Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اصفهان، چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران در حالی از ششم مهرماه سال جاری در سالن ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شده است و همچنان ادامه دارد، که برخی فعالان قرآنی نسبت به نحوه تبلیغ و اطلاع‌رسانی این مسابقات در سطح شهر گلایه‌مند هستند و تبلیغات ضعیف را یکی از دلایل حضور کمرنگ مردم در مسابقات می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، از اطلاع‌رسانی این مسابقات در رسانه‌های مختلف و ارسال صدها دعوتنامه در این خصوص خبر داد و افزود: تبلیغات محیطی نیز برای حال و هوای شهر انجام داده‌ایم. در این بخش ما باید ملاحظات و صرفه‌جویی‌هایی در هزینه‌های عمومی انجام می‌دادیم و به همین دلیل سعی کرده‌ایم به حداقل‌ها اکتفا کنیم که این مسئله ممکن است گلایه‌هایی را ایجاد کرده باشد که دلیل آن به هیچ عنوان کم‌کاری نبوده، بلکه ما ترجیح داده‌ایم هزینه‌ها را به طور صحیح‌تری مصرف کنیم.

به گفته بلک، شاید بخش‌های دیگری در سطح استان بودند که این کار برای آنها مستلزم هزینه نبود و انتظار می‌رفت این کار را به صورت خودجوش انجام می‌دادند که این انتظار، انتظاری به حق است. البته در شهرستان‌ها حداقل اطلاع‌رسانی را در این زمینه داشته‌ایم، ولی چون تمرکز برنامه‌ها در اصفهان بوده، خیلی در چاپ بنر و نصب آن حرکتی صورت نگرفت، اما تریبون‌های نماز جمعه در این دو هفته متوالی اطلاع‌رسانی لازم را داشته‌اند و صدا و سیما نیز از پخش تیزرها و اطلاعیه‌ها دریغ نکرده است. اگر کاستی در این زمینه وجود داشته و منشأ آن کم‌کاری بنده و همکارانم بوده، عذرخواهی می‌کنم، ما تلاش کرده‌ایم در این اوضاع اقتصادی هزینه‌های غیر ضروری نداشته باشیم. عکاس ایکنا از تبلیغات برگزاری چهل‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح شهر گزارشی تهیه کرده که در عکس‌های مختلف آن، فقط یک بنر با اندازه خاص به چشم می‌خورد. 

عکاس: احمدرضا طاهری

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند

حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آیات فراوانی در خصوص تدبر در قرآن وجود دارد گفت: در آیه ۲۴ سوره مبارکه پیامبر به این مساله اشاره شده که اگر به صورت مستمر اهل تدبر در قرآن باشیم قرآن به روی ما دل‌های ما باز می‌شود آنجا که خداوند فرموده‌اند: قرآن کتاب مبارکی است که ما آن را به سوی تو نازل کردیم تا در آیاتش تدبّر شود و خردمندان پند گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: خداوند در آیه ۱۲۱ سوره بقره نیز فرموده است: کسانی که کتاب آسمانی به آنها داده‌ایم و آن را چنان که شایسته‌ی آن است می‌خوانند [و عمل می‌کنند]؛ آنها به پیامبر اسلام ایمان می‌آورند؛ و کسانی که به او کافر شوند، زیانکارند.

این استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد: خداوند در آیات دیگر نیز مؤمنان را به ادا کردن حق تلاوت دعوت کرده یعنی قرآن را بخوانند و حق تلاوتش را به جای بیاورند تا کافر به قرآن و خسران‌زده نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: منظور از حق تلاوت این است که آیات را بخوانند، در آن تفقه و تأمل کنند، به احکام آن عمل کنند، به وعده و وعیدهای آن دچار بیم و امید شوند، از قصص و مثال‌های آن دچار عبرت شوند، امرهایش را به جا می‌آورند و از نهی‌هایش دوری می‌کنند.

وی همچنین گفت: ششم اردیبهشت ۱۳۷۲ رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور اهمیت این مساله را بیان کردند آنجا که فرمودند «در مفاهیم قرآنی، حرف جدید بسیار است. اینها را باید از قرآن و احادیث دربیاوریم. پس، ابتکار را در این چیزها باید به‌کار ببرید. خلق مطالب جدید، یعنی خلق به این معناها. تولید به معنای مصطلح امروز، یعنی استنباط کردن و مفاهیم قرآن را کشف کردن و بعد در لباس‌ها و به شیوه‌های گوناگون بیان کردن. بخصوص استفاده از هنر و به کار گرفتن انواع و اقسام ابتکارها، کار عمده شماست. اگر سازمان تبلیغات این دو کار را خوب انجام دهد، نتیجه، خوب خواهد شد.»

کنشگران دینی و فعالان فرهنگی و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی مروجین راستین «مسطورا» باشند

حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع در خصوص پروژه زندگی با آیه‌ها گفت: توقع ما این است که کنشگران دینی و فعالان فرهنگی و کارکنان سازمان تبلیغات مروجین راستین قرآن باشند و این طرح را به خوبی پیش ببرند.

وی تشریح کرد: این پروژه ابعاد گوناگونی از جمله حفظ، فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی، تبلیغات محیطی و برپایی محافل انس با قرآن دارد و توقع این است که این طرح اولاً خوب درک شود، ثانیاً نسبت به توجیه آن برای شبکه‌های متصل به سازمان تبلیغات اسلامی مثل شبکه امور بانوان، شبکه دختران حاج قاسم، شورای هیآت مذهبی، کانون مداحان، نهضت پیشرفت بانوان و … اقدام شود و در ادامه باید برنامه‌ریزی‌ها نسبت به زیست‌بوم هر منطقه جهت اجرای آن انجام شود و انعطاف وجود داشته باشد، برنامه‌سازی شود و نسبت به شبکه‌سازی فعالان شهرستان اقدام شود.

جزءخوانی‌های روزانه به ویژه در ایام تعطیلات وارد فضای عمومی شود

قانع افزود: ائمه جمعه معزز نیز باید کامل در جریان طرح مسطورا قرار بگیرند و از ظرفیت تریبون نماز جمعه برای تبیین آن استفاده شود؛ فرمانداران توجیه شوند و به ادارات تابعه ابلاغ شود، همچنین چند برنامه شاخص با تصدیگری مرکز استان فارس انجام شود تا شهرهای دیگر الگو بگیرند.

وی در نهایت گفت: مجریان این طرح در استان فارس به خصوص کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی باید فضای عمومی را دریابند، جزءخوانی‌های روزانه با توجه به اینکه بخش عمده ماه رمضان در ایام تعطیلات است وارد فضای عمومی شود؛ پیوست رسانه‌ای کار جدی گرفته شود و عظمت کار برجسته شود، تبلیغات محیطی کار انجام شود و کنشگران قرآنی شهرستان اعم از قاری، روضه‌های خانگی، مؤسسات قرآنی، هیأت‌های قرآنی و … وارد شبکه اصلی اجرایی این کار شوند و ظرفیت‌های مردمی به خوبی دیده شود.

کد خبر 6056221

دیگر خبرها

  • ماجرای گوشت الاغ در یک هتل مشهد ناقص اطلاع رسانی شد
  • شهادت ۲۰۰ فلسطینی در حمله به بیمارستان شفا
  • آخرین اطلاع رسانی وزیر نفت درباره بنزین
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد