Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:04:45 GMT

حذف کنکور را از دکتری شروع کنید

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۷۷۱۳

حذف کنکور را از دکتری شروع کنید

به گزارش خبرنگار مهر، محمود فتوحی امروز در نشست کنکور، چالش ها و راهبردها که با حضور برخی از روسا و معاونین دانشگاه ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: به نظر من در بحث کنکور باید هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری لحاظ شوند. در حال حاضر در دانشگاه ها اعتمادی به کنکور دکتری وجود ندارد به طوری که فردی که با رتبه یک کنکور به این دانشگاه آمده از نظر دانشگاه با فردی که با رتبه ۱۰۰ آمده از نظر سطح سواد با یکدیگر اختلاف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه شریف با اشاره به اینکه اگر قرار است در کنکور اتفاقی رخ دهد بهتر است از مقطع دکتری، سپس ارشد و در نهایت کارشناسی کار شروع شود گفت: بهترین زمان برای اعمال تغییرات در کنکور اول مهر سال آینده است که به نظر من ابتدا باید کنکور دکتری حذف شود و به دانشگاه ها اجازه داده شود که بر مبنای ارزیابی پرونده عمل کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها می توانند هر سال دو یا سه بار از افراد امتحان بگیرند و پس از قبولی افراد در امتحان آنهایی که حدنصاب نمره را کسب کردند در مصاحبه شرکت کنند.

فتوحی به نحوه پذیرش داوطلبان در مقطع ارشد در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: طرح آ. ت.ت طرح خوبی بود که متاسفانه خراب شد. به این دلیل که می گفتند ممکن است در اجرای این طرح پارتی بازی صورت گیرد ولی ما معتقدیم نباید همه دانشگاه ها را با این دید نگاه کرد و اگر دانشگاهی خلاف کرده باید به آن رسیدگی کرد.

با حذف کنکور جلوی خروج دانشجویان را می گیریم

رئیس دانشگاه شریف با تاکید بر اینکه معتقدم باید کنکور دکتری و ارشد حذف شوند خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه شریف دانشجویی داریم که حاضر نیست در کنکور ارشد و دکتری شرکت کند چراکه می گوید پروسه قبولی در کنکور برایم سخت تر از اپلای کردن در دانشگاه های خارجی است. بنابراین با حذف کنکور در مقطع ارشد و دکتری می توان ضمن اصلاح روند پذیرش دانشجویان از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کرد.

کنکور سراسری بیزینس شده است

وی با بیان این مطلب که کنکور کارشناسی سیستمی است که خانواده ها و بچه ها را تحت فشار قرار داده، افزود: کنکور کارشناسی متاسفانه به یک بیزینس بسیار بزرگ تبدیل شده است. در آموزش و پرورش مدارس بسیار خوب ما اصلا کتاب های درسی را تدریس نمی کنند. در حالی که باید در آموزش و پرورش به کتاب های درسی بیشتر اهمیت داده شود.

فتوحی با  اشاره به اینکه برای حذف کنکور کارشناسی به حداقل سه یا چهار سال نیاز داریم، عنوان کرد: حذف کنکور در این مقطع باید سراغ سابقه تحصیلی دانش آموزان برویم ولی در حال حاضر جداسازی دانش آموزان بر اساس سابقه تحصیلی سخت است چرا که به طور مثال در کلاسی که ۳۰ دانش آموز دارد ۲۵ نفر معدل بالای ۱۹ هستند بنابراین چطور می توان این دانش آموزان را از یکدیگر جدا کرد.

رئیس دانشگاه شریف گفت: در حال حاضر مساله تست زنی در مدارس ما از دبستان شروع شده است. همچنان نتیجه کنکور کارشناسی میان دانشگاه ها و مردم قابل قبول است در حالی که نتایج کنکور ارشد و دکتری برای من دانشگاهی قابل قبول نیست.

کد خبر 4738834 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شریف کنکور وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تکمیل ظرفیت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اربعین 98 دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تهران کنکور 98 دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه پیام نور مرکز سنجش آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به پذیرش دانشجوی دکتری در این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای نخستین بار در مقطع دکتری دانشجو بپذیرد.

مهدی بدیعی ادامه داد: از سال تحصیلی جدید در سه رشته «مهندسی برق گرایش برق قدرت»، «مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب» و «معماری» دانشجو دکتری تخصصی پذیرفته می‌شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول عنوان کرد: داوطلبان برای شرکت در آزمون دکتری می‌توانند از طریق دفترچه راهنمای آزمون، ثبت‌نام و پس از قبولی و طی مراحل پذیرش برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ پذیرش شوند.

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • هزینه هر جلسه ویزیت روانشناسان در ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • هزینه ویزیت روانشناسان مشخص شد
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی اعلام شد
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی
  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد