Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور معتقد است باید قراردادهای مستقیم از سوی دستگاه‌ها با کارگران منعقد شود. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: آنچه که اهداف اصلی 44 قانون اساسی به دنبال داشت متاسفانه تحقق پیدا نکرد به ویژه که در نص قانون صراحتا سه پیش شرط برای ایجاد آن پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور بیان کرد: این سه پیش شرط شامل این است که اولا از محدوده قوانین اسلام خارج نشود؛ ثانیا سبب رشد و توسعه اقتصادی کشور شود و مهم‌ترین  آن این است که سبب زیان جامعه نشود.

سهرابی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم برخی از این  غدد زائد بدخیم بزرگترین ظلم‌ها را نسبت به کارگران روا می‌دارند و در این راستا متاسفانه مراودات و ارتباطات پیمانکاران با دستگاه‌ها و کارفرمایان طوری ایجاد شده که برای کارگران این گونه متصور شده که آنان از بدنه دولت یا عضو هیات مدیره هستند و عکس‌های پیمانکاران در کنار مدیران، دغدغه‌هایشان را بیشتر می‌کند.

1000 پرونده کارگری در هیئت‌های تشخیص استان اردبیل رسیدگی شدجزئیات جلسه سه قوه برای بررسی سیاست‌های نظام قانون‌گذاری/کارگروه تشکیل شدکارفرمایان حق اخراج یا خاتمه یک‌طرفه قرارداد کارگران را ندارند

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها و دهیاری‌ها  مشهود است که نیروهای تحت پیمان ثابت، پرداخت حقوق توسط شهرداری انجام می‌شود اما یک واسطه به عنوان پیمانکار در این بین سبب افزایش هزینه‌ها و عوارض شهرداری می‌شود که با حذف پیمانکاران می‌توان در حوزه رفاهی پرسنل و کاهش هزینه‌ها گام موثری در حوزه خدمت برداشت.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز یکی از رساترین فریاد تشکلات کارگری این است که پیمانکاران، غده سرطانی هستند اظهار داشت: امروز اگر به دنبال بهره وری نیروی کار و نشاط کارگران هستیم باید قرارداد مستقیم با سرمایه‌های انسانی منعقد شود.

سهرابی تاکید کرد: آن چه که قوانین کار و تامین اجتماعی و منشور حقوق شهروندی تاکید دارد این است که شهروندان بالاخص کارگران حق دارند از زندگی شایسته منطبق با دانش روز و استانداردهای ملی و مطلوب برای ادامه زندگی برخوردار باشند اما تا زمانی که این غدد در پیکره اقتصادی وجود داشته باشد و سبب سرباری دستگاه‌ها باشند نمی‌توان زندگی در شان خانواده کارگران برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد

دریافت 51 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تقی عبادی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأثیرات پسماندها و زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم و به صورت غیر اصولی دفع می‌شوند را تشریح کرده و گفت: تمام زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سلامت خودمان تأثیر می‌گذارد و به سمت ما باز می‌گردند.

کد خبر 6088588

دیگر خبرها

  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان