Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@11:07:42 GMT

پیشنهاد زمان اعزام به سربازی در ۲۰ سالگی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۵۹۹۶

پیشنهاد زمان اعزام به سربازی در ۲۰ سالگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیشنهاد زمان اعزام به سربازی در 20 سالگی برای کاهش فشار کنکور بر دانش آموزان خبرداد.

 دکتر سید سعید عاملی در نشست کنکور، چالش ها و راهکارها با بیان اینکه از ستادکل نیروهای مسلح درخواست به تعویق افتادن مهلت سربازی مشمولان را داریم، گفت: اگر سن اعزام به سربازی، با دوسال تعویق ۲۰ سال شود یقینا فشار کنکور نیز بر دانش آموزان کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه کار غیرعلمی و غیر تخصصی در کنکور نخواهیم داشت، گفت: رویکرد مشورای عالی انقلاب فرهنگی این است که به ذینفعان کنکور توجه کنیم. من در ۴ کشور خارجی تحصیل کرده و با نظام پذیرش برخی از کشورها آشنا هستم، برای کنکور راه حل وجود دارد و نباید از آن غول بی شاخ و دمی درست کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نباید فشار بر روی دانش آموزان را فشرده کنیم، دانش آموز زمانی که ۱۸ ساله می شود به او می گویند یا کنکور یا سربازی. که این باعث می شود برخی از این دانش آموزان در رشته هایی که علاقه ندارند در دانشگاه ها پذیرش شوند تا به سربازی نروند. می توانیم صحبت کنیم دوره سربازی را عقب بندازیم تا در این دو سال اضطراب از روی دانشجو برداشته شود.

دکتر عاملی تاکید کرد: شورای انقلاب اسلامی با انقلاب متولد شد و دو وظیفه مهم دارد یک وظیفه آن سیاستگذاری برای علم و فناوری و وظیفه دیگر فعالیت در حوزه فرهنگی بوده است که باید به این نظام اعتماد لازم شود و در حالی که اکنون ۳۲ شورای عالی دیگر دستگاهی و بخشی وجود دارد، این شوراها نباید در این مسائل ورود پیدا کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تاکید بر اینکه مدل جدید کنکور بهتر است تدریجی اجرا شود، گفت: فعلاً در حال مطالعه بحث کنکور هستیم و به نظرم بهتر است مدلی را طراحی کنیم که بتوانیم اجرای آن را تدریجی انجام بدهیم ولی باید یک مدلی داشته باشیم تا مسیر ما را مشخص کند. ما کار عجله ای و غیر تخصصی بدون در نظر گرفتن نظرات دانشگاه ها نخواهیم داشت و نباید همه دانشگاه ها را با یک رویکرد جلو ببریم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعتباراتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای استان‌ها در نظر گرفته شده است که در صورت ایجاد قرارگاه فرهنگی در شهرستان‌ها می‌توان از این اعتبارات برای امور فرهنگی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با تأکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر چند مجموعه کمک‌های حمایتی به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌دهند که اگر این اقدامات به صورت قرارگاهی و با هماهنگی و تجمیعی انجام شوند، اثرات بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وظیفه کار قرارگاهی در شهرستان برعهده امام جمعه و فرماندار است، گفت: استانداران و ائمه جمعه استان‌های مختلف عنوان کرده‌اند که با پیاده‌سازی نگاه قرارگاهی، دستاوردهای حوزه فرهنگ چند برابر شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ارائه گزارش کمی درباره مسائل فرهنگی به تنهایی کافی نیست، افزود: باید با کار قرارگاهی به دنبال رفع مسائل باشیم.

خسروپناه گفت: اعتباراتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای استان‌ها در نظر گرفته شده است که در صورت ایجاد قرارگاه فرهنگی در شهرستان‌ها می‌توان از این اعتبارات برای امور فرهنگی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار و بودجه نقش چندانی برای ضمانت اجرایی مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی ندارد، گفت: بالای ۷۰ درصد اجرای مصوبات به اراده و انجام رسالت خود دستگاه‌های متولی بستگی دارد و ارتباطی با کمبود اعتبارات فرهنگی ندارد.

وی با اشاره به تشکیل ستادهای اجرایی از سوی شورای انقلاب فرهنگی مختلف بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد میزگردها زمینه حضور دستگاه‌های مرتبط را برای برطرف شدن مسأله از مسیر دستگاه‌های مرتبط و متولی فراهم خواهد کرد.

خسروپناه تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در این زمینه گام برداشتن برای حصول نتیجه نهایی و تبیین راه‌حل‌ها برای مشخص شدن حل مسأله است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری وظیفه راهبری، راهبردی، راه‌بینی و راه‌سنجی را برعهده دارد، بر این اساس وظیفه شورا راه‌سازی و عملیات نیست، بلکه باید موضوعات علمی و فرهنگی را راهبری کند.

کد خبر 746548

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد