Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در حالی که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در پی توجیه ادامه حضور نظامی در افغانستان است اما شمار اعضای گروه تروریستی داعش در زمان حضور نظامی این کشور افزایش یافته است. تاریخ انتشار: 16:47 - 14 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۹۱۴

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، آمریکا ادعای مبارزه با داعش در افغانستان را دارد، اما منابع خبری از افزایش شمار این گروه تروریستی در این کشور حکایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای آمریکایی در سال 2017 میلادی به دستور ژنرال «جان نیکلسون»، از بمبی به عنوان "مادر بمب‌ها" برای از بین بردن پناهگاه داعش در ولایت ننگرهار افغانستان استفاده کردند.

آمارها حاکی از حضور کمتر از یکهزار جنگجوی داعش در این منطقه بود.

به گزارش «میلیتاری تایمز»، با وجود سالها مبارزه و بمباران ظاهرا شدید آمریکا در مناطق دور افتاده ولایت‌های کنر و ننگرهار، هم اعضای این سازمان تروریستی افزایش یافته و هم قادرند تا اقدامات تروریستی مرگبار و ویرانگر خود را در افغانستان به اجرا در آورند.

گزارش اخیر سامان ملل شمار این گروه تروریستی در افغانستان را در حدود 2500 تا 4000 نفر تخمین میزند.

نکته جالب، اختلاف وزارت دفاع آمریکا درباره تعداد آنهاست، چرا که گزارش این وزارتخانه در 2019 شمار آنان را کمتر از 2000 نفر تخمین زده است.

قدرت گرفتن و تجدید قوای این گروه تروریستی بسته به توانایی جابجایی سلاح و امکانات از پاکستان، فراز و فرود داشته است.

اعضای خارجی این گروه عمدتاً از کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی هستند و حتی اغلب از میان طالبان ناراضی هم سربازگیری می‌­کنند.

گزارش سازمان ملل تخمین می‌­زند که کمتر از 10 درصد جنگجویان داعش افغانستان، از داعش عراق و سوریه به آنجا رفته­‌اند.

در همین گزارش منابع مالی داعش افغانستان، استخراج غیر قانونی معادن، قاچاق چوب درختان، اخاذی و باج­گیری از مردم محلی عنوان شده است.

بارها مقامات روس این مسئله را بیان کرده‌­اند که باوجود تسلط کامل آمریکا و هم پیمانانش بر حریم هوایی افغانستان، جابجایی نیروهای داعش از سوریه و عراق به این کشور جای سوال دارد.

خبرهایی هم در اواخر سال 1397 منتشر شد که در درگیری‌های میان طالبان و داعش در ولایت جوزجان، نیروهای داعش خود را به نیروهای دولتی تسلیم کردند و دولت آنها را با کمک بالگرد از محاصره طالبان به مکان دیگری منتقل کرده­‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان مقامات روسی بالگرد امریکا استخراج طالبان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: ایران 0 - افغانستان 0

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران در شروع کارش در جام ملت‌های آسیا 2024 مقابل افغانستان قرار گرفته و به دنبال کسب پیروزی و نمایش مقتدرانه است تا برای مدعیان حاضر در این رقابت‌ها خودی نشان بدهد ولی در آن سوی میدان هم شاگردان مجید مرتضایی هم نمی‌خواهند دست و پا بسته کار کنند و سعی در شگفتی‌سازی دارند.

افغانستان که نخستین حضورش در جام ملت‌های فوتسال آسیا را تجربه می‌کند و سرمربی ایرانی بالای سر خود دارد، امیدوار به کسب نتیجه است ولی در آن سوی میدان شاگردان وحید شمسایی نیز که ستاره‌ای مثل حسین طیبی را در این جام ندارند، به چیزی جز پیروزی پُر گل فکر نمی‌کنند.

تیم ملی فوتسال ایران در گروه D جام ملت‌های آسیا باید با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین رقابت کند که در اولین بازی خود از دقایقی قبل به میدان رفته است.

گروه D جام ملت‌های فوتسال آسیا- 2024 تایلند
سالن: هائومارک- ساعت 12:30
داوران: فهد الحسانی(امارات)؛ نیکیتا آفینوگنوف (ازبکستان)، لی پو فی (چین تایپه) و لیو جیان‌کیائو (چین)

تیم ملی فوتسال ایران
باقر محمدى، محمدرضا سنگ‌سفيدى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظيمى
سرمربی: وحید شمسایی

تیم ملی فوتسال افغانستان
محمدجواد صفری، مهدی نوروزی، مهران غلامی، اکبر کاظمی و فرزاد محمودی
سرمربی: مجید مرتضایی

کارت زرد

ایران: باقر محمدی (3)

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • گزارش زنده: ایران 0 - افغانستان 0
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود