Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال تحصیلی ٩٨-٩٩ آغاز شد و داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند. تاریخ انتشار: 10:48 - 15 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۳۳۲

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ در روز‌های ٢٧ و ٢٨ تیرماه برگزار شد و تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ نفر ثبت نام کننده در ۱۱ مجموعه و ۴۲ رشته به رقابت پرداختند و نتایج نهایی آزمون دوشنبه ۲۵ شهریورماه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دستور وزیر بهداشت مبنی بر افزایش ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی گروه علوم پزشکی، مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال تحصیلی ٩٨-٩٩ آغاز شد.

ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ تعداد ۶۷۱ نفر در ظرفیت عادی و ۴۶۲ نفر در ظرفیت شهریه پرداز و در مجموع تعداد یک هزار و ۱۳۳ نفر است که در ۷۹ رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در این مرحله پذیرفته می‌شوند.

مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ آغاز شده است و داوطلبان تا روز سه شنبه ۱۶ مهر می‌توانند با وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

تمامی افراد اعم از قبولی یا مردودی که در مرحله نخست مجاز به انتخاب رشته محل بوده اند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند.

همچنین افرادی که پیش از این انتخاب رشته کرده اند نیز می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.

افرادی که در مرحله نخست قبول شده و مجدداً در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده و در هر یک از دوره‌های عادی یا شهریه پرداز پذیرفته شوند، پذیرش مرحله نخست آن‌ها لغو شده و قابل بازگشت نیست.

دانشگاه‌های محل پذیرش اولیه موظفند در صورتیکه پذیرفته شدگان قبلی در طی مراحل تکمیل ظرفیت در دانشگاه دیگری پذیرش شوند تسهیلات آموزشی لازم برای انتقال به محل پذیرش جدید را فراهم آورند و با جابجایی ایشان مخالفت نکنند.

مطابق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام افرادی که در آزمون سال دوره‌های رایگان پذیرفته شده و ثبت نام نکنند یا انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۹ نیستند، بنابراین افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت در دوره‌های عادی (رایگان) پذیرفته می‌شوند، درصورت عدم ثبت نام یا عدم مراجعه به دانشگاه یا انصراف از تحصیل مشمول محرومیت یکساله خواهند شد.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی هرگونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است؛ بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در محل پذیرش پس از اعلام نتایج انجام نخواهد گرفت. زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت، توسط دانشگاه پذیرنده تعیین و اعلام خواهد شد.

نتایج مرحله تکمیل ظرفیت ۱۸ آبان ماه  اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تکمیل ظرفیت وزیر بهداشت علوم پزشکی کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  فرصت ثبت نام در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در چهار بازه زمانی ۳ تا ۹ دی ماه ۱۴۰۲، ۳ تا ۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ و ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ انجام شده است.

فرصت تکمیل مدارک در پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی آغاز شده است و متقاضیان تا ساعت ۱۰ صبح روز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌توانند جهت تکمیل مدارک اقدام کنند.

داوطلبان باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و با وارد کردن کد ملی و شماره همراه خود، وضعیت مدارک خود را مشاهده کنند و در صورت نقص مدارک با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت به رفع آن اقدام کنند.

به گزارش مهر، پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مبتنی بر قوانین و مقررات موجود (بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی و قانون برقراری عدالت آموزشی و اصلاحیه آن مصوب مجلس شورای اسلامی) در ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در هفته منتهی به آزمون از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. برای حضور در جلسه آزمون همراه داشتن کارت آزمون و کارت شناسایی معتبر عکس دار الزامی است.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندر عباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی اعلام شد
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی
  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد
  • جزییات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ️تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد
  • مهلت نام‌نویسی در نوبت دوم کنکور کارشناسی ۱۴۰۳ بار دیگر تمدید شد