Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رسوایی «اوکراین‌گیت» عملا از کنترل ترامپ خارج شده و حلقه بزرگی از مقام‌های ارشد دولت او را هم درگیر کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بر اساس اطلاعاتی که اخیرا فاش شده، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی خود از او خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ «بریسما» را که «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک افشاگر ناشناس در جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که ترامپ سوم مرداد در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا در مورد بایدن و پسرش «هانتر بایدن» تحقیق کند.
افشای محتوای این تماس تلفنی، دموکرات‌های مجلس نمایندگان را بر آن داشت تا در مورد امکان استیضاح ترامپ به اتهام سوء استفاده از قدرت تحقیقاتی را آغاز کنند.
هرچند ترامپ این موضوع را رد می‌کند، اما ظاهرا ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی‌یف، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده و تنها زمانی با پرداخت این کمک‌ها موافقت کرده است که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می‌برد.
هلدینگ بریسما به فساد مالی متهم است و به نظر می‌رسد ترامپ تلاش داشته تا از طریق مفسد نشان دادن فرزند بایدن، شخص بایدن را هم بی‌اعتبار کرده و شانس او برای پیروزی در انتخابات را کاهش دهد.
در پی افشا شدن این موضوع، «نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز 3 مهرماه رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین را اعلام کرد.

پس لرزه های رسوایی «اوکراین‌گیت» برای ترامپ؛ استیضاح
تلاش های دموکرات های آمریکا برای استیضاح ترامپ با افشای ماجرای تماس تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین، شدت گرفته است.
به گفته منتقدان، ترامپ به اوکراین پیشنهاد داده کمک های مالی واشنگتن به کی‌یف مشروط به انجام تحقیقات از طرف اوکراین است. منتقدان همچنین معتقدند که ترامپ با این کار، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته و از قدرت سوءاستفاده کرده است.
ترامپ در درخواست خود از رئیس جمهوری اوکراین به نوعی مروج تئوری تبانی مطرح شده از سوی کارمندان خودش بوده مبنی بر اینکه اوکراین و نه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله کرده است.
ترامپ می گوید هیچ فشاری از سوی وی بر اوکراین اعمال نشده و همه این جار و جنجال ها، ‌ حقه و کلک دموکرات ها است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین از چین خواسته است در مورد کسب و کار اقتصادی خانواده بایدن تحقیق کند اما پکن این درخواست را رد کرده است.
به موجب قانون اساسی آمریکا، کنگره مجاز است رئیس جمهوری را پیش از به پایان رسیدن دوره چهار ساله از کار برکنار کند به شرطی که به اعضای کنگره ثابت شود رئیس‌جمهوری به یکی از این موارد متهم است؛ خیانت، رشوه و سوء‌استفاده از قدرت و ترامپ به دلیل سوء‌استفاده از قدرت در آستانه استیضاح است.
برای حذف ترامپ از قدرت، 67 نفر از 100 عضو سنا باید به گناهکاری او رای دهند. جمهوریخواهان 53 کرسی در سنا دارند که این تعداد برای دموکراتها 45 کرسی است. همچنین دو نماینده مستقل در این مجلس حضور دارند که به طور معمول موافق با دموکراتها رای می دهند.

ترامپ پای وزیر انرژی آمریکا را به `اوکراین‌گیت‌` کشاند
طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، `دونالد ترامپ` به هم‌حزبی‌های خود در مجلس نمایندگان گفت که دلیل تماس تلفنی او با همتای اوکراینی، درخواست وزیر انرژی آمریکا بوده است.
به موازات ادامه تلاش‌های دموکرات‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر پرونده «اوکراین‌گیت» از یک سو و انتشار برخی خبرها درباره استعفای قریب‌الوقوع وزیر انرژی آمریکا، ترامپ به تعدادی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفته که دلیل تماس تلفنی سوم مهرماه او با همتای اوکراینی، درخواست وزیر انرژی آمریکا بوده است.
به نوشته پایگاه «آکسیوس»، با شدت گرفتن تنش‌ها در آمریکا به دلیل تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل درخواست او از همتای اوکراینی خود جهت انجام تحقیقات علیه «جو بایدن» و پسرش که به پرونده «اوکراین‌گیت» موسوم شده است، ترامپ مدعی شده که «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا از او خواسته بود با رئیس‌جمهور اوکراین تماس تلفنی داشته باشد.
اظهارات ترامپ خطاب به هم حزبی‌هایش در حالی مطرح شده که پیشتر متن پیام‌های رد و بدل شده بین مقام‌های کاخ سفید با «آندری یرماک» دستیار سابق رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شده است اما در این پیام‌ها هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است که دلیل تماس تلفنی بحث‌برانگیز ترامپ با زلنسکی، درخواست وزیر انرژی امریکا بوده است.

سرپیچی پمپئو از دستورالعمل کنگره برای ارایه مدارک اوکراین گیت
رئیس کمیته روابط بین الملل ایالات متحده گفت: "مایک پمپئو، وزیر امور خارجه، از دستورالعمل کنگره در راستای ارائه مدارک مربوط به اوکراین (اوکراین گیت) که به وی ابلاغ شده بود، پیروی نمی کند."
بنابر گزارش اسپوتنیک، پیش از این گزارش شده بود که سه کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده، به عنوان بخشی از مراحل استیضاح علیه رئیس جمهور، دونالد ترامپ، از پمپئو اسناد مربوط به اوکراین را درخواست کرده اند. نمایندگان کنگره به وی هشدار دادند این اسناد به عنوان بخشی از روند استیضاح خواسته شده است و امتناع از ارائه آنها نشان دهنده اخلال در تحقیقات در این زمینه است.
در عین حال، دموکرات ها ابراز امیدواری کرده اند که اوضاع تغییر کند و خاطرنشان کردند که در حال حاضر مذاکرات در مورد این موضوع در حال انجام است.
پیش از این، رییس کمیته روابط بین الملل، ابلاغیه ای را با درخواست ارائه اسناد لازم برای تحقیقات در رابطه با اوکراین برای پمپئو ارسال كرده بود. آخرین مهلت ارسال اسناد جمعه گذشته منقضی شد. در همین زمان، اخیراً خود پمپئو اعلام كرد كه وزارت امور خارجه آمریكا عصر جمعه نامه ای را به كنگره ارسال كرده است. به گفته وی، او همه کاری هایی را که " طبق قانون لازم است" انجام می دهد و دفتر، مدارک لازم را ارسال می کند.

احتمال افشای رسوایی‌های بیشتر در قضیه «اوکراین‌گیت»
دو منبع آگاه اعلام کرده‌اند که یک مقام اطلاعاتی دیگر آمریکا که مدعی است اطلاعات بیشتری در خصوص «اوکراین‌گیت» دارد، احتمالا جزئیات بیشتری درباره تعاملات ترامپ با اوکراین فاش خواهد کرد.
بعد از جنجال‌هایی که در پی افشاگری یکی از مأموران سابق «سیا» از قضیه «اوکراین‌گیت» در آمریکا به راه افتاد، دو مقام آگاه گفته‌اند که یک مقام اطلاعاتی دیگر که از تعاملات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور اوکراین احساس خطر کرده است، در حال بررسی این موضوع است که آیا اطلاعات بیشتری را درباره تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین فاش کند یا خیر.
طبق این گزارش، این مقام اطلاعاتی آمریکا در صورتیکه بخواهد افشاگری‌های بیشتری درباره رسوایی «اوکراین‌گیت» مطرح کند به منظور تضمین مصونیت حقوقی خود، در بازرسی کل آمریکا طرح شکایت کند.
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در این خصوص گزارش کرد، منابع اطلاعاتی گفته‌اند ظاهراً این مقام اطلاعاتی آمریکایی در مقایسه با افشاگر اول، اطلاعات بیشتری را درباره تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی دارد.
مقام دوم اطلاعاتی در بین افرادی است که تحت بازجویی بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته تا اتهامات افشاگر اول علیه ترامپ را مورد تأیید قرار دهد.
طبق این گزارش، «مایکل اتکینسون» بازرس کل، روز جمعه هفته گذشته، به نمایندگان کنگره درباره چگونگی اثبات اظهارات افشاگر قضیه اوکراین‌گیت توضیح داده است اما هنوز مشخص نیست که آیا وی نمایندگان کنگره را در جریان قصد افشاگر دوم برای طرح شکایت علیه ترامپ قرار داده یا خیر.
افشاگر اول، یکی از مأموران سیا بوده است که ظاهرا برای نظارت بر عملکرد اعضای ارشد دولت در کاخ سفید گماشته شده بود و افشاگری وی روشن کرده است که ترامپ با هدف بی‌اعتبار کردن «جو بایدن» رقیب بالقوه‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 میلادی، از اختیارات رئیس‌جمهور و روابط خارجی آمریکا سوء استفاده کرده است.
آنطور که متن مکالمه ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نشان می‌دهد، رئیس‌جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ «بریسما» را که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد. هرچند ترامپ این موضوع را رد می‌کند، اما ظاهرا ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی‌یف، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده و تنها زمانی با پرداخت این کمک‌ها موافقت کرده است که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می‌برد.
طبق گزارش نیویورک‌تایمز، شکایت افشاگر دوم از قضیه اوکراین‌گیت، ظاهراً از سوی فردی صورت می‌گیرد که به وقایع رخ داده نزدیک‌تر است و احتمالاً اعتبار بیشتری به اطلاعاتی که افشاگر اول درباره قضیه اوکراین‌گیت مطرح کرده است، ارائه می‌دهد و عزم نمایندگان کنگره برای آغاز فرایند استیضاح ترامپ را بیشتر از پیش می‌کند.
افشاگر اول گفته بود که مطالب مطرح شده وی بر پایه اطلاعاتی بوده که از چندین مقام آمریکایی به دست آمده است که پس از آن شواهد دیگری روشن شد که اظهارات مأمور سابق سیا را تأیید کرد و یکی از آن شواهد همان نسخه اصلاح شده کاخ سفید از محتوای تماس تلفنی ماه ژوئیه ترامپ و زلنسکی بود که در آن نیز نشان می‌دهد که ترامپ به اوکراین اعمال فشار آورده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ گمان می‌کرد که با اقدام کاخ سفید در انتشار محتوای مکالمه وی با زلنسکی می‌تواند از تلاش کنگره برای آغاز فرایند استیضاحش جلوگیری کند اما انتشار این نسخه تنها، انگیزه دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا را برای اغاز استیضاح ترامپ تقویت کرد.

مردم آمریکا باید به خلاص شدن از دست ترامپ رای دهند
سناتور کریس مورفی سناتور دموکرات کنتیکات گفت: مردم نباید از ترامپ بترسند بلکه باید به خلاص شدن از دست او رای دهند.
به گزارش تلویزیون ان بی سی،  مجری این شبکه افزود :بعد از این که یک وکیل در روز یکشنبه ازورود دومین افشاگر علیه دونالد ترامپ درپرونده اوکراین گیت خبر داد  تنش‌ها در واشنگتن بالا گرفته است. وکیل مارک زید گفت که این شخص یک مامور اطلاعاتی بود که اطلاعات دست اول از برخی از ادعا‌های افشاگر اول را تایید می‌کند. سناتور رون جانسون از ویسکانسین در برنامه شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت که اعتمادی به سیا و اف بی‌ای ندارد، اما سناتور کریس مورفی سناتور دموکرات کنتیکات گفت که از موضع جمهوریخواهان در دفاع از ترامپ هراسان شده است.
رون جانسون سناتور جمهوریخواه از کمیته روابط خارجی سنا گفت: من اینجا نیستم که از رئیس جمهور دفاع کنم و همچنین اینجا نیستم که او را محکوم کنم. آنچه که من می‌خواهم در اینجا به شما بگویم و ارزیابی صادقانه من این است که رئیس جمهور به من بار‌ها در 23 مه در دیدارم با او در کاخ سفید و در تماس تلفنی در 31 مه گفت که نگرانی مشروع درباره اوکراین در زمینه رسدگی به فساد دارد. این فساد همه گیر است و همه ما این را می‌دانیم.
وی گفت: من می‌خواهم حقیقت را بدانم. آمریکایی‌ها می‌خواهند حقیقت را بدانند.
مجری پرسید پس شما به سیا و اف بی آی اعتمادی ندارید؟
جانسون گفت: خیر، من اعتمادی ندارم.
سپس کریس مورفی سناتور دموکرات کنتیکات گفت: من از موضع جمهوریخواهان بسیار هراسانم. آن مصاحبه چراغ سبز بزرگی به رئیس جمهور آمریکا بود تا به دخالت دادن خارجی‌ها در انتخابات آمریکا ادامه دهد. او گفته بود قصد دارد از چین همان چیزی را بخواهد که از اوکراین خواسته بود و این به خاطر این است که جمهوریخواهان اجازه می‌دهند او این کار را انجام دهد. تمام کشور باید از این ماجرا بترسد و تفاوت بین آمریکا و دیکتاتوری‌های بی ارزش این است که ما اجازه نمی‌دهیم رئیس جمهور آمریکا این کار را انجام دهد. ما به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم دفتر مقامات را به سلاح انتخاب مجدد تبدیل کنند. مردم نباید از این رئیس جمهور بترسند. اگر آن‌ها به خلاص شدن از دست او رای دهند، پس جای ترسی باقی نمی‌ماند.

نگرانی ترامپ از افزایش شکاف در حزب جمهوریخواه
طرفداران دیدگاه میت رامنی در حزب جمهوریخواه و منتقدان سیاست های ترامپ در حال افزایش است.
تلویزیون الجزیره از افزایش نگرانی رئیس جمهور آمریکا از ایجاد شکاف در داخل حزب جمهوریخواه خبرداد .
محمد الاحمد خبرنگار تلویزیون الجزیره، درباره پیچیده‌تر شدن رسوایی گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی اش گفت: درباره درگیری لفظی بین دونالد ترامپ و سناتور میت رامنی، اختلاف گسترده بین دو طرف بر کسی پوشیده نیست. این اختلاف از زمان شکست میت رامنی در تبلیغات انتخاباتی سال 2012 آغاز شد. اما اکنون شاهد آن هستیم که روابط دو طرف به مرحله برخورد رسیده است. دونالد ترامپ حمله بی سابقه‌ای علیه میت رامنی داشت و از کلمات بسیار توهین آمیزی درباره او استفاده کرد. می‌توان حملات ترامپ به میت رامنی را حمله پیش دستانه توصیف کرد. در واقع ترامپ با این حمله شدید به میت رامنی می‌خواهد شرایطی را ایجاد کند که هیچ جمهوریخواه دیگری جرات نکند از ترامپ انتقاد کند. ترامپ می‌خواهد از ایجاد هر نوع شکاف در داخل حزب جمهوریخواه جلوگیری کند، زیرا تهدید جدی برای او در سنا
خبرنگار این شبکه افزود: این نگرانی وجود دارد که تعداد فزاینده‌ای از جمهوریخواهان ممکن است مانند میت رامنی، انتقاد از دونالد ترامپ را آغاز کنند. همانطور که گفتم سناتور جمهوریخواه سوزان کالینز و سناتور جمهوریخواه بن ساس به منتقدان ترامپ پیوستند و حتی سناتور لیندسی گراهام یکی از بزرگترین متحدان ترامپ در کنگره هم گفت: تمایلی به تحقیقات در مورد جو بایدن ندارد. اهمیت سخنان گراهام آن است که او رئیس کمیته قضایی سنای آمریکاست. بعضی اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان هم انتقاداتی را از ترامپ مطرح کردند. البته هنوز برای سخن گفتن از تحول در داخل حزب جمهوریخواه زود است. دموکرات‌ها به رای 20 جمهوریخواه برای محاکمه پارلمانی ترامپ نیاز دارند. میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا متعهد شد که هر نوع تلاش برای محاکمه پارلمانی ترامپ را ناکام خواهد گذاشت.
در روز‌های اخیر پس از انتشار توییت‌های جنجالی و توهین آمیز رئیس جمهوری آمریکا علیه میت رامنی سناتور جمهوری خواه، اختلافات میان اعضای جمهوری خواه بطور بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

رسوایی «اوکراین‌گیت» از کنترل ترامپ خارج شده است
نشریه «آتلانتیک» با اشاره به ابعاد در حال گسترش پرونده «اوکراین‌گیت»، نوشته است که این رسوایی عملا از کنترل ترامپ خارج شده و حلقه بزرگی از مقام‌های ارشد دولت او را هم درگیر کرده است.
نشریه «آتلانتیک» در گزارشی با موضوع پرونده در حال گسترش «اوکراین‌گیت»، نوشته است که این موضوع عملا از کنترل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خارج شده و نه تنها او، بلکه حلقه مقام‌های ارشد دولت وی را هم گرفتار کرده است.
«دیوید گراهام» نویسنده این گزارش، با اشاره به انتشار مداوم اطلاعات در مورد این پرونده، نوشته است: «این دیگر یک جنجال بر سر شکایت یک افشاگر، یک متحد آمریکا در شرق اروپا و یک رئیس‌جمهور نیست. این حالا یک رسوایی فراگیر است که بسیاری از مقام‌های ارشد در دولت ترامپ در آن دخیل بوده‌اند و کشورهای سرتاسر جهان از استرالیا تا اوکراین و از چین تا انگلستان را تحت فشار قرار داده‌اند.»
نویسنده در ادامه با اشاره به اطلاعاتی که در هفته‌های اخیر در مورد ابعاد سوء استفاده ترامپ و حلقه اطراف وی از قدرت منتشر شده، نوشته است: «واقعیت تغییر نکرده است، بلکه آنچه تغییر کرده، چیزی است که افکار عمومی می‌داند.»
گراهام در این رابطه به انتشار متن مکالمه ترامپ با «ولوودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و همچنین مکاتبات «گوردون ساندلند» سفیر دولت آمریکا در اتحادیه اروپا و «بیل تیلور» کاردار و نماینده آمریکا در اوکراین اشاره کرده است. این اطلاعات به خوبی نشان می‌دهند که ترامپ کی‌یف را برای پیشبرد تحقیقات علیه پسر «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری، تحت فشار قرار داده است.
«هانتر» پسر جو بایدن از اعضای هیأت مدیره هلدینگ اوکراینی «بریسما» است. این هلدینگ از چند سال پیش به فساد مالی متهم شده است. هرچند ترامپ این موضوع را کتمان می‌کند، اما شواهد حاکی از آن است که وی امیدوار بوده با تحت فشار قرار دادن اوکراین برای پیشبرد این پرونده و اتهام‌زنی به فرزند بایدن، رقیب احتمالی خود در انتخابات 2020 را به فساد مالی متهم کند و شانس پیروزی مجدد خود در انتخابات را افزایش دهد.
در این گزارش با اشاره به ابراز تمایل ترامپ به دریافت کمک از چین و دیگر کشورها برای بی‌اعتبار کردن بایدن، عنوان شده است که بسیاری از اعضای ارشد دولت ترامپ از جمله «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور، «مایک پامپئو» وزیر خارجه، «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ، «ریک پری» وزیر انرژی و تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی در اروپا، در اقدامات سیاسی ترامپ علیه بایدن نقش داشته‌اند.
گراهام می‌افزاید: «در مجموع، افشای این اطلاعات نشان می‌دهد که چطور ترامپ بخش بزرگی از قوه مجریه حکومت فدرال را برای هوی و هوس و آینده سیاسی خود به خدمت گرفته است. این یک حقیقت ساده است. تنها یک بخش بحث باقی مانده و آن هم این است که آیا این رفتار درستی بوده؟ دو قرن تاریخ و سابقه، نشان می‌دهد که پاسخ منفی است.»
نویسنده در پایان با اشاره به اینکه ترامپ با وجود رایزنی با سران چندین کشور، نهایتا نتوانسته ادعاهای خود علیه بایدن و پسرش را ثابت کند، در مورد آنچه ترامپ انجام داده، جمله‌ای از خود ترامپ علیه بایدن را نقل کرده است: «بحث کارزار تبلیغاتی نیست. بحث فساد است، آن هم در ابعادی عظیم!»

«اوکراین‌گیت» ترامپ را مستأصل کرده است
یک روزنامه آمریکایی نوشت که روند تحقیقات کنگره ایالات متحده برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور، وی را تا مرز انفجار کشانده و او مانند کسانی که در حال احتضار است به هر سمتی چنگ می‌اندازد.
روزنامه «نیویورک‌تایمز» در یادداشتی به بررسی تلاش‌های کنگره آمریکا برای استیضاح «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور این کشور پراخته و نوشت او اکنون بیش از هر زمان دیگری مستاصل شده و هر کاری انجام می‌دهد تا از استیضاح بگریزد.
در ابتدای این یادداشت از ترامپ به عنوان «مرد درمانده و ناتوانی که به هر سمتی دست و پا می‌اندازد» یاد شده و آمده است: «طی یکی دو سال گذشته و مخصوصا از زمان اتمام گزارش رابرت مولر [بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه] با فحاشی ترامپ، حمله به دیگران و دروغ‌پراکنی متکبرانه او خو گرفته‌ایم».
نویسنده این روزنامه با بیان اینکه ترامپ در نشست‌های خبری اخیر خود با رئیس‌جمهور فنلاند به رفتار احمقانه، غر زدن و انتقاد کردن از دیگران، طفره‌رفتن از سولاات، منحرف کردن توجهات و دروغ گفتن روی آورده، توضیح می‌دهد: «دونالد ترامپ ترسیده است. و او از اینکه ترسیده، بسیار خشمگین است. تنها واکنش او نیز مانند فرد محتضری است با هرچیزی که دارد و هر ابزاری که لازم باشد [برای بقا] مبارزه می‌کند.».
نیویورک‌تایمز ضمن اشاره به اینکه ترامپ مسیر تقابل با هر چیز تهدیدکننده‌ای را در پیش گرفته، می‌نویسد: «[ترامپ] افشاگر [ماجرای اوکراین‌گیت] را اکنون با هشتگ افشاگرِ جعلی یاد می‌کند اما همزمان خواستار شناسایی و مصاحبه با اوست. از نظر ترامپ هر کسی که با افشاگر صحبت کند، نزدیک به یک جاسوس است».
این روزنامه با بیان اینکه ترامپ از هیچ چیزی بیش از توبیخ و تحقیر علنی متنفر نیست، افزود: «او همیشه معتقد بود که می‌تواند جریان روایت را کنترال کند، حتی اگر حقایق از کنترل وی خارج باشد. حقایق چندان برای این مرد اهمیتی ندارد. اما حرکت به سمت استیضاح خارج از کنترل اوست. او نمی‌تواند با قلدری از این مسیر خارج شود. او نمی‌تواند با دروغ گفتن از آن خارج شود. [استیضاح] در حال رخ دادن است».
در ادامه این یادداشت ضمن اشاره به قدرت کنگره برای استیضاح ترامپ، آمده است: «ترامپ احتمالا سومین رئیس‌جمهور خواهد بود که استیضاح می‌دهد و اولین [رئیس‌جمهوری] که به دلیل ارتباط با دولت‌های خارجی استیضاح می‌شود... این برای ترامپ دیوانه‌کننده است... نه تنها ترامپ برنده جایزه صلح نوبل نخواهد شد بلکه نشان بی‌اعتمادی و بی‌آبرویی آمریکا را دریافت خواهد کرد».
نیویورک‌تایمز در پایان با بیان اینکه عقب افتادن ترامپ از رئیس‌جمهور سیاه‌پوست پیشین خود، او را به مرز انفجار رسانده، می‌نویسد: «باید یادمان باشد که ترامپ یک سیاستمدار نبود که با تمایل شدید برای خدمت وارد میدان شود و ارزشی برای تاریخ، رسوم و بنیان‌های این کشور قائل باشد... ترامپ قبل از اینکه از میدان فرار کند، آنجا را خراب می‌کند».




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین گیت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ