Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:17:42 GMT

درمان شکستگی پا با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۳۲۷۱

درمان شکستگی پا با طب سنتی

یک محقق و پژوهشگر گفت: شکستگی استخوان در بیشتر مواقع یک فوریت پزشکی محسوب می‌شود که با کمک متخصص می‌توان استخوان‌ها را کنار هم قرار داد و با رادیولوژی کنترل کرد. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درمان شکستگی پا با طب سنتی اظهار کرد: شکستگی استخوان در افراد ممکن است در اثر ضربه یا تصادف، برخورد با اجسام سخت، حتی پوکی استخوان اتفاق بیفتد و انواع شکستگی باز و بسته وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً شکستگی باز موجب بریدگی و پاره شدن پوست خواهد شد. قسمت شکسته شده استخوان در اثر شکستگی بسته هیچ پارگی و زخمی در آن ناحیه  ایجاد نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: شکستگی استخوان در بیشتر مواقع  یک فوریت پزشکی محسوب می شود که با کمک متخصص می‌توان استخوان‌ها را کنار هم قرار داد و با رادیولوژی کنترل کرد. اگر  شکستگی شدید نباشد می‌توان آن ناحیه را  با آتل بست تا  بهبود کامل پیدا کند  و به طور کلی  از عفونت جلوگیری شود.  اگر شکستگی  شدید فوری درمان نشود می‌تواند موجب مرگ فرد هم شود.

عظمایی درباره علائم آن بیان کرد: این نوع عارضه  علائمی از خودش نشان می‌دهد  که همراه با  تغییر استخوان و بدشکل شدن آن  همراه است. دومین تغییر شکل استخوان و درد هنگام لمس کردن آن قسمت توسط یک فرد غیرمتخصص اتفاق می‌افتد. در بعضی از موارد عضو آسیب دیده و حساس  دچار ساییده شدن یا فاصله می‌شود. گاهی تغییر رنگ در آن ناحیه به صورت قرمزی یا کبودی  ظاهر می‌شود.

وی درباره درمان این نوع عارضه بیان کرد: معمولاً درمان آن با استفاده از مصرف ویتامین‌ها صورت می‌گیرد که بهتر است افرادی که مشکلات پوکی استخوان و تجربه شکستی دارند، همچنین کودکان در حال رشد ویتامین دی 3 استفاده کنند. برای این افراد همچنین پودر سنجد هم می‌تواند مفید باشد. افراد می‌توانند به صورت شربت درست کنند و بنوشند.

عظمایی در ادامه گفت: خوردن کله جوش پیشنهاد می‌شود، در حالی که  مصرف  سویق گندم و جو با شیر همراه شیره انگور، خرما مفید خواهد بود. مالیدن زردچوبه با تخم‌مرغ  هم می‌تواند موثر باشد و خوردن پاچه گوسفند، حلیم، شیربرنج  بسیار مفید است.  شیربرنج با انگور و روغن‌های حیوانی  می‌توانند به راحتی موجب  تقویت مفصل‌ها شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا شهرستان نیشابور گفت:: با توجه به فرونشست طبیعی زمین و به دنبال آن شکستگی خط اصلی شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرک بسیج، بلافاصله تعمیر و مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

سعید همت آبادی افزود: عملیات ترمیم و رفع شکستگی این خط اصلی به همت نیرو‌های عملیاتی و اجرایی تعمیرات و حوادث در مدت ٢ ساعت با توجه حجم بالای مشترکان این منطقه و جلوگیری از قطع آب برطرف شد.

وی افزود: خط اصلی ۵۰۰ آزبست شبکه توزیع شهرک بسیج به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده  آب آشامیدنی بیش از ٢٠ هزار خانوار شهر نیشابور با بیش از ۶۰۰ میلیون ریال هزینه  برطرف شد.

دیگر خبرها

  • زیر تیغ
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • قانون نانوشته!
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • تغییر نسل موجب تحول می‌شود
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست