جدیدی، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی و امیر قطبی را به عنوان نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی منصوب و معرفی کرد.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق و محمدجواد لاریجانی به عنوان نماینده‌های قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما حضور داشتند.

کد خبر 846650 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • یک انتصاب در فدراسیون شطرنج
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود