Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:50:29 GMT

بسته خبری روز یک شنبه

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۸۹۸۲

بسته خبری روز یک شنبه

ارائه ۲۵۰ میلیارد تومان بسته سرمایه گذاری در همایش سرمایه گذاری منطقه شرق کشور، ۲۷ درصد اعتبارات مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شیروان جذب شد و مسابقه کتابخوانی «حماسه حسینی» برگزار می‌شود؛ بخشی از اخبار روز یک شنبه را شامل می شود.

علی زاهدی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه امسال هزار و ۲۶۴ واقعه ولادت در این شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۶۵۹ نوزاد پسر و ۶۰۵ نوزاد دختر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارداشت: از مجموع کل ولادت های ثبت شده در این شهرستان، ۸۵۱ مورد شهری و ۴۱۳ مورد روستایی بوده که نسبت جنسی موالید ۱۰۹ بوده و به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۹ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی، مجموع کل ولادت های ثبت شده در شهرستان شیروان در نیمه نخست سال قبل را هزار و ۲۸۹ مورد عنوان کرد و افزود: ولادت های امسال شیروان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین گفت: امسال ۴۴۸ نفر در شهرستان شیروان فوت کردند که از این تعداد ۲۴۶ نفر مرد و ۲۰۲ نفر زن بودند که این رقم در نیمسال قبل ۴۸۶ نفر بود و این آمار ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

زاهدی‌نیا، بیشترین فوتی های شیروان را در گروه بالای ۶۵ سال عنوان کرد و افزود: در مجموع بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در این شهرستان گزارش شده که در افراد زیر ۵۰ سال، اولین علت مرگ تصادفات بوده است.

 

 

کشف ۲۹۴ گرم هروئین فشرده در فاروج
فرمانده انتظامی شهرستان فاروج گفت: ۲۹۴ گرم هروئین فشرده از دو قاچاقچی حرفه ای که قصد انتقال این مواد را از مشهد به بجنورد داشتند، در فاروج کشف شد.

سرهنگ یدالله نوروزی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در پی  اعلام خبری مبنی بر اینکه افرادی با استفاده از یک دستگاه خودرو قصد انتقال مقداری مواد مخدر صنعتی از مشهد به بجنورد را دارند، بلافاصله  موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فاروج افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی این خودرو شدند و با یک عملیات غافلگیری و ضربتی آن را در میدان مرکزی شهر فاروج متوقف کردند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو مقدار 294 گرم هروئین فشرده کشف و ضبط شد و دو نفر متهم دستگیر شدند که بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی گفت: خودروی متهمان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

 

 

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان:
بیش از ۷۰ درصد تماس ها با آتش نشانی مزاحمت تلفنی است
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: بیش از ۷۰ درصد تماس ها با آتش نشانی شیروان مزاحمت تلفنی است.

جعفر حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: روزانه ۴۰ تماس تلفنی با مرکز ۱۲۵ شیروان صورت می گیرد که اکثر آنان مزاحمت توسط کودکان و عدم صحبت آنان است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان با بیان اینکه مزاحمان تلفنی با این مرکز شناسایی شده اند، گفت: ماهانه سه مورد از مزاحمت های تلفنی منجر به حاضر شدن در محل حادثه می شود که این خود باعث هدر رفت وقت نیروهای آتش نشانی می شود که قرار است در این خصوص جلسه ای با اعضای شورای شهر صورت گیرد.

حیدری از شهروندان خواست برای داشتن شهری ایمن، آتش نشانان را یاری کرده و بدون دلیل اقدام به اشغال شماره ۱۲۵ نکنند و نحوه صحیح استفاده از شماره های امدادی را به فرزندان خود آموزش دهند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: لازم است شهروندان توجه داشته باشند هر مزاحمت تلفنی می تواند باعث سوزاندن یک زندگی شود و کاهش تماس های نامربوط با مرکز ۱۲۵ این سازمان باعث تسهیل در روند امداد رسانی به شهروندان خواهد شد.

حیدری از آمادگی این سازمان جهت ارایه مشاوره ایمنی به شهروندان خبر داد و افزود: شهروندان برای هر گونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می توانند با شماره ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه روز تماس برقرار کنند.

شهر شیروان دارای سه ایستگاه آتش نشانی و ۵۲ نفر نیروی آتش نشان است.

 

 

مسابقه کتابخوانی «حماسه حسینی» برگزار می‌شود
مسابقه کتابخوانی «حماسه حسینی» با هدف نشر فرهنگ کتابخوانی و ترویج و توسعه اندیشه‌های ناب اسلامی بر مبنای آثار شهید مطهری در ایام اربعین برگزار می‌شود.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ معارف اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و آشنایی با اندیشه شهید بزرگوار مرتضی مطهری، مسابقه کتابخوانی از کتاب حماسه حسینی شامل 70 صفحه منتخب جلد اول توسط بنياد علمي و فرهنگي شهيد مطهري با مشاركت ستاد هماهنگي كانون هاي مساجد کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند با مراجعه به پرتال بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir در این مسابقه حضور یابند.

شیرازیان اظهارداشت: علاوه بر جوایز کلی که از سوی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری به شرکت کنندگان تعلق می گیرد، ستاد هماهنگی کانون های مساجد نیز به قید قرعه به شرکت کنندگان عضو کانون های فرهنگی و هنری که از طریق سامانه بچه های مسجد ثبت نام کنند به 30 نفر و همچنین مدیران کانون های فرهنگی و هنری که بیشترین شرکت کننده را داشته باشند به 10 نفر، کمک هزینه سفر به کربلای معلی به ارزش ریالی 5میلیون ریال اهدا می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، بیان کرد: علاقه مندان تا پایان اربعین می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

 

 

ضرورت ورود کتاب به سبد خانوار/ نمایشگاه کتاب، جشن کتابخوانی مردم است
«ضرورت ورود کتاب به سبد خانوار»، از جمله دغدغه های مسئولان و فعالان فرهنگی است که برپایی نمایشگاه کتاب استانی و استقبال مردم از آن، بارقه ای را برای تحقق این مهم ایجاد کرده است.

خبرگزاری شبستان_ بجنورد؛ یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب خراسان شمالی روز چهارشنبه دهم مهرماه با حضور «حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در استان، «محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی، «ایوب دهقانکار» مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، «مهدی قزلی» مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و جمعی از مسئولان استانی و دوستداران کتاب در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد آغاز به کار کرد و تا پانزدهم همین ماه فعال است.

در این نمایشگاه 251 ناشر،  55 هزار عنوان کتاب را در 176 غرفه عرضه کرده اند  که سهم ناشران کشوری 150 غرفه است و 26 غرفه هم در اختیار ناشران و کتابفروشان استانی قرار گرفته است و همچنین  برای یازدهمین نمایشگاه کتاب، مبلغ 90 میلیون تومان یارانه در اختیار بانک عامل قرار گرفته تا بانک نسبت به ارائه بُن با تخفیف 20 درصد اقدام کند و همچنین ناشران موظف به ارائه تخفیف 10درصدی هستند.

ستاد خبری نمایشگاه گپ و گفتی با بازدیدکنندگان داشته که در ادامه، بخشی از آنها را مرور می کنیم.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ناشران سراسر کشور خبر داد و گفت: عرضه ۵۵ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب خراسان شمالی نشان دهنده رشد فعال ناشران طراز اول کشور است.

ایوب دهقانکار افزود: هم اینک از حدود ۱۰ هزار مجوز صادره در حوزه نشر تنها کمتر از هزار مورد آنها فعال است.

وی گفت: اعطای این تسهیلات هم اینک شروع شده و با تعدادی از درخواست ها نیز موافقت شده و پرداخت ها در حال انجام است.

دهقانکار افزود: برخی از کتابفروشی ها نیز درخواست گسترش فضای فرهنگی خود را داشتند که پرداخت تسهیلات به آنها نیز در حال پیگیری است تا بسته به شرایط کتابفروشی و فضای در اختیار، مورد حمایت قرار گیرند.

 

 

۲۷ درصد اعتبارات مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شیروان جذب شد
رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ میلیارد ریال از اعتبارات مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شیروان، معادل ۲۷ درصد اعتبارات، جذب شده است.

سید مجید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است، اظهار داشت: سال قبل این رقم ۱.۵ اسب بخار در هکتار بود.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کل سطح زیر کشت شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار است که برای کشت این سطح از دو هزار و ۴۸۵ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

وی با اشاره به اقبال بیشتر کشاورزان به خرید ادوات کشاورزی نسبت به سال های گذشته، گفت: در نیمه نخست امسال ۵۰ پرونده خرید ماشین آلات کشاورزی به بانک معرفی شده که ۳۰ دستگاه تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی خریداری شد.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شرایط پرداخت تسهیلات، تامین ۲۰ درصد اعتبار مورد نیاز از محل آورده متقاضی با کارمزد ۱۵ درصدی است که بازپرداخت اقساط ادوات کشاورزی با قیمت بالای یک میلیارد ریال هفت ساله و کمتر از این مبلغ پنج و سه ساله است.

وی گفت: هم اینک مهم ترین مشکل در این حوزه، عدم ارائه پیش‌فاکتور از سوی سایت تراکتورسازی است که ۴۴ نفر از این شهرستان معرفی شده اند و با پیگیری های صورت گرفته سایت مزبور قول مساعد برای ارائه پیش فاکتور برای تسیلم به بانک داده است.

اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، ۲ هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دستگاه انواع دیگر ادوات در عرصه کشاورزی شیروان فعالیت دارد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد

 

 

ارائه ۲۵۰ میلیارد تومان بسته سرمایه گذاری در همایش سرمایه گذاری منطقه شرق کشور
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور، گفت: «۴۴ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان برای این همایش آماده و در پنل های تخصصی ارائه خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی؛ حبیب یزدان پناه اظهار داشت: «همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور روز پنج شنبه 18 مهرماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: «این همایش با حضور استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و سیستان و بلوچستان و در جهت معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ظرفیت های گردشگری این استان ها هدف گذاری شده است.»

وی با اشاره به اینکه 44 بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به ارزش 250 میلیارد تومان برای ارائه در این همایش آماده شده است، افزود: «پنج نفر از سرمایه گذاران این حوزه در پاویون های اختصاصی طرح های خود را به منظور تأمین سرمایه مالی معرفی خواهند کرد.»

وی با بیان اینکه راهکارهای توسعه سرمایه گذاری و رفع مشکلات سرمایه گذاران در پنل های تخصصی این همایش بررسی و واکاوی خواهد شد، گفت:«در این بخش جلسه گفتگو و پرسش و پاسخ بین مسئولان و فعالان برگزار می شود که خروجی این جلسه می تواند همراه توافقات دو جانبه و چند جانبه بین بخش دولتی و خصوصی باشد.»

یزدان پناه تصریح کرد: «خراسان شمالی به دلیل قرار گرفتن در مسیر زائران میلیونی بارگاه امام هشتم، دارا بودن جاذبه های گردشگری و طبیعت چهارفصل و نیز تنوع فرهنگ و اقوام گوناگون، شرایط ویژه ای در زمینه گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری دارد.»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: «بهره گیری هر چه بیشتر از این پتانسیل هابه منظور جذب سرمایه گذاری، توسعه امکانات مناطق گردشگری و تبلیغات جهت جذب گردشگران از اهداف حضور ما در این همایش است.»

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد موکب اربعین مجلس بسته سرمایه گذاری نمایشگاه کتاب گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار روز سه شنبه افزایش محدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در پله پایانی کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، معامله‌گران مدعی هستند تقاضا اندکی از عرضه پیشی گرفته اما این حضور پررنگ بازارساز و کاهش اونس جهانی طلاست که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست فریز دلار ادامه دارد

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار توسط بانک مرکزی در سال گذشته معتقدند دلار با تلاش سیاست‌گذار در منطقه فعلی به ثبات رسیده و اگر اخبار نامساعد سیاسی روانه بازارها نشود؛ دلار فعلا در محدوده‌ فعلی ماندگار است. باید توجه داشت روند کاهشی قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی در کاهش التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در ادامه سال جاری فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی به وجود خواهد آورد.

راه درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت کاهش ۸۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در چهارمین روز اردیبهشت افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان عرضه شد.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898778

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین