Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@07:57:06 GMT

ابراز نگرانی پدر آسانژ در خصوص وضعیت پسرش

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۶۵۶۹

«جان شیپتون» پدر «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری «ورلد سوشالیست»، گفت نگران است که پسرش تحت شرایطی که در زندان «بلمارش» لندن دارد، جانش را از دست دهد.

اخبار بین‌الملل- اظهارات شیپتون اغراق‌آمیز نیست. کسانی که از زمان ورود آسانژ به زندان بلمارش با او ملاقات داشتند، درباره سلامت جسم و روح او ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، نتیجه‌ای که از این وضعیت جولیان آسانژ می‌توان گرفت این است که دستگاه‌های دولتی آمریکا، انگلیس و استرالیا به صورت تدریجی او را به قتل می‌رسانند.

دلایل فراوانی برای متهم کردن واشنگتن، لندن و کانبرا در این زمینه وجود دارد، مبنی براینکه مرگ آسانژ در روند سیاسی طولانی مدت استرداد وی از انگلیس به آمریکا، بهتر از محاکمه او به اتهام جاسوسی است.

طبق این گزارش، آسانژ در یک سلول انفرادی به مدت ۲۱ تا ۲۳ ساعت در روز محبوس می‌شود. او هیچ دسترسی‌ای به اطلاعات بیرونی، تماس تلفنی، کتابخانه و ارتباط با دیگر زندانیان ندارد. او تنها اجازه داشتن دو ملاقات یک ساعته شخصی در ماه دارد. آسانژ در این مدت دچار کاهش وزن قابل توجهی شده و به گفته نزدیکان وی برخی از نشانه‌هایی از اختلالات روحی را نیز نشان می‌دهد.

طبق گزارش این وبسایت خبری، این نوع رفتارها نحوه برخورد با مردی است که به جرم گفتن حقیقت مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او قدرت دولت آمریکا و هم‌پیمانانش را به چالش کشید و به همین دلیل در معرض اتهامات شخصی و شکنجه‌های دولتی بی‌رحمانه قرار گرفت.

آسانژ که در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی لیکس را تأسیس کرد، در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند. اندکی بعد دولت سوئد آسانژ را به «تجاوز جنسی» به یک زن متهم و علیه او حکم بازداشت در سرتاسر جهان صادر کرد.

آسانژ با رد این اتهام و بیان اینکه ادعای سوئد انگیزه‌های سیاسی دارد و هدف از آن خاموش کردن ویکی لیکس است، در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. از آن زمان دولت اکوادور به وی در سفارت پناه داده بود، تا اینکه «لنین مورنو» رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد این کشور در واکنش به «رفتارهای غیرمحترمانه و تهاجمی» آسانژ و تهدیداتی که او علیه متحدان اکوادور ایجاد کرده، وضعیت پناهندگی وی را رد کرده است.

در سال‌های گذشته با وجود پناهندگی آسانژ به سفارت اکوادور، سایت ویکی لیکس به انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده کشورهای مختلف از جمله آمریکا و انگلیس ادامه داده و به همین دلیل واشنگتن و لندن اکوادور را به شدت تحت فشار قرار داده بودند تا به وضعیت پناهندگی او پایان دهد.

پلیس انگلیس نیز پس از خروج آسانژ از سفارت اکوادور در لندن او را بازداشت کرده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لندن انگلیس جاسوسی واشنگتن لندن بنیانگذار جولیان آسانژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مطلبی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من دستور دادم تا سفارت ونزوئلا در کیتو و کنسولگری ما در گوایاکیل تعطیل شده و دیپلمات‌ها به سرعت به ونزوئلا برگردند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، وی در ادامه مطلب خود همچنین با اشاره به حمله به سفارت مکزیک در اکوادور نوشت: تا زمانیکه قوانین بین‌المللی در اکوادور به طور کامل برقرار نشود، این وضعیت همچنان پای بر جاست.

اوایل ماه جاری میلادی، پلیس اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو یورش برد و «خورخه گلاس»، معاون سابق رئیس جمهور اکوادور را دستگیر کرد؛ وی در سفارت مکزیک در کیتو پناه گرفته و از دسامبر ۲۰۲۳ در آنجا ساکن بود.

برای گلاس همچنین حکم دستگیری و بابت اتهام فساد، حکم زندان صادر شده است.

مادورو در ادامه مطلب خود آورده است: این اقدام ما، همبستگی مطلق و کامل ونزوئلا با مردم مکزیک است. شما تنها نیستید، شما صدای آمریکای ما را دارید که در این شرایط شما را همراهی می‌کند. این یک اقدام وحشیانه است که علیه سفارت شما در اکوادور انجام شده و هیچکس در جهان از آن دفاع نمی‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد که سفارت ونزوئلا در اکوادور روز سه‌شنبه تعطیل شد.

تنش‌ها بین مکزیک و اکوادور ماه‌هاست که بدتر شده است. اکوادور در اوایل این ماه پس از اظهار نظر آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در مورد انتخابات اکوادور در سال گذشته، گفت که سفیر مکزیک تحت تعقیب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابراز تاسف سازمان همکاری اسلامی از وتوی ضدفلسطینی آمریکا
  • بازگشت روماریو به فوتبال در 58 سالگی؛ اسطوره برزیلی با پسرش هم تیمی شد!
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند