Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به نیاز استان به ۱هزار و ۵۲۵ کمباین برای برداشت محصولات گفت: اطلاع رسانی به موقع جهت انجام اقدامات پیش از سیل و برداشت‌های به موقع بسیار مهم است. ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیخسرو چنگلوایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که سیل فروردین ماه از نظر شدت و مدت کم نظیر بود اظهار داشت: در سیلاب اخیر دبی 8 هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه نیز ثبت شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به لزوم کسب تجربه از سیل امسال برای پیشگیری از چنین حوادثی تاکید کرد و افزود: امسال مخازن آبی در خوزستان نسبت به سال گذشته 3برابر افزایش داشته که با بارندگی در آینده ممکن است شاهد سیلاب باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به عدم کشت تابستانه در 50هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل عدم لایروبی کانالهای اصلی اشاره کرد و گفت: با اقداماتی همچون لایروبی انهار، ترمیم سیل بندها، لایروی زهکش‌ها سازه‌ای می‌توان از سیلاب جلوگیری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: نیاز کشور به کار جهادی جدی استمشکلات حوزه کشاورزی با ورود تخصصی‌محور در اردبیل برطرف می‌شودمعاون وزیر جهاد کشاورزی: 5 میلیارد دلار محصول کشاورزی از ابتدای سال صادر شد

چنگلوایی به تداخل زمانی برداشت ذرت و شلتوک در استان اشاره کرد و ادامه داد: برداشت این دو محصول همزمان با بارندگی‌های پاییزه است بنابراین برنامه ریزی‌ها طوری صورت بگیرد که برداشت به موقع انجام شود و افت قیمت به وجود نیاید همچنین گندم به موقع در این اراضی کشت گردد.

وی با بیان این که 1هزار و 525 دستگاه کمباین برای برداشت محصولات در خوزستان نیاز است گفت: اطلاع رسانی به موقع جهت انجام اقدامات پیش از سیل و برداشت های به موقع بسیار مهم است همچنین وضعیت موجودی مخازن سد ها باید روزانه بررسی شود.

انتهای پیام/ ع

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب