Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:06:23 GMT

رایزنی ملک سلمان با مقامات سودانی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۷۸۰۵

رایزنی ملک سلمان با مقامات سودانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ملک سلمان در جریان دیدار با  عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان و عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور که در ریاض انجام شد، گفت: بر ثبات و شکوفایی سودان تاکید می کنیم.

این در حالی است که وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: ما در راستای حذف نام سودان از لیست حامی تروریسم آمریکا تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که ساعاتی قبل منابع آگاه اعلام کردند که عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان و عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور قرار است به عربستان و امارات سفر کنند.

آنها تاکید کردند که مقام های سودانی امروز به عربستان سفر کنند و صبح روز دوشنبه این کشور را به مقصد امارات ترک کنند.

بر اساس این گزارش، سفرهای مذکور بنا به دعوت مقام های عربستان و امارات برای بررسی راه های تقویت روابط دو جانبه در سایه چالشهای پیش روی سودان صورت می گیرد.

سودانی ها به تازگی به توافقی در خصوص تقسیم قدرت و شکل دهی مرحله انتقالی در این کشور دست یافته اند.

کد خبر 4738894

منبع: مهر

کلیدواژه: ملک سلمان عبدالفتاح البرهان عبدالله حمدوک ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی سوریه فلسطین ایران ترکیه روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران خارجه ایران و عربستان در خصوص آخرین تحولات منطقه

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت و گو و رایزنی کردند.

 به گزارش ایسنا،حسین امیرعبداللهیان در این تماس توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه اقدام نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد توصیف کرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، بر نیاز منطقه به ثبات و امنیت و گسترش همکاری های منطقه و بین المللی بین دو کشور تاکیدکرد.

طرفین همچنین بر استمرار رایزنی ها بین دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • تاکید ایران و عربستان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور
  • تأکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها بین دو کشور
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و عربستان در خصوص آخرین تحولات منطقه
  • رایزنی وزیران خارجه عربستان و قطر با امیرعبداللهیان