Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صالح با بیان اینکه اربعین قدرت‌نمایی جامعه اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع)است و نمایش عظیمی از ظرفیت جامعه اسلامی است گفت: شما به زیارت بزرگ مردی می‌روید که پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، رئیس جامعه المصطفی خراسان رضوی شب گذشته در گردهمایی بزرگ ملل در اربعین که عصر امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد،گفت: حرکت اربعین از منظر سیاسی و اجتماعی، قدرت‌نمایی جامعه اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت(ع) است و نمایش عظیمی از ظرفیت بزرگ جهان اسلام را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های تمدن اسلامی، مؤلفه سیاست و بعد اجتماعی جهان اسلام است که جمعیت عظیم بیست میلیونی، ایجاد جبهه متحدی در برابر جریان الحاد و دین‌ستیزی در سطح جهان است.

رئیس جامعه المصطفی خراسان رضوی با بیان اینکه این جبهه متحد یکی از ابعاد بزرگ تشکیل تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: مهم‌ترین زیرساخت برای تشکیل تمدن اسلامی نیروی مؤمن، انقلابی و جهادی است، تفاوت تمدن نوین اسلامی و تمدن غربی و وجه امتیاز تمدن اسلامی، بعد توحیدمحوری است.

وی افزود: افرادی که در این حرکت شرکت می‌کنند پیرو کسی هستند که نگاه توحیدی او موجب شروع کربلا شد و تا آخرین لحظه نام خدا بر زبان او بود، مؤلفه مهم تمدن نوین اسلامی محوریت نگاه توحیدی و الهی به جهان است.

صالح ضمن بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) با اراده الهی و اطاعت و تمکین از خواست خدا همراه بود، تصریح کرد: باید در این حرکت بزرگ نگاه توحیدی را در خودتان تبلور دهید.

وی افزود: وقتی فرزند شش ماهه حضرت به شهادت می‌رسد حضرت می‌گوید این برای ما آسان است چون در مقابل چشم خداست، همه حرکت حضرت بر مبنای خواست الهی است.

رئیس جامعه المصطفی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مؤلفه برجسته در تمدن نوین اسلامی برخاسته از عواطف پاک انسانی در مقابل فساد و ظلم به انسان‌ها است.

وی افزود: تمدن غربی، تمدنی است که ملت مظلوم را مورد هجوم قرار می‌دهند، ملت غرب هیچ کدام از این نقض حقوق بشر را نمی‌بیند، اما اسلام اینگونه نیست.

صالح با اشاره به اینکه آخرین بعد، بعد عبودیت است گفت: شما به زیارت بزرگ مردی می‌روید که پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است.

در حرکت بین‌المللی اربعین وظایف شیعه باید شناخته شود

حجت‌الاسلام سیدباقر هاشمی شاهرودی، رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) در ادامه این همایش گفت: روحانیون و طلبه‌ها از زمانی که ملبس می‌شوند نگاه اهل بیت به آن‌ها تغییر می‌کند.

وی افزود: روحانیت رسالتی غیر از مردم دیگر دارد، خیلی از ما سطح عهده داری پایین‌تری از عوام داریم، ما لباس پیغمبر را پوشیده‌ایم و در جای اهل بیت نشسته‌ایم، باید محل رجوع مردم باشیم، سیره اهل بیت(ع) انسان را می‌سازد.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) با اشاره به لزوم توجه به شیوه تربیت اهل بیت(ع) اظهار کرد: روش تربیتی اهل بیت(ع) باید بررسی شود و در اربعین که یک حرکت بین‌المللی شکل می‌گیرد و من شیعه باید بدانم چه کار کنم.

وی افزود: ما باید تحول به‌وجود بیاوریم، باید مشکلات تشیع را حل کنیم، صرف اینکه درس بخوانیم نمی‌شود، بعضی بار خودشان را نمی‌توانند بردارند، هر وقت ما در دنیا انگشت‌نما شدیم که چه الگوهای خوبی در زندگی داریم، آن موقع درست کار‌ کرده‌ایم.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ما از درد مردم غافل شده‌ایم، خاطرنشان کرد: بالاخره چه کسی می‌خواهد تغییر ایجاد کند.

وی افزود: راه فراری به‌نام زهد پیدا کرده‌ایم، در صورتی که در دنیا از حضرت علی(ع) زاهدتر نداشتیم اما تلاش می‌کرد، ما هنوز در مسائل ابتدایی زندگی مانده‌ایم، این به‌خاطر تنبلی ماست، فقط فقه و اصول نیست، ما نسخه کلی برداشته‌ایم و برای همه تجویز می‌کنیم.

هاشمی شاهرودی متذکر شد: اگر من جانشین پیغمبر شدم و بر کرسی اهل بیت نشسته‌ام، باید بلد باشم چه بگویم، خودم و جامعه را بشناسم و قرار نیست بی‌تفاوت از این مسائل عبور کنیم.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) عنوان کرد: انگلیسی‌ها به اذعان خودشان در ایران ۱۸ فرقه تأسیس کرده‌اند و این فرقه‌ها قطعا پیروانی داشتند، این‌ها درد است و تک تک ما مسئول هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند

رئیس کمیسیون اقتصادی،سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت اگر می‌خواهد از بحران اقتصادی رهایی پیدا کند از ظرفیت واگذاری کارها به شوراها که الگویی برای مشارکت است باید استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نطق میان دستور یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورا با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ابتدای انقلاب حتی توان ساخت سیم خاردار هم نداشتیم و اگر هواپیمای اف ۱۴ و اف ۱۵ نیز در کشور داشتیم با پول مردم ایران توسط آمریکایی‌ها آمده بود و نگاه فنی در این خصوص نداشتیم، اما به یاری خدا و بنا به نگاه مؤثر امام خمینی (ره) و تشکیل سپاه پاسداران، امروز شاهد هستیم که نیروهای نظامی ما موشک‌هایی نقطه زن ساخته‌اند که برای کل جهان تعجب برانگیز است.

وی افزود: در عملیات اخیر، کشورهای زیادی تلاش کردند که موشک‌های ایرانی را رهگیری کنند اما موفق نشدند و این اقتدار نظام ما را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوران دفاع مقدس، صدام وقتی به بن بست می‌رسید شهرها را موشک باران می‌کرد. باید بدانیم اگر ما این توان موشکی را نداشتیم اسرائیل به مناطق مسکونی ما هم رحم نمی‌کرد همان طور که به غزه رحم نکرده است و این قدرت بازدارندگی جای تقدیر و تشکر از سپاه را دارد که امنیت این کشور را در مقابل استکبار جهانی برعهده گرفته و در سایه لطف خدا و هوشمندی رهبر معظم انقلاب به این جایگاه رسیده‌ایم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: جهش تولید با مشارکت مردم به‌عنوان شعار سال انتخاب شده است؛ در این راستا روی سخن من با شخص رئیس جمهور است، باید بدانید به تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر قدرت تصمیم گیری در شهرها وجود دارد اما این ظرفیت مورد استفاده کامل قرار نگرفته است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه اگر قانون اساسی به صورت کامل از همان روز اول پیاده‌سازی می‌شد و شوراها مورد توجه قرار می‌گرفتند، بسیاری از وظایف محلی به مردم و شوراها واگذار می‌شد، تصریح کرد: دولت اگر می‌خواهد از بحران اقتصادی رهایی پیدا کند، از ظرفیت واگذاری کارها به شوراها که الگویی برای مشارکت است باید استفاده کند.

وی افزود: در این راستا می‌توانند از تعدادی از افراد با تجربه کلانشهرها استفاده و با واگذاری بعضی وظایف به شهرها کار دولت را مقداری سبک‌تر کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات شهروندان در حوزه شهرسازی خاطرنشان کرد: زیبنده نیست برای یک بازدید، ۱۵ تا ۲۰ روز مردم را بلاتکلیف نگه داریم. هم زمان بازدیدها می‌تواند کوتاه شود و هم هزینه آن باید کاهش پیدا کند که امیدواریم تا چند هفته آینده شاهد باشیم که نوبت‌دهی برای بازدید و صدور پروانه به دو تا سه روز کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به مباحث مربوط به ساخت‌وساز در خیابان زاهد و تکمیل ادامه این معبر بیان کرد: اگر مدیریت استان و شهردار هماهنگ شوند ساخت ادامه خیابان زاهد سال جاری به تمام خواهد رسید، اما مباحث شهرسازی سختی برای ساخت این خیابان حاکم کرده‌اند و در حالی که این خیابان حداقل ۴ طبقه را در ساخت‌وسازها می‌تواند تحمل کند، اجازه بیشتر از ۲ طبقه نمی‌دهند.

حاج رسولی‌ها در پایان با بیان اینکه نباید از پروژه بهشت آباد غافل شد، تصریح کرد: مدیران استان و کشور باید همت به خرج دهند تا در این دولت روند اجرایی این پروژه آغاز شود.

کد خبر 746554

دیگر خبرها

  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • جماعت تندرو به دنبال هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری‌اند | پایه‌گذار این روش کیست؟
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • اگر سپاه نبود
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند
  • جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در همدان ایجاد می‌شود
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند