Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت داوری فوتبال می‌گوید باید بین مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک فاصله‌ای وجود داشته باشد تا برای مسابقات مهم لیگ یک، از داوران با کیفیت و باتجربه استفاده شود.

حسین عسگری، پیشکسوت داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اشتباهات داوری موجود در لیگ دسته یک اظهار کرد:‌ هر مسابقه‌ای چه در لیگ برتر و چه در  لیگ دسته یک، روند خاص خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مقررات کمیته انضباطی و کمیته داوران هر یک اعضای یک تیم، از بازیکن گرفته تا مدیرعامل،‌ حق اعتراض به تصمیمات داوری را ندارند و اگر اعتراضی وجود دارد باید نامه کتبی از طرف باشگاه به فدراسیون فوتبال ارسال شود تا کمیته داوران آن را بررسی کند.

او ادامه داد:‌ پتانسیل داورهای ما محدود است و این مساله در همه جای دنیا وجود دارد. نباید توقع داشت که همان ظرفیت و تجربه‌ای که در مسابقات لیگ برتر وجود دارد، در لیگ دسته یک وجود دارد. من چون در حال حاضر از توانایی و داورها اطلاع ندارم نمی‌توانم نظر دقیقی بدهم اما در زمان خودمان سعی می‌کردیم از داوران با تجربه در مسابقات لیگ یک هم استفاده کنیم. بحث جوانگرایی در داوری هم یک مساله همیشگی است و اگر وجود نداشته باشد در آینده مشکل‌ساز می‌شود.

عسگری افزود: راهکاری که می‌تواند در این رابطه موثر باشد، فاصله انداختن بین بازی‌های لیگ دسته یک و لیگ برتر است که داوران بین این دو مسابقات فرصت لازم برای ریکاوری داشته باشند و برای بازی‌های مهم و نکته‌دار لیگ دسته یک، از داوران باتجربه و خوب استفاده شود.

رئیس پیشین دپارتمان داوری فوتبال درباره داوری مسابقات لیگ برتر گفت: طبق بررسی‌های انجام شده‌، در دو هفته اول مسابقات، اشتباه تاثیرگذاری وجود نداشت اما در هفته سوم یک اشتباهاتی وجود داشت که در همه جای دنیا وجود دارد. اشتباهات داوری مساله‌ای اجتناب ناپذیر است اما نباید از یک حد زیادتر شود. اشتباه داوری را نمی‌توان به طور کامل از فوتبال حذف کرد. حتی با وجود امکانات جدیدی که در فوتبال دنیا آمده است، نمی‌توان ادعا کرد که اشتباه داوری به هیچ عنوان وجود ندارد.

عسگری خاطرنشان کرد:‌ در فوتبال ما متاسفانه بحث داوری بسیار برجسته می‌شود و مسائل دیگر هیچ توجهی به آن نمی‌شود یعنی اگر اشتباهی از داور در یک صحنه رخ دهد، هجمه‌ها و واکنش‌های بسیاری به وجود می‌آید اما اگر اشتباهی در همان بازی از بازیکنان یا عوامل دیگررخ دهد و تاثیرگذار باشد، هیچ توجهی به آن نمی‌شود. امیدوارم که  این مساله در آینده برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسين عسگري داوری فوتبال لیگ دسته یک فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر رویدادهای ورزش استان در پائیز سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سکوی نخست المپیاد ورزشی استعداد‌های برتر ویژه بیماران خاص کشور، کسب جایگاه سوم لیگ دسته یک فوتسال نونهالان کشور، قهرمانی مقتدرانه کاراته کا‌ها در مسابقات شوتوکان کاراته‌دو ایران، قهرمانی سه کشتی گیر در مسابقات انتخابی نیرو‌های مسلح کشور، نایب قهرمان پسران خردسال در رقابت‌های بدمینتون قهرمانی کشور و کسب مقام سوم رقابت‌های هانمادانگ قهرمانی کشور مهمترین موفقیت‌های قمی‌ها در عرصه‌های مختلف ورزشی بود.

میزبان رویداد‌های ورزشی کارکنان سپاه، مسابقات استراگوس یا تلاش‌های امدادی، فوتسال پایه ها، لیگ دسته اول والیبال جوانان، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان، تیم ملی تنیس بانوان و رقابت‌های رده‌بندی بدمینتون بازان زیر ۱۷ و ۱۹ سال در سطح کشور نیز بودیم/ رقابت‌هایی که در برخی از آنها روی سکو رفتیم و بعضی هم تجربه اندوزی کردیم.

از پای کار بودن استاندار برای حل مسئله مسکن ورزشکاران، تعامل اداره ورزش با سپاه برای تحول در ورزش کهک، آغاز ساخت اولین استخر سرپوشیده شهرستان جعفرآباد و توقف عملیات عمرانی سالن ورزشی طاهباز به دلیل کمبود منابع مالی در منطقه کمتر برخوردار از فضای ورزشی شهید محلاتی نیز گفتیم که امیدواریم ورزش قم جهش پیشرفت و توسعه را در سال جاری را بیش از پیش دنبال کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جوابیه داور سابق به ادعای مدیر سپاهان!
  • مروری بر رویدادهای ورزش استان در پائیز سال ۱۴۰۲
  • درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون؛ برای ما VAR بگذارید!
  • یک برد ویک باخت برای مسی های کرمان در لیگ دسته اول فوتبال
  • پیروزی تیم‌های گیلانی در لیگ دسته یک فوتبال
  • برادر شوهر پاریس هیلتون در لیگ دسته دوم پرتغال!
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • معرفی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!
  • اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال مشخص شد