Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان معتقد است که نبرد طالبان در میدان جنگ با نیروهای خارجی به این گروه مشروعیت بخشیده و صلح بدون این گروه امکان پذیر نیست. تاریخ انتشار: 18:22 - 14 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۹۱۲

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان اظهارداشت: بدون مذاکره با گروه طالبان امکان برقراری صلح در افغانستان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طالبان مشروعیت خود را در میدان جنگ با نیروهای خارجی و دولتی افغانستان بدست آورده و این مسئله نشان از ضعف حکومت این کشور است.

کابلوف افزود: ما نیاز داریم تا گروه طالبان را به مسکو دعوت کنیم و با آنها گفت‌وگو کنیم و زمینه ساز این فرصت باشیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان درباره انتخابات این کشور اظهار داشت: منطقی بود اگر در آغاز، صلح در افغانستان به نتیجه می‌رسید و سپس روند انتخابات برگزار می‌شد.

وی گفت: «طالبان نیز انسان هستند و تمایلی برای از دست دادن جان خود ندارند و به دنبال برگشت عزتمندانه هستند و اگر این گروه به دنبال زنده کردن قدرتشان در افغانستان باشند ما نیز آن را نخواهیم پذیرفت».

کابلوف اذعان داشت: طالبان متعهد شده‌اند که به دنبال تسلط در افغانستان نیستند و در نظر دارند از طریق روند تقسیم قدرت بصورت دموکراتیک عمل کنند.

در ادامه نماینده پوتین اظهارداشت: طالبان از مسکو خواسته تا در روند مذاکرات صلح میان این گروه و طالبان از توانایی خود استفاده کند.

وی تأکید کرد: منافع راهبردی روسیه از طریق افغانستانی مستقل و بی‌طرف و بدون جنگ و مواد مخدر تأمین می‌شود و روسیه به دنبال احقاق این هدف است.

کابلوف افزود: ازسرگیری روند مذاکرات میان گروه طالبان و آمریکا نقطه عطف رسیدن به صلح در افغانستان است و صلح بدون طالبان در این کشور میسر نمی‌شود.

صحبت‌های ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در افغانستان در حالی بیان می‌شود که هیئت طالبان و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در اسلام‌آباد دیدار کردند.

گفته می‌شود این دیدار شامل گفت‌وگوهای رسمی درباره روند صلح نبوده و تنها برای اعتمادسازی میان دوطرف صورت گرفته است.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان طالبان حکومت افغانستان صلح کابلوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • گزارش زنده: ایران 0 - افغانستان 0
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری