Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجان شاکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست به دلیل وسعت این استان در راستای حفاظت از گونه های جانوری چون هوبره دست یاری به سمت مردم دراز کرده است.

وی با اشاره به احتمال حضور اتباع کشورهای حاشیه خلیح فارس در این استان برای شکار هوبره از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان از طریق شماره ۳۱۲۱۸۰۰۰ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: هوبره گونه ای حمایت شده و مهاجر است و این پرنده به وفور در کرمان یافت می‌شود.

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته پرونده های متعددی از قاچاق این گونه توسط اتباع بیگانه در کرمان تشکیل شده است.

سودجویان هر ساله هزاران تله زنده گیری «هوبره» را در دشت ها برای زنده گیری و قاچاق این پرنده کمیاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس جاگذاری می کنند که این اقدام نسل این گونه را در معرض نابودی قرار داده است.

هوبره از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین المللی قرار دارد و شکار آن ممنوع است.

هر سال با فرا رسیدن مهرماه، آغاز فصل مهاجرت پرندگان و شکار غیرمجاز برای صید آنها بیشتر می شود.  

۳۰۲۹ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست کرمان ایرنا شکار پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی گزارشات مردمی و همیاران محیط‌زیست مبنی بر حضور گروهی شکارچی در منطقه حفاظت‌شده قره چغه موضوع به‌فوریت در دستور کار محیط‌بانان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با اشاره به اینکه گروه شکارچیان بااطلاع از حضور محیط‌بانان از محل متواری شده بودند، افزود: خوشبختانه یک شکارچی به همراه ۲ لاشه قوچ وحشی به دستور مقام قضائی بازداشت و پس از تکمیل پرونده به دادگستری تحویل شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه افراد این گروه شناسایی و تحت پیگرد قضائی هستند.

اصلاحی اول بهار را فصل زایش حیات‌وحش خواند که زمان بسیار حساسی برای محیط‌زیست خواهد بود و تأکید کرد: گردشگران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و از ورود به مناطق حساس که زیستگاه گونه‌های جانوری بوده به علت ایجاد تنش برای حیوانات در زمان زایش خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با بیان اینکه گونه‌های کل بز، میش و قوچ اوریال فروانی زیادی در این مناطق دارد که شکارچیان را بیشتر به سمت این‌گونه از حیوانات می‌کشاند، اضافه کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی نگهداری از محیط‌زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف همچون شکار حیوانات با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 6085448

دیگر خبرها

  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست