Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@12:41:51 GMT

بیمه؛ پشتیبانی ارزشمند برای کشاورزان گیلان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۴۶۵۱

بیمه؛ پشتیبانی ارزشمند برای کشاورزان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: صنعت بیمه پشتیبان کشاورزان است.

به گزارش ایسنا، علی درجانی با اشاره به اینکه بیمه، پشتیبان بخش کشاورزی است، اظهار کرد: با توجه به گردش مالی بخش کشاورزی در گیلان که بیشترین سهم را در اقتصاد استان دارد، لازم است تا تمام توان خود را در کلیه بخش های مرتبط، به خصوص بیمه که یک صنعت پشتیبان در این بخش است به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عوامل زیادی را در به ثمر نشستن محصول کشاورزی دخیل دانست و ادامه داد: این عوامل، ریسک در بخش کشاورزی را بالا برده و بیمه ها باید کشاورزان را حمایت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان حضور نماینده کشاورزان در ستاد را کمک موثر عنوان کرد و گفت: بالا بردن سهم گیلان در کشور با توجه به اقتصاد کشاورزی استان و افزایش اطلاع رسانی های گسترده بخش ترویج دو کار عمده برای ارتقا سطح بیمه گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان بوده و قبل از وقوع خسارت، باید آگاه سازی بهره برداران در مزرعه انجام پذیرد، تصریح کرد: در سال جاری با اطلاع رسانی و آموزش های به موقع توانستیم از حوادث احتمالی جلوگیری و میزان تلف شدن محصولات را در بخش های مختلف کاهش دهیم.

درجانی راه حل افزایش ضریب نفوذ بیمه کشاورزی را استفاده از بخش خصوصی و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بیان کرد و گفت: جوانان متخصص به عنوان کارگزار و تسهیل گر بخش آموزش می‌توانند برای پیشگیری و کاهش خسارات در صندوق بیمه فعالیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: کشت دوم از سیاست های اصلی سازمان جهاد کشاورزی است و بیمه باید گستره عمل خود را در این خصوص افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بیمه محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد

محمد احمدی مدیر مهندسی وحدنگاری اراضی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر قانون جلوگیری از خردشدن اراضی با صدور سند موافقت نمی کنیم، از این رو وراث بصورت مشاعی به میزان قدرالسهم خود باید اراضی سند بگیرند.

به گفته او، بنابر مصوبه سال ۸۵، ملاک عمل ما قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشور است، لذا بعد از فوت صاحب زمین امکان تقسیم اراضی وجود ندارد.

احمدی با اشاره به هزینه صدور سند اراضی کشاورزی افزود: هزینه صدور سند از جمله تهیه نقشه کاداستر برعهده دولت است و تنها کشاورزان هزینه مختصری برای صدور سند پرداخت می کنند که در مقابل هزینه پرداختی دولت رقم چشمگیری نیست.

مجری و مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی درباره اینکه با سندددار شدن اراضی کشاورزی از کشاورزان مالیات دریافت می شود، گفت: در برنامه هفتم قانونی مبنی بر پرداخت مالیات توسط کشاورزان نداریم و اگر قانون بر آن باشد که از کشاورزان مالیات دریافت شود، ارتباطی به سنددار شدن یا سند نداشتن ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟