Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی روند بیماریابی و درمان مبتلایان به ویروس اچ‌ای وی در روستای چنار محمودی با بیان اینکه راه‌های انتقال ویروس قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت گفت: در حال حاضر درمان مبتلایان به این ویروس در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن تأکید بر تسریع آغاز روند درمان بیماران، از رسمیت یافتن فعالیت مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در لردگان خبر داد.

رئیسی افزود: مقدمات لازم برای تبدیل شدن خانه بهداشت روستا به مرکز بهداشت و استقرار پزشک و سایر کارشناسان مربوطه در این مرکز فراهم شده است.

او اضافه کرد: اعتراضات اجتماعی ارتباطی با موضوع و اقدامات بیماریابی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه ندارد و بدون شک تبدیل کردن موضوعات سلامت به مسائل نظامی واکنش و خشم مردم را در پی خواهد داشت.

رئیسی در پایان ضمن تقدیر از ریاست و معاونین و عوامل اجرایی بیماریابی و تیم تشخیصی و مشاوره‌ای مستقر در روستا گفت: علی رغم فشار و تنش‌های موجود عملکرد این مجموعه بسیار خوب و قابل تقدیر بود.

انتهای پیام/ف

تأکید بر تسریع آغاز روند درمان بیماران در روستای چنار محمودی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی

صابر جباری در نشست خبری هفته سلامت در ستاد وزارت بهداشت، گفت: نرخ باروری کلی در سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: مرکز آمار ایران بر اساس داده‌های سازمان ثبت احوال، وزارت بهداشت و دستگاه‌های دیگر، سالانه نرخ باروری کلی را اعلام می‌کند که این آمار برای سال ۱۴۰۲ هنوز احصا و اعلام نشده است.

وی ادامه داد: تعداد موالید سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته ولی جلوی سرعت سیر نزولی کاهش موالید گرفته شده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان داشت: به عنوان مثال میزان کاهش موالید از سال ۹۴ تا ۹۸ بالغ بر ۱۲۰ هزار تولد بوده است.  

 جباری افزود: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷ هزار کاهش موالید داشته ایم که اگر روند قبلی ادامه می‌یافت باید کاهش بیش از ۵۰ هزار تولد را سال گذشته تجربه می‌کردیم.

وی با بیان این که هنوز خطر سالمندی و سیاه‌چاله جمعیتی کشور را تهدید می‌کند، گفت: البته امیدواریم مجموعه اقداماتی که در راستای جوان سازی جمعیت و حمایت از خانواده انجام شده ما را از افتادن در سیاه چاله جمعیتی دور کند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ابراز داشت: آرام شدن روند کاهشی موالید نشان از موفقیت برنامه‌های جمعیتی در کشور دارد. زیرا اگر روند گذشته ادامه داشت موالید سالانه به زیر یک میلیون نفر رسیده بود.

 جباری بیان داشت: در حوزه ناباروری نیز پوشش درمان ناباروری در کشور کامل نبود ولی هم اکنون پوشش ۹۰ درصدی خدمات ناباروری را در مراکز دولتی شاهد هستیم.

وی افزود: خدمات ناباروری نیز فقط در حوزه درمان متمرکز بود ولی الان دو بسته خدمتی یکی در حوزه پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشتی و دیگری تشخیص به هنگام ناباروری که کار مشترک حوزه‌های بهداشت و درمان است، در حال اجراست.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: قبل از قانون جوانی جمعیت فقط خدمات فوق تخصصی ناباروری ارائه می‌شد ولی اکنون شاهد راه افتادن ۸۰ مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • ضرورت ایجاد بانک سلولی برای درمان بیماران دیابتی
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی