Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب «شُنام» گفت: نویسندگان می‌توانند رویداد‌ها و رخداد‌های هشت سال دفاع مقدس را در قالب قصه و داستان‌های ارزشمند به ژانر‌های سینمایی تبدیل کرده و بستری مناسب برای تولید فیلم و نمایش های زیبا را فراهم کنند. تاریخ انتشار: 08:47 - 15 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۱۶۳ کیانوش گلزار راغب نویسنده کتاب «شُنام» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون ضرورت وجود بانک اطلاعاتی در  حوزه خاطرات رزمندگان، شهدا و جانبازان دفاع مقدس گفت: وجود یک بانک اطلاعاتی از خاطرات و وقایع رزمندگان، شهدا و جانبازان دفاع مقدس ضرورتی است که همه نویسندگان کتب دفاع مقدسی این روزها نیازمند به آن هستند چراکه کاربرد‌های فراوانی دارد

این نویسنده آثار ارزشی در همین راستا بیان کرد: می‌توان با کمک یک بانک اطلاعاتی به جمع‌آوری خاطرات خام و دست نخورده رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا پرداخت و پس از تلفیق این خاطرات به کتاب‌های بسیار ارزشمندی دست یافت که معرف مستندات واقعی از دوران دفاع مقدس باشد، در عین حال بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس دست نوشته‌ها و دل نوشته‌های بسیار نابی از خود و خاطرات دفاع مقدس دارند که استفاده از آن‌ها برای تولید کتاب‌های ارزشی کاربردی و بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانی:

برای مشاهده معرفی آخرین کتاب کیانوش گلزار راغب با نام «شُنام» اینجا کلیک کنید.
وی به چگونگی توسعه محتوا‌ی آثار ارزشی و با کیفیت اشاره و تاکید کرد: نویسندگان می‌توانند رویداد‌ها و رخداد‌های هشت سال دفاع مقدس را در قالب قصه و داستان‌های ارزشمند به ژانر‌های سینمایی تبدیل کرده و بستری مناسب برای تولید فیلم و نمایش های زیبا را فراهم کنند، باید از فرصت‌ها و امکانات موجود بهره برد و در همه ژانر‌های هنری به تولید محتوای ارزشی پرداخت.

گلزار راغب لزوم توجه به حقوق مادی و معنوی نویسندگان را به متولیان حوزه فرهنگ و هنر متذکر شد و ابراز کرد: حقوق مادی و معنوی نویسندگان موضوعی مهم است که همواره با بی توجهی مسئولان فرهنگی روبرو شده، نباید فراموش کرد که نویسندگان نیز در این جامعه زندگی می‌کنند و برای گذران زندگی نیازمند مزایای مالی هستند. باید بپذیریم که تولید فرهنگ بهایی دارد که آن را باید بپردازیم.

وی پیرامون رویکرد برخی از خانواده‌ها در مورد ثبت خاطرات جانبازان و شهدای خود بیان کرد: هم اکنون بسیاری از خانواده‌های شهدا و جانبازان عزیزمان برای ثبت خاطرات عزیزانشان بسیار راغب هستند، در این راه حتی از نویسندگان، ویراستاران و ناشران کمک می‌گیرند و این بسیار موقعیت خوبی برای تولید محتوای ارزشمند و مستند است.

گلزار راغب با ابراز گلایه از عدم بسترسازی مناسب برای تولید کتاب‌های ارزشی بیان کرد: فراهم کردن بستر مناسب و ایجاد قوانین و تعاملاتی که می‌تواند گره کورمشکلات تولید، محتوا و نویسندگی را در حوزه دفاع مقدس باز کند مسئله‌ای جدی است. عدم وجود قوانینی که مشکلات موجود را تسهیل کند عمده چالش حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود. 

وی به دیگر مشکلات تولید محتوا اشاره و عمده مشکلات حوزه فرهنگ را در بخش تعاملات دانست و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز که بر سر راه کتاب و کتابخوانی وجود دارد ریشه در تعاملات بخش‌های هنری دارد، اگر بستر‌های لازم فراهم باشد تولید‌ محتوا برای نویسندگان بسیار راحت‌تر خواهد بود در عین حال توسعه و گسترش روز افزون فرهنگ را در پی‌خواهد داشت.

نویسنده کتاب «شُنام» در خصوص الگوگیری جوانان با رواج کتاب‌های ارزشی برای نسل جوان ابراز کرد: تجربه نشان داده است که جوانان از خواندن کتاب‌های ارزشی استقبال می‌کنند و تشنه شناخت دوران دفاع مقدس هستند، اما اگر نقصی در این رابطه وجود دارد باید آسیب شناسی شود و آن هم باید از خودمان شروع کنیم، زیرا نتوانسته‌ایم حقیقت ایثار و ازخودگذشتگی دوران دفاع مقدس را به خوبی بیان و ارائه کنیم. ذات جامعه ما گرایش به حقیقت یابی دارد و شناخت ابعاد آنچه در هشت سال دفاع مقدس روی داده ضروری است. 


گلزار راغب با انتقادی به نحوه توزیع کتاب، مسائل و مشکلات موجود بر سر راه توزیع کتاب در شهرستان‌ها و همچنین توزیع کتاب‌های خارج از پروسه انتشار دولتی ابراز کرد: برخی از کتاب‌های ارزشمند را نمی‌توان در شهرستان‌ها به راحتی به دست مخاطبان رساند، زیرا چرخه معیوب توضیع کتاب در شهرستان‌ها فاجعه بار است.


وی در همین رابطه ادامه داد: معضلات ساختاری در حوزه فرهنگ گسترده است، توزیع‌ کتاب در برخی شهرستان‌ها  انجام می‌شود اما در برخی دیگر هیچ کتابی ارسال نمی‌شود و مخاطب برای به دست آوردن کتاب حتی لازم می‌بیند با نویسنده تماس بگیرد، این آسیب را با گستردگی در نحوه توزیع برطرف کنیم.   گلزار راغب در خصوص تبلیغ آثار توسط نویسندگان خاطرنشان کرد: نویسندگان تنها تعداد معدودی از افراد جامعه را می‌توانند پوشش دهند اطلاع رسانی به سایر آحاد جامعه نیازمند ساز و کار‌های بزرگ‌تر و تخصصی‌تر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک اطلاعات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب به زندگی یکی از روحانیون فرمانده در سالهای دفاع مقدس می پردازد و نقش روحانیت را در مدیریت های جهادی جنگ تحمیلی نشان می دهد. در این کتاب درباره چگونگی شکل‌گیری تیپ ۸۳ امام صادق (ع) به خوبی بحث شده است.

مهدی سربازی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد