Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور در پهنه شرقی ایران از یک موقعیت استراتژیک ‌در کریدور جنوب شرق به شمال شرق برخوردار است و بهترین فرصت را برای اتصال به بندر چابهار و ‌کشورهای آسیای میانه داراست. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی در کریدور جنوب شرق به شمال شرق  موضوع مهمی که سبب شد موضوع کریدور جاده‌ای و ریلی چابهار ـ بیرجند ـ مشهد به صورت ویژه در دستور کار مدیران ارشد استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات موجود، این کریدور ریلی در صورت تحقق در گام اول، قابلیت جابه جایی سالانه حدود یک میلیون مسافر و 3.8 میلیون تن بار را خواهد داشت.

اتصال جنوب شرق به شمال شرق کشور، قابلیت جابه جایی حجم قابل تأملی بار و مسافر، تأمین زیرساخت های حمل و نقلی شرق کشور، کاهش هزینه های تولید در واحدهای صنعتی منطقه و ... همه و همه از دلایل توجیهی اجرای این طرح بر زمین مانده است که در صورت تحقق توسعه شرق کشور را به همراه خواهد داشت.بنابراین با اصرار و پیگیری های مدیران استان، لزوم اجرای این پروژه توجیه شد و این موضوع در سفر رئیس جمهور مورد توجه واقع گشت.

استاندار خراسان جنوبی: مراحل اجرایی راه آهن خراسان جنوبی به زودی آغاز می‌شود

پروژه راه آهن خراسان جنوبی 15 مهرماه کلنگ‌زنی می‌شود16 میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای راه آهن خراسان جنوبی پیش بینی شده است

عنایت رئیس جمهور و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین حمایت های ویژه وزیر راه و شهرسازی مقدمات به زمین نشستن فاز اول این پروژه در یونسی را فراهم کرد و مدت هاست رسانه ها به نقل از مدیران از ادامه روند اجرای این پروژه می نویسند و نوید بخش خبرهای خوبند.

خبرهای روزهای اخیر هم حکایت از این دارد که پیمانکار پروژه در استان مستقر شده و در جریان سفر دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، قرار است کلنگ احداث قطعه 32 کیلومتری اتصال راه آهن بیرجند به قاین هم به زمین بنشیند تا ریل آرزوی چندین ساله مردم خراسان جنوبی به ایستگاه نهایی برسد.

حالا مردم خراسان جنوبی که مدت‌هاست منتظر تحقق وعده‌های سال های دورند، از مدیران ارشد استان انتظار دارند با پیگیری‌های خود، راه‌های طولانی رسیدن مردم به این آرزوی دیرینه را کوتاه‌تر کنند، مدیرانی که توانسته‌اند توجه مدیران کشوری را به رفع این نیاز اصلی جلب کنند، قطعاً خواهند توانست در این سفر، وعده‌های خوبی در راستای تأمین اعتبار و تجهیزات مورد نیاز این پروژه و نظارت کافی بر روند اجرای درست، بدون نقص و در بازه زمانی مشخص آن بگیرند.

آقای استاندار! مردم چشم به راهند، لطفاً سنگ تمام بگذارید!!

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هزار واحد مسکن محرومان افتتاح شد

قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح ۳۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی محرومان کشور که به شکل ارتباط تصویری با تهران برگزار شد، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌هایی که در زمینه تأمین مسکن محرومان کشور منعقد شد، سهم استان هزار و ۴۲۷ واحد بود که امروز افتتاح شد.

او افزود: پیشنهاد می‌شود تسهیلات احداث مسکن طرح نهضت ملی برای دهک‌های اول تا سوم به شکل قرض‌الحسنه تأمین و پرداخت شود.

قناعت اظهار کرد: تسهیلات مسکن برای این اقشار مشروط به تأمین سهم آورده آنها نشود تا اقدام بسیار مهمی برای جامعه هدف انجام گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • ارتش اجازه هیچ تعرضی را به مرز‌های کشور نخواهد داد
  • مانده ۱۲۸۰ میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • بیش از هزار واحد مسکن محرومان افتتاح شد