Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:05:25 GMT

افزایش سرانه روستایی در دولت های یازدهم و دوازدهم

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۶۸۲۰

افزایش سرانه روستایی در دولت های یازدهم و دوازدهم

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر لزوم برنامه ریزی در جهت استفاده بهینه از توانمندی های روستایی استان آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سعیدرضا جندقیان امروز در همایش دهیاران و بخشداران استان که امروز به مناسبت روز ملی روستا در محل استانداری برگزار شد، گفت: ظرفیت ها و توانمندی های روستایی استان آذربایجان غربی در کشور بی نظیر است و ضرورت دارد دهیاران با برنامه ریزی جامع از این ظرفیت ها برای رشد و شکوفایی همه جانبه استان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با ارائه آماری از اقدامات دولت برای توسعه روستاها گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم نزدیک به 17 هزار میلیارد تومان برای توسعه روستاها هزینه شده که این امر نشانگر توجه دولت تدبیر و امید به محرومیت زدایی و تثبیت جمعیت روستایی است.

جندقیان با اشاره به اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید، سرانه هر نفر در روستاها بالغ بر ۷۴۰ هزار ریال بود که این‌ میزان در سال ۹۷ به دو میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش داشته است، گفت: سرانه هر روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی از اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها توسط دولت نیز خبر داد و گفت: دولت با هدف اصلاح مقررات دهیاری ها به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری ها و دهیاران و تأمین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها ، آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح کرد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی متناسب با ساختار روستاها گفت: برنامه هایی که برای روستاها در نظر می گیریم باید با ساختار فرهنگی و معیشتی روستاییان متناسب باشد؛ در غیر اینصورت شاهد افزایش مهاجرت از روستاها و گسترش حاشیه نشینی در اطراف شهرها خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است