Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@05:09:37 GMT

قیمت دفاتر دانش‌آموزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۲۷۰۶

قیمت دفاتر دانش‌آموزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور قیمت دفاتر دانش آموزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی گفت:  امسال برای جلوگیری از تلاطم بازار انواع لوازم التحریر در گام نخست تخصیص و توزیع بیش از 18 میلیون جلد دفترچه دانش آموزی تولیدی با ارز 4200 تومانی به همراه ضوابط توزیع و نظارت به استان‌ها ( توزیع طی 3 مرحله ) ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  تخصیص بیش از 2 میلیون جلد دفترچه دانش آموزی به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین تخصیص 300 هزارجلد دفترچه دانش آموزی برای حمایت از دانش آموزان کمتر برخوردار تحت حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام بعدی این دفتر بود که خوشبختانه به بهترین شکل ممکن محقق شد.

کلامی تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور قیمت دفاتر دانش آموزی به ترتیب دفترچه 40 برگ، 1700 تومان، 60 برگ، 2500 تومان، 80 برگ، 3400 تومان و دفترچه 100 برگ، 4200 تومان تعیین و توزیع آن انجام شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در همین راستا نرخ گذاری و توزیع دفترچه های دانش آموزی با ارز نیمایی نیز توسط شرکت‌های عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان کاغذ انجام و همچنین مقدمات لازم برای هر میزان از تقاضای شبکه های توزیع فرآهم آمده و از محل تولید دفاتر دانش آموزی با ارز نیمایی تامین گردید.

کلامی گفت: همسو با اقدامات ذکر شده طرح نمایشگاه مهر ویژه بازگشایی مدارس به استانداران ابلاغ شد تا با بکارگیری ظرفیت های صنفی در قالب فروش فوق‌العاده لوازم التحریر ونوشت افزار بازار دچار تلاطم نشود.

وی  گفت: لوازم التحریر و نوشت افزار در فهرست کالاهای اولویت بازرسی طی یک ماه اخیر تا نیمه اول مهرماه قرار دارد و دستورالعمل نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان ابلاغ و با متخافان برابر ضوابط قانونی برخورد می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد موکب اربعین هفته نیروی انتظامی استان همدان قیمت دفتر وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت دفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار در جست‌وجوی ایستگاه ثبات

در ۴۸ ساعت گذشته همزمان با افزایش سطح ریسک‌ها در منطقه و صورت گرفتن عملیات تنبیهی سپاه پاسداران علیه اسرائیل، جو افزایشی شدیدی در بازار ارز به وجود آمد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی‌ها نشان می‌دهد دلالان فردایی تلاش کردند تا با حداکثر سوء استفاده از شرایط اقدام به رشد نرخ ارز کنند. اما پس از آغاز رسمی بازار در صبح روز یکشنبه این جنگ روانی در بازار با شکست مواجه شد و نرخ دلار آزاد حدود ۳ هزار تومان نسبت به قیمت بازگشایی بازار افت کرد.

پس از حمله موشکی جنگنده‌های اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سناریو‌های مختلفی از نحوه پاسخگویی ایران به این حمله مطرح شد. پس از تایید رسمی این پاسخ توسط مقامات کشور سناریو‌های مذکور قوت بیشتری گرفت و در نتیجه ریسک‌های سیاسی در بازار افزایش یافت. رشد سطح ریسک‌های سیاسی و نظامی با تحت تاثیر قراردادن انتظارات تورمی فعالان بازار، حجم تقاضا را افزایش داد و موجب ایجاد روند‌های افزایشی جدید در نرخ ارز و طلا شد.

به عقیده تحلیلگران با وجود سرعت بالای این روند‌های افزایشی، به‌دلیل کمبود حجم معاملات، این سطوح قیمتی از پشتوانه لازم برخوردار نبوده و همزمان با فروکش کردن جو روانی بازار نرخ‌ها نیز کاهش می‌یابند. در ساعات پایانی روز شنبه و همزمان با شروع عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخی فعالان سودجوی بازار با هدف کسب سود از شرایط اقدام به انتشار گمانه‌های منفی و همزمان نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بسیار بالاتر از نرخ روز کردند.

برخی از این دلالان از این نیز فراتر رفته و اقدام به خالی فروشی در فضای مجازی کردند. تاثیر این اقدامات در بازار صبح روز یکشنبه مشاهده شد و نرخ دلار در نزدیکی کانال ۷۰ هزار تومانی فعالیت خود را آغاز کرد. اما پس از گذشت چند ساعت و صورت گرفتن معاملات حقیقی، بازار کم کم به سمت نرخ تعادلی خود حرکت کرد و بخش قابل توجهی از رشد نرخ صورت گرفته جبران شد. قیمت دلار آزاد در بازار عصر روز یکشنبه با کاهش ۳ هزار تومانی نسبت به نرخ ابتدایی بازار در مرز کانال‌های ۶۶ و ۶۷ هزار تومانی معامله شد. همچنین تحلیلگران معتقدند که بازار ارز پس از عبور از روز‌های هیجانی خود اکنون به دنبال یافتن ایستگاه ثبات است.

پرده آخر عملیات روانی؟

براساس اظهارنظر مقامات مسوول عملیات بامداد یکشنبه رزمندگان سپاه، دفاع مشروع در برابر تجاوز اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران بوده و در صورتی که رژیم صهیونیستی اقدام متجاوزانه دیگری انجام ندهد، عملیات دفاع ایران پایان یافته است. از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی نیز معتقدند که احتمال تداوم دادن به این زنجیره واکنش از سوی اسرائیل کاهش یافته است.

همچنین روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در این‌باره نوشت: «اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشت.» در نتیجه می‌توان گفت در صورتی که تا روز‌های آتی رویداد مشابه جدیدی رخ ندهد معامله‌گران شاهد پرده آخر عملیات روانی در بازار ارز بوده و با فروکش کردن سطح ریسک‌های سیاسی در بازار قیمت ارز نیز به تعادل پیشین خود بازخواهد گشت. برخی از تحلیلگران ارزی مقصد دلار پس از فروکش کردن هیجانات را زیر سقف قیمت ۶۴ هزار تومانی می‌دانند.

نافرمانی سکه از هیجانات

برخلاف روند هیجانی بازار ارز، قیمت سکه در روز گذشته نسبت به روز شنبه کاهشی ثبت شد. در حالی که هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز شنبه حوالی رقم ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شد، قیمت این کالای سرمایه‌ای در بازار روز گذشته با افتی ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین نیم و ربع سکه نیز در بازار عصر روز گذشته با افت یکسان ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب در ارقام ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز روز گذشته با ۳۶ هزار تومان کاهش در سطح قیمتی ۳میلیون و ۷۴۱ هزار تومانی به فروش رسید.

تحلیلگران یکی از علل مهم حضور نرخ سکه در این سطوح قیمتی را روند هفته‌های اخیر طلای جهانی می‌دانند. بهای جهانی اونس طلا که از جمله عوامل اصلی تعیین قیمت سکه در بازار کشور است در هفته‌های اخیر روند افزایشی چشمگیری را تجربه کرده که به سبب آن نرخ سکه نیز دچار رشد قیمت و حضور در سطوح قیمتی حال حاضر شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ترکید؟
  • زلزله در بازار طلا و سکه؛ حباب سکه ترکید؟
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار | سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت
  • ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت این خودرو ۸۰ میلیون تومان ریخت
  • دلار در جست‌وجوی ایستگاه ثبات