Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، احمد کنعانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قوچان با بیان این مطلب که در قوچان حدود 5000 هزار هکتار باغات انگور وجود دارد، اعلام کرد : انواع مختلفی از انگور نظیر انگور سلطانی بی دانه که بهترین نوع برای تولید کشمش است، کشت می‌شود. 

وی از صادرات انگور قوچان به کشور های اروپایی خبرداد و گفت:حدود 10 کارخانه تولید کشمش در شهرستان قوچان وجود دارد که با توجه به کیفیت بالای شهرستان در تولید کشمش، توسط تجار صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احمد کنعانی با بیان این نکته که واحد عملکرد ما در تولید انگور بسیار کم است، خاطر نشان کرد : یکی از اصلی ترین مشکلات ما در این راستا، عدم اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در آبیاری باغات انگور شهرستان است.

وی با اشاره به میزان تولید انگور شهرستان قوچان، افزود: در سال 98 حدود هشتاد هزار تن انگور با 25 گونه پیش بینی می شود که 90 درصد آن انگور سلطانی بی دانه است.

کنعانی در راستای اهداف برگزاری این مراسم، ادامه داد: در برنامه روز مزرعه انگور به آموزش اجرای طرح داربستی، تغذیه، هرس و بازار یابی انگور پرداخته می شود. 

در این مراسم از شهرستان های خلیل آباد، کاشمر، نیشابور، بردسکن، فیروزه، جوین، درگز که دارای کشت انگور بودند نیز حضور داشتند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تغذیه جهاد کشاورزی مشکلات انگور قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲.۵ هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری

معاون جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سالی که گذشت ۲۵۰۰ تن عسل و ۷۶ تن ژل رویال در سطح استان تولید شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیدعباس میراحمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس سرشماری زنبورستان‌ها در سال 1402، تعداد 100 هزار و 560 نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند که در مجموع 276 هزار و 940 کلونی زنبور عسل در سطح استان مستقر است.

وی با اشاره به تولیدات زنبور عسل استان در سال گذشته، گفت: حدود دو هزار و 500 تن عسل، 76تن ژل رویال، 15 تن گرده و 72 تن موم، 3.6 بره موم در سال گذشته تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: با توجه به هزینه‌های صورت گرفته ارزش ریالی تولیدات سال گذشته زنبورستان‌ها در سطح استان چهارمحال و بختیاری حدود 5هزار میلیارد ریال است.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت زنبور عسل در گرده افشانی باغات خصوصاً بادام در دو شهرستان بن و سامان، تعداد 24 زنبورستان با ظرفیت حدود 6 هزار و 210 کلونی در سطح باغات جهت گرده‌افشانی مستقر شده است.

میراحمدی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته اهمیت گرده‌افشانی بادام طوری است که صد در صد گرده‌افشانی از طریق حشرات و زنبورعسل است که این خود به نوعی اهمیت بخش زنبورعسل در توسعه تولیدات باغبانی را مشخص می‌کند.

انتهای پیام / 7540

دیگر خبرها

  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۸۰ هزار قرص نان صلواتی در قوچان
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • تاثیر زنبور عسل در افزایش محصولات باغی
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • تولید ۲.۵ هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای تحقق شعار سال است
  • صدور ١۶۴ مورد اخطاریه بهداشتی به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی قوچان