Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه خبرگزاری فرانسه، این توافق درحالی صورت گرفته است که سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی سعی دارند وابستگی خود را به شبکه برق و انرژی روسیه کاهش داده و تا سال ۲۰۲۵ میلادی در شبکه انرژی اروپا ادغام شوند.
«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا برای دیدار و توافق با همتایان خود در این سه کشور به ویلنیوس پایتخت لیتوانی سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهار وزیر در بیانیه‌ای توافق خود را «لحظه‌ای حیاتی برای کشورهای بالتیک در تقویت امنیت سایبری» خواندند.
در این بیانیه آمده است: ما آمریکا را دارای نقشی حیاتی در کمک به کشورهای بالتیک از طریق حمایت فنی و راهبردی قلمداد می‌کنیم.
لیتوانی گفته که به دنبال جذب شرکت‌های فناوری آمریکایی به منظور نوسازی نرم‌افزارهای کنترل سامانه‌های انرژی است تا از حملات هکرهای روسی جلوگیری کند.
لیتوانی، لتونی و استونی هر چند در سال ۲۰۰۴ میلادی به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا ملحق شدند اما هنوز در شبکه برقی قرار دارند که تحت کنترل روسیه است.
پری که برای شرکت در کنفرانسی درباره همکاری‌های آمریکا و بخش‌های مرکزی و شرقی اروپا به لیتوانی سفر کرده است، قصد دارد برای صادرات گاز طبیعی مایع (ال.ان.جی) آمریکا به اروپا نیز چانه‌زنی کند.
لیتوانی و لهستان کشورهایی هستند که واردات ال.ان.جی آمریکا را آغاز کرده‌اند. هدف آنها کاهش وابستگی خود به گاز روسیه است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امريكا اتحادیه اروپا استونی لتونی ویلنیوس لهستان اروپا لیتوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به ایالات متحده با «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

السودانی در این دیدار اعلام کرد: همگان را به پایبندی به قوانین بین‌المللی که بر مصونیت دفاتر دیپلماتیک تاکید دارد تشویق می‌کنیم.

نخست‌وزیر عراق گفت: دیدار من از آمریکا پس از برهه‌ای حساس انجام می‌شود و این نشانگر اهمیت روابط میان دو طرف است. ما با هرگونه تعرض به غیرنظامیان مخالف هستیم.

وی افزود: توقف جنگ ویرانگر در غزه برای ما بسیار مهم است. امیدواریم تمامی طرف‌های ذیربط به خویشتن‌داری پایبند باشند. امکان دارد دیدگاه‌های آمریکا و عراق درباره رخ‌دادهای منطقه مخالف یکدیگر باشد.

السودانی ادامه داد: روابط آمریکا و عراق به نقطه عطفی مهم رسیده است و ما به سوی مشارکت پیش می‌رویم. روی انتقال از روابط نظامی به مشارکت کامل با ایالات متحده کار می‌کنیم.

وی گفت: جنگ علیه داعش بنیان همکاری میان عراق و آمریکا بود. پیروزی بر گروه تروریستی داعش مهم است و با جانفشانی عراقی‌ها و حمایت دوستان ما محقق شد.

السودانی با اشاره به مساله خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: ما پیرامون مشارکت پایدار بر اساس توافق چارچوب راهبردی رایزنی خواهیم کرد. ما به مصوبات کمیته عالی هماهنگی میان عراق و آمریکا پایبند خواهیم بود. دولت من در اجرای این توافق جدیت دارد.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا نیز در این دیدار مدعی شد که آمریکا در جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه عزم دارد و نسبت به دستیابی به توافق آتش‌بسی که آزادی اسیران صهیونیست را در پی داشته باشد و مانع از گسترش درگیری شود پایبند است.

وی همچنین بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تاکید کرد که واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی متعهد است.

کد خبر 6079268

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه