Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@18:38:58 GMT

قاری بین‌المللی قرآن کریم درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۷۱۱۸

قاری بین‌المللی قرآن کریم درگذشت

محمدکاظم محمد‌زاده استاد پیشکسوت و قاری بین‌المللی قرآن کریم در سن ۶۴ سالگی درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، استاد محمد‌کاظم محمد‌زاده استاد پیشکسوت و قاری بین‌المللی قرآن کریم درسن ۶۴ سالگی درگذشت.

استاد محمدکاظم محمدزاده متولد ۱۳۳۴ مشهد مقدس است که از محضر اساتیدی همچون مرحوم مولایی، فاطمی‌، اوحدی و فرقانی تلمذ کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن لیبی در سال ۱۳۵۸، عنوان دوم مسابقات بین‌المللی مالزی در سال ۱۳۶۴ و عنوان نخست مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۵ بخشی از افتخارات این استاد قرآن کریم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاری قرآن مسابقات قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن تسلیت درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته چلنگری (آهنگری به شیوه سنتی) اظهار کرد: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در چلنگری، افزود: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   ایزدی آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و تصریح کرد: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد.   مرحوم نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • درگذشت پدر شهید عابدی در کازرون