Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو و سایپا را بزرگترین خودروسازان کشور برشمرده و گفته است که قرار بوده که صنعت خوروی ایران مقام یازدهم جهانی را کسب کند که در حال حاضر، آهنگ رسیدن به این مقام کندتر شده، اما موقف نشده است.

حسن وفادار ینگجه در گفتگو با نوداقتصادی، روند خودروسازی ایران در مسیر جهانی شدن را روندی خوب دانست هر چند که به گفته او، خودروسازی ایران در حصار قرار گرفته و نوک پیکان تحریمها هم به سمت خودروسازی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خبر داده است که در حال حاضر، در ایران خودرو، پلت فرم چندین خودرو از جمله خودروهای صندوق دار و شاسی بلند در حال طراحی بوده که بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران خودرو با تعمیق ساخت، باید ارزش افزوده و افزایش اشتغال ایجاد کند.

این مقام ارشد گروه صنعتی ایران خودرو درباره امکان استفاده از تکنولوژی خودروی روسیه در صنعت خودروسازی ایران هم گفته که خودروهای روسی برای شرایط اقلیمی و  آب و هوایی خود آنها طراحی شده و اگر بتوان خودروهای روسی برای ایران بومی سازی شود خوب است.

به گفته وی، بدون توجه به شرایط اقلیمی و شرایط آب وهوایی، خودروهای روسی در ایران جواب نمی‌دهد و در تهران داغ میکند هر چند که خودروهای روسی به شدت محکم ساخته میشوند.

وفادار ینگجه، با بیان اینکه در صورت واردات خودرو از روسیه باید با شرایط ایران بومی سازی شود، ادامه داد که ایران خودرو تااکنون مذاکراتی برای تولید خودرو با مشارکت روسیه نداشته است.

وی، در عین حال یادآور شدکه در فضای کنونی سیاسی باید با خودروسازان روسی واردمذاکره شد و با آنها تبادل تکنولوژی داشت.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با همکاری گروه صنعتی ایران خود با خودروسازان ایتالیایی هم گفت که خودروسازان ایتالیایی بیشتر در بخش طراحی فعال و برند بوده حال آنکه همکاری ایران با خودروسازان آلمانی بیشتر بوده، بنابراین در زمینه تولیدخودروی سبک بین خودوروسازان ایران و ایتالیا کار چندانی صورت نگرفته و از توانمندی‌های آنها استفاده چندانی نشده است.

وی راه نجات صنعت خودروی کشور در شرایط فعلی را ایجاد یک پلت فرم مشترک بین ایران خودرو و سایپا دانست زیرا وزارت صمت تاکید کرده که دو خودروساز یک پلت فرم مشترک ایجاد کنند.

وفادارینگجه، یادآور شد که ایجاد پلت فرم مشترک بین ایران خودرو و سایپا برای اولین بار است که در کشور شکل می‌گیرد.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، تعداد خودروهای ناقص موجود در پارکینگ ایران خودرو را  59 هزار دستگاه دانست و توضیح داد که پیشتر تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ نزدیک به 103 هزار دستگاه بود که به 59 هزاردستگاه رسیده که انتظار می رود درسه ما آینده مابقی خودروهای ناقص هم کامل شوند.

وفادارینگجه، هرگونه احتکارخودرو در پارکینگ‌های شرکت متبوع خود را رد کرد و افزود که شرکت‌های خودروساز از جمله ایران خورو و سایپا هیچ تمایلی به ماندن خودروها در پارکینگ خود ندارند چون با ماندن خودرو در پارکینگ و استهلاک خودرو، دارایی خودور سازان هم از بین می رود.

به گفته وی، خودروسازان می‌دانند که در سال 98 امکان گران کردن خودرو وجود ندارد، بنابراین خودرویی که بیش از یکماه در پارکینگ ماندگار شود، هزینه آن برای خودروساز بیشتر می‌شود.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، در توصیف علت تاخیر در تسویه بدهی خودروسازان به قطعه سازان گفت که با توجه به کاهش ورودی مبالغ و نقدینگی به شرکت ایران خودرو، ایران خودرو در تلاش است تا راهکارهای جدید را برای ورود منابع جدید به این خودروساز تدارک ببیند.

وی اذعان داشت که به دلیل زیان انباشته ایران خودرو، این شرکت خودرو ساز مشمول ماده 141 قانون تجارت بوده است، اما اطمینان داد که ایران خودرو امسال از شمولیت ماده  141 قانون تجارت در می‌آید.

وفادارینگجه اذعان داشت که ایران خودرو امسال افزایش سرمایه خواهد داشت اما زمان آن هنوز معلوم نیست و رشد سود ایران خودرو و کاهش زیان دهی آن از سه ماهه اخر امسال و ابتدای سال آینده شروع خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک

اولین شرایط فروش اقساطی محصول BAC X ۳ PRO از سوی خودروسازان بم اعلام شد.

به گزارش عصر ایران، شرکت خودروسازان بم (از زیر مجموعه‌های کرمان موتور) اولین شرایط فروش محصول BAC X ۳ PRO را در سال جدید اعلام کرد. این محصول با توجه به ابعاد، مشخصات و قیمت می‌تواند به عنوان رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک ایران خودرو تلقی شود.

شرکت خودروسازان بم، خودرو BAC X ۳ PRO را با قیمت ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت اقساطی به فروش می‌رساند؛ که این عدد به قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک ایران خودرو در بازار بسیار نزدیک می‌باشد.

زمان ثبت نام این خودرو از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نمایندگی‌های مجاز شرکت خودروسازان بم اعلام شده است.

پیش پرداخت برای خرید خودرو باک ایکس۳ پرو مبلغ ۶۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است و دوره بازپرداخت اقساط بصورت ۱۸، ۲۴ و ۳۰ ماهه خواهد بود. مدل خودرو سال ۱۴۰۳ و سند این محصول تا پایان اقساط در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

زمان تحویل خودرو باک X ۳ پرو، ۹۰ روز کاری اعلام شده است و در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز، آبی زنگاری و قهوه‌ای متالیک به فروش خواهد رسید.

جدول فروش به شرح زیر است:

مشخصات و امکانات BAC X ۳ PRO

خودرو BAC X ۳ PRO یک کراس اوور کامپکت با ظاهری جذاب، کم مصرف و با امکانات رفاهی مناسب است که از سال جاری در خط تولید شرکت خودروسازان بم مونتاژ می‌شود. با توجه به تقاضای بالا برای خرید خودرو در این سگمنت، قطعا عرضه این محصول می‌تواند برگ برنده‌ای برای خودروسازان بم و کرمان خودرو باشد.

خودرو باک X ۳ پرو از یک موتور به حجم ۱۴۹۸ سی. سی با حداکثر قدرت ۱۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن بر متر برخوردار است. این خودرو ۴ سیلندر مجهز به گیربکس سی وی تی بود و سیستم ترمز جلو و عقب آن دیسکی است.

خودرو بی‌ای سی X ۳ از سیستم پایداری ABS، EBD، ESC، TCS، HHC، VDC و EBA بهره می‌برد و حجم صندوق عقب در این محصول ۴۰۰ لیتر اعلام شده است. حجم باک سوخت خودرو مورد اشاره ۴۵ لیتر می‌باشد و سایز تایر رینگ آلومینویم ۱۶ اینچ است.

این خودرو که از نیروی محرکه محور جلو بهره می‌برد سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و کامفورت را پشتیبانی می‌کند و طول، عرض و ارتفاع باک X ۳ پرو به ترتیب ۴۰۰۵، ۱۷۶۰ و ۱۵۷۵ میلیمتر است.

سیستم تعلیق جلو مستقل مک فرسون و سیستم تعلیق عقب میله پیچشی نیمه مستقل است و خودرو بی‌ای سی X ۳ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می‌کند.

از جمله امکانات رفاهی BAC X ۳ پرو، می‌توان به آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، گرمکن و راهنما، ریل سقفی، سانروف با قابلیت تشخیص مانع، شیشه‌های جلو و عقب برقی تک لمسی با قابلیت تشخیص مانع + power windows، گرمکن شیشه عقب + برف پاک کن، سیستم فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل، روکش صندلی چرمی تک رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ۶ حالت دستی، صندلی جلو با قابلیت ۴ حالت دستی، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب، آفتاب گیر راننده و سرنشین همراه با آینه، کنسول مرکزی به همراه جا لیوانی، قفل مرکزی، قفل اتوماتیک درب‌ها حساس به سرعت، استارت دکمه‌ای + ورود بدون کلید، ریموت هوشمند، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، تهویه مطبوع برقی و هشدار سرعت بالا اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک