Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در این گزارش به مناسب ۱۵ مهر روز روستائیان و عشایر به بیان هر آنچه باید درباره بیمه روستائیان و عشایر و شرایط و مزایای بهره مندی از این بیمه بدانید می‌پردازیم. تاریخ انتشار: 12:42 - 15 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۳۶۹

گروه جامعه خبرگزاری میزان| زهرا قاسمی: بنا به درخواست مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، شورای فرهنگ عمومی شهریور ۹۲ با پیشنهاد نامگذاری یک روز به نام روستاییان و عشایر موافقت کرد و قرار شد ۱۵ مهر در تقویم رسمی ایران روز روستا و عشایر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی چنین روزی می‌تواند به توسعه و ترویج فرهنگ روستایی و توجه به نیاز‌ها و امکانات این بخش از جمعیت کشور کمک کند. قطعاً نقش روستا و روستائیان کشور در هر دوره و زمانه‌ای را به‌ویژه در زمینه توسعه و رشد اقتصادی نباید نادیده گرفت؛ زیرا این قشر برای عمران و آبادانی ایران زحمات فراوانی را متحمل گردیده اند و در کنار آنان نیز عشایر، این مردمان غیرتمند و صبور که امام آنان را ذخائر این مملکت نامیده اند، در راه داشتن وطنی سرافراز جان فشانی‌ها و ایثارگری‌های فراوانی از خود نشان داده اند.

در این گزارش به مناسب ۱۵ مهر روز روستائیان و عشایر به بیان هر آنچه باید درباره بیمه روستائیان و عشایر و شرایط و مزایای بهره مندی از این بیمه بدانید می‌پردازیم.

صندوق بیمه روستائیان و عشایر در سال ۱۳۸۳ بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تاسیس شد.

آخرین آمار تحت پوششین صندوق بیمه روستائیان و عشایر

بر اساس آخرین آمار تاکنون یک میلیون و ۳۴ هزار ۱۰۷ نفر بیمه شده فعال در این صندوق وجود دارد و ۴۴ هزار ۹۳۲ نفر مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند و بیش از ۵۴ هزار ۹۹۷ نفر مستمری بازماندگان دریافت می‌کنند و بیش از ۶ هزار ۳۵۱ نفر مستمری از کارآفتادگی از این صندوق دریافت می‌کنند.

شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال

انتخاب یکی از سطوح درآمد ماهانه توسط متقاضی

عقد قرارداد در یکی از کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی

پرداخت حق بیمه

چه کسانی بیمه می‌شوند؟

روستاییان

عشایر

کشاورزان غیرساکن در روستا

شاغلان فصلی و ساکنان شهر‌های زیر بیست هزار نفر

رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستا‌ها و شهر‌های زیر بیست هزار نفر

کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی
قالیبان

شاغلان حوزه صنایع دستی

مزایای عضویت درصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر

در ادامه به بیان توضیحاتی درباره مستمری پیری،مستمری بازماندگان و مستمری از کارافتادگی که از از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است می پردازیم.

مستمری پیری چیست؟ و شامل چه گروهی می‌شود؟

اگر شما روستایی، عشایر، کشاورز غیرساکن در روستا و یا ساکن شهر‌های زیر ۲۰ هزارنفر جمعیت هستید، کافی است حداقل ۱۵ سال، حق بیمه خود را بر اساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مشخص کرده بپردازید و بعد از ۶۵ سالگی، هر ماه، مستمری بگیرید.

دقت کنید! مستمری شما، دو سوم سطح درآمدی است که در سال آخر پرداخت کرده‌اید.

مستمری بازماندگان و شرایط دریافت آن

تفاوتی ندارد که چقدر سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید. اگر در جریان یک حادثه ناشی از کار، فوت کنید، افراد واجد شرایط تحت تکفلتان، مستمری بازماندگان را دریافت می‌کنند.

این را بدانید! اگر یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید و ۹۰ روز از حق بیمه سال آخر را هم پرداخت کرده باشید، در صورت فوت به هر دلیلی، بازماندگانتان مستمری می‌گیرند.

مستمری از کار‌افتادگی کلی چقدر است؟

اگر بر اثر حادثه‌ای در جریان کار، از کار افتاده شوید، بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه، تا پایان عمر مستمری از کار افتادگی می‌گیرید. حتی پس از فوت، بازماندگانتان هم از این مستمری بهره‌مند می‌شوند.

اما یک پیشنهاد ویژه! اگر به دلایلی غیر از حوادث ناشی از کار، از کارافتاده کلی شوید و فقط یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید، به شرط آنکه در طول سال آخر منتهی به وقوع از کار افتادگی کلی، حق بیمه ۹۰ روز را پرداخت کرده باشید می‌توانید مادام‌العمر از مزایای مستمری از کار افتادگی کلی استفاده کنید.

شرایط سنی بیمه شدگان و مبلغ بیمه پردازی

محمد واعظ مهدوی مدیر عامل سابق صندوق بیمه‌های اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در گفتگو با خبرنگار میزان درباره شرایط سنی بیمه شدگان در این صندوق گفت: میانگین سن برای بیمه شدگان ۳۶ سال تا ۶۵ سال است. این افراد باید صبر کنند تا به سن ۶۵ سالگی برسند و سپس از خدمات بیمه برخوردار شوند.

در ادامه بیان کرد: دولت سهم کارفرمایی روستائیان را می‌پردازد و روستائیان فقط سهم بیمه شدده را می‌پردازند. ماهیانه ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان این مبلغ بیمه پردازی متفاوت است و مابقی آن توسط دولت تامین اعتبار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه روستائیان واعظ مهدوی پیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد