Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@17:34:50 GMT

خريد گوجه‌فرنگي براي حمايت ازکشاورزان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۱۵۳۱

خريد گوجه‌فرنگي براي حمايت ازکشاورزان

خبرگزاری آریا- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از خرید 240 هزار تن گوجه‌فرنگی در سال جاری برای حمایت از کشاورزان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، دکتر حسین شیرزاد گفت: از این میزان نزدیک به 150 هزار تن گوجه فرنگی به شکل حمایتی و 90 هزار تن به شکل توافقی از کشاورزان خریداری شده است؛ در حالی که میزان گوجه‌فرنگی خریداری شده به وسیله تعاون روستایی از کشاورزان در طول 60 سال گذشته فقط 30 هزار تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، خوشبختانه امسال 240 هزار تن گوجه فرنگی به ازای هر کیلوگرم با قیمت متوسط 950 تومان در قالب توافقی و حمایتی از کشاورزان خریداری شده که رکوردی بزرگ در طول تاریخ فعالیت این سازمان محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این که در سال گذشته به دلیل کاهش سطح زیر کشت و مسائلی که در زمینه تولید گوجه فرنگی وجود داشت قیمت این محصول افزایش قابل توجهی یافت، تصریح کرد: این موضوع سیگنال‌های اشتباهی به تولید کنندگان داد که امسال هم می‌توانند همچنان با کشت گوجه فرنگی و حتی افزایش سطح زیر کشت با افزایش قیمت رو به رو شوند.
وی اضافه کرد: متاسفانه اقتصاد ایران از منحنی‌های تارعنکبوتی پیروی می‌کند یعنی با همین سیگنال‌هایی که داده می‌شود کشور یکسال با افزایش و سال بعد با کاهش تولید به خصوص در بحث سبزی و صیفی مواجه می‌شود.
شیرزاد با بیان این که کشورمان با تولید کم و بیش هفت میلیون تن گوجه فرنگی در سال، همواره بین رتبه‌های خوب دنیا است، خاطرنشان کرد: ایران به دلیل تنوع آب و هوایی جزو 10 کشور دنیا در زمینه تولید رب گوجه‌فرنگی، فروش و صادرات این محصول است.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: به طور کلی از مرداد ماه امسال با افزایش تناژ بالای تولید گوجه فرنگی در کشور و به تبع کاهش قیمت این محصول، وزارت جهاد کشاورزی با دستور مقام عالی وزارت دستورالعمل خرید توافقی محصول گوجه فرنگی را به قیمت هر کیلوگرم 1150 تومان صادر و به استان‌های سطح کشور ابلاغ کرده است .
وی افزود: خوشبختانه اتحادیه‌ها از محل منابع داخلی خود موفق شدند در پنج استان گوجه‌خیز کشور 90 هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌های تولید رب تحویل دهند.
این مقام مسوول اضافه کرد: خرید‌های توافقی گوجه فرنگی با مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور از 27 مرداد متوقف و خرید حمایتی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
به گفته وی، قیمت خرید گوجه فرنگی با مصوبه ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلوگرم 1150 تومان تعیین شد که هم اکنون این محصول با کسر سبد، حمل و نقل، توزیع و باسکول در همه استان‌های کشور بین 950 تا 1000 تومان از کشاورزان خریداری و تحویل کارخانه‌های تولید رب می‌شود.
شیرزاد تصریح کرد: تاکنون در مجموع نزدیک به 150 هزار تن گوجه فرنگی به شکل حمایتی و 90 هزار تن به شکل توافقی از کشاورزان خریداری و همین طور 30 هزار تن رب گوجه فرنگی در کشور تولید شده است.



كدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان تعاون روستایی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پورهاید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

دراستان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزارهکتار گندم علیه سن سمپاشی و مبارزه شده است و قراراست ۱۵۰ هزارهکتار دیگرصورت گیرد.

دیگر خبرها

  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی