Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک، تعدادی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، مدیرکل کانون، معاون فرهنگی اجرایی و تعدادی از کارشناسان کانون پرورش فکری لرستان یک‎شنبه، چهاردهم مهر با محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان و ناهید پرویزپور، دبیر کنوانسیون حقوق کودکان در لرستان و مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان در قالب کارگروه تخصصی کودک دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: امسال برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» در دو محور ویژه‌‌برنامه‌های کودکان و ویژه‌‌برنامه‌های مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین از سیزدهم مهر در مراکز شهرستان‌ها آغاز و تا نوزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ایجاد فضای با نشاط برای کودکان، توجه به هویت ملی و حقوق کودک و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.
محمدی برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در پانزدهم مهرماه، برپایی نمایشگاه آثار هنری اعضا در مراکز، دیدار کودکان و نوجوانان با مسئولان، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور کارشناسان سازمان‌های هلال‌احمر، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، ازجمله برنامه‌های هفته ملی کودک در استان لرستان است.
وی از اجرای تعزیه‌خوانی در هفته ملی کودک خبر داد و اضافه کرد: گروه تعزیه‌خوانی آقا حسین متشکل‌از ۲۰ عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره چهار خرم‌آباد یکی‌از وقایع روز کربلا را به‌صورت تعزیه‌خوانی به نمایش درمی‌آوردند.
در بخش بعدی این نشست بیانیه کودکان و نوجوانان لرستانی توسط هلیا چنگایی، عضو کانون به نمایندگی از سوی همه بچه‌های لرستان قرائت شد و در ادامه گوشه‌ای از فعالیت‌های کانون پرورش فکری لرستان در قالب کلیپ به نمایش درآمد.
در بخش بعدی نشست کارگروه تخصصی کودک محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان گفت: کودکان آینده‌سازان جامعه هستند و ما باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی تلاش کنیم تا این قشر به‌خوبی تحویل جامعه داده شوند.
وی با اشاره به شعار هفته ملی کودک، «آینده را باید ساخت»، افزود: اول باید نیازهای کودکان در جامعه شناسایی شوند و سهم ما و خانواده و جامعه در رفع این نیازها مشخص شود و آموزه‌های دینی را در برنامه‌ریزی‌هایمان مدنظر قرار دهیم و زندگی اهل‌بیت(ع) را به‌عنوان الگو قرار دهیم و آن‌را در جامعه نهادینه کنیم.
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: حواس‌مان باشد که کودکی کردن را از کوکان‌مان نگیریم و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این قشر به‌درستی رشد کنند و برای پذیرفتن مسئولیت در جامعه آماده شوند و در این میان، مربیان و معلمان نقش مهمی را در تربیت کودکان برعهده دارند.
وی گفت: ذهن کودک مانند سنگ صیقل یافته است که هر آن‌چه بر روی آن حک شود تا ابد باقی می‌ماند و پدر و مادر، مربیان و معلمان به این نکته توجه داشته باشند و مباحث تربیتی و اغناسازی را با حساسیت و دقت و توجه به الگوهای اسلامی انجام دهند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان با اعلام آمادگی برای تعامل و پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری، ابراز امیدواری کرد کودکان و نوجوانان لرستان و سراسر ایران اسلامی هفته‌ای با نشاط پیش‌رو داشته باشند و در طول سال نیز این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.
در بخش پایانی این نشست از چند عضو برتر کانون از سوی معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان و دبیر کنوانسیون حقوق کودکان در لرستان و مدیرکل امور بانوان، تجلیل شد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی هفته کودک معاون سیاسی استانداری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز با اجرای بیش از ۱۰ برنامه میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان در تمام طول سال به شهر‌ها و مناطق مختلف کشور سفر می‌کند. 
در این سفر تماشاخانه سیار کانون در محله‌های: پاچنار، بوستان آبشار طلایی، جهانگیر آباد، تپه ماسور، اسبستان، پشته مطهری، فلک الدین، میدان تیر، شمشیرآباد و کوی علی آباد، گل سفید، پشت بازار، اسدآبادی و کرگانه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان