Web Analytics Made Easy - Statcounter

متهم ردیف سوم پرونده گروه عظام گفت: تنها اقاریری را قبول دارم که نزد حفاظت اطلاعات سپاه صورت گرفته و اظهاراتی که امروز در محضر دادگاه بیان می‌کنم.

به گزارش مشرق، مرتضی روغنی‌ها در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده عباس ایروانی مدیر گروه عظام که در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی برگزار شد در معرفی خود اظهار کرد: دارای تحصیلات عالیه در یکی از بزرگترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌ای که فارغ‌التحصیلان آن در مقطع دکترا بسیار اندک هستند تحصیل کرده و موفق به اخذ دکترا در رشته کسب و کار و بازرگانی بین‌المللی شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم ردیف سوم پرونده گروه عظام خود را مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسوی معرفی کرد و گفت: علیرغم اینکه طی سالیان گذشته همواره فرصت کار در خارج از کشور و در شرایط مناسب برایم وجود داشته اما ترجیح دادم در ایران بمانم و برای توسعه کشورم تلاش کنم.

بیشتر بخوانید: متهم پرونده گروه عظام غافل‌گیر شد/ متهمی که با پرداخت رشوه کارآفرین برتر شد فروش اطلاعات رقبای عظام در قبال قراردادهای مشاوره/ ایروانی پیشتر به اتهام ارتشا بازداشت شده بود

این متهم اضافه کرد: تنها اقاریری را قبول دارم که نزد حفاظت اطلاعات سپاه صورت گرفته و اظهاراتی که امروز در محضر دادگاه بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: در کیفرخواست صادره اصلی‌ترین دلیل انتساب اتهام به من گزارش ضابطین است و اتهام نسبت داده شده از نظر قضایی در حد اعلام جرم محسوب می‌شود و این گزارش توسط نهادهای امنیتی و غیرتخصصی ارائه شده و از نوع نگارش آن می‌تواند دیدگاه تهیه کننده‌هایش را ارزیابی کرد.

روغنی‌ها گفت: اقدامات من در سالهای گذشته در راستای توسعه تکنولوژیک کشور با هدف اخلال در نظام اقتصادی که در کیفرخواست به آن اشاره شده همخوانی ندارد و تنها یک سال و دو ماه مسئولیت من در حوزه لجستیک به عنوان مجرمانه بودن تمام سالهای فعالیتم تلقی شده است.

وی تاکید کرد: فعالیتهای اقتصادی و تلاشهای من برای رشد کشورم هرگز نمی‌تواند در دایره شمول و تحریف قانون اخلال در نظام اقتصادی قرار گیرد و به جز توضیح نماینده گمرک درباره محموله توقیفی کل در فرودگاه امام موارد دیگری وجود ندارد و در ارتباط با آن محموله نیز بیش از 5 ماه بود که سمتی در گروه برق و الکترونیک نداشتم.

متهم ردیف سوم پرونده گروه عظام گفت: مبلغ 764 میلیون و 37 هزار و 425 دلار ارزش کل واردات انجام شده است اما به عنوان ارزش دلاری کالاهای قاچاق مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به عنوان اتهامی مشارکت در قاچاق سازمان یافته به ارزش 118 میلیون و 295 هزار و 847 دلار گفت: در کیفرخواست من به عنوان نفر سوم گروه و عهده‌دار تنظیم اسناد مجعول و مدیریت پرداخت رشوه معرفی شدم در حالی که مطابق چارت سازمانی تنها در حوزه امور بین‌الملل که مربوط به مذاکره و تنظیم قراردادها مسئولیت داشتم و از 15 آذر 95 تا 26 اسفند 96 به عنوان معاون امور لجستیک گروه برق و الکترونیک فعالیت کردم.

روغنی‌ها افزود: در کیفرخواست به عنوان مدیر لجستیک کل گروه عظام معرفی شدم در صورتی که تنها در گروه برق و الکترونیک این سمت را داشتم و کل واردات قطعات در دوره محکومیتم 94 میلیون دلار بوده لذا تقاضا دارم نماینده دادستان مستندات خود را درباره 118 میلیون دلار اعلام کند.

این متهم افزود: تا سال 95 تمام سخت‌افزار موتور ملی گازسوز و بنزین‌سوز مشترک بودند لذا شرکت با استفاده از این مزیت تکنولوژیک که سایر رقبا بی‌بهره بودند از تعرفه 5 درصد استفاده کرد. قطعات ای‌ام‌اس حدود 50 درصد از واردات شرکت را دربرمی‌گیرد و در سایر موارد براساس تعرفه‌های تعیین شده شرکت اقدام به پرداخت تعرفه‌های گمرکی کرده است.

متهم ردیف سوم پرونده گروه عظام  توضیح داد: شرکت سازه‌پویش هم قطعات مربوط به مدیریت سوخت موتور را وارد می‌کرد که 50 درصد واردات را شامل می‌شد و هم قطعات الکترونیک می‌آورد که این قطعات تعرفه‌هایی از 10 الی 26 درصد داشتند و تمامی آنها پرداخت شده است.

به گفته روغنی‌ها از 380 میلیارد واردات صورت گرفته از تاریخ 15 آذر 95 تا 29 اسفند 96، 158 میلیارد تومان مربوط به سایر قطعات الکترونیک بوده که ربطی به مدیریت سوخت نداشتند لذا پرداخت تعرفه 5 درصدی برای تمام قطعات موضوعیت ندارد.

وی به توضیح درباره بند 6 و 9 فصل 84 قانون پرداخت و گفت: در نامه مدیر کل گمرک قزوین به تاریخ 27 اردیبهشت سال 97 در خصو ص محموله توقیفی در گمرک این استان آمده است با توجه به توضیحات سازه‌پویش درخصوص اظهارنامه واردات قطعات کالای مذکور با رعایت تمام مجوزهای مربوطه و تشریفات قانونی و مجوز وزارت صمت مبنی بر استفاده از مزایای بند 6 فصل 84 وارد و ترخیص شده اشت.

متهم افزود: مدیر گمرک قزوین در ذیل این نامه به بند 9 اشاره کرده و گفته ضمنا در کتاب قانون مقررات صادرات و واردات در بند 9 حقوق ورودی اجزای قطعات 5 درصد تعریف شده است بنابر این ما در سال 96 و 97 هم بند 6 و هم بند 9 را داشتیم که بند 6 مربوط به گازسوز و بنزین سوز قطعات و بنده 9 مربوط به حقوق ورودی اجزای و قطعات موتور است که با تشخیص وزارت صمت معادل 5 درصد در نظر گرفته شده است. یعنی اگر شرکت از مزایای بند 6 هم استفاده نمی‌کرد و به بند 9 استناد می‌کرد باز هم حقوقی ضایع نمی‌شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو تحولات عراق تحولات یمن دادگاه مفاسد اقتصادی عظام عباس ایروانی اطلاعات سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی

مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون انتظامی، معاون پارلمانی، معاون آموزش و پژوهش، مدیر مرکز آمار و فن آوری اطلاعات، صبح روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه ازمسئولیت پذیری و دلسوزی تمامی دست اندرکاران تولید و طراحی این سامانه در ادامه رونمایی از سامانه جامع انتظامی را کار بسیار ارزشمند و فاخری خواند و گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

دکتر محمد رئیس زاده با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیات‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیات‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

وی با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیر ساخت ها، احصا فرایند‌ها و پیاده سازی آن افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه انجام داده است و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجربه کاهش بار مراجعات مردم به هیات‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها می‌شود، در ادامه صحبت هایش ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

-سامانه جامع انتظامی اطاله رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را کاهش می‌دهد

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار ما درباره نقش سامانه جامع انتظامی در اطاله رسیدگی به پرونده‌های انتظامی گفت: با راه اندازی این سامانه همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند بصورت برخط به هیات‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها و نیز هیات عالی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند و از وضعیت پرونده شان آگاه شوند. از طرفی هر اتفاق جدیدی در پرونده مراجعین رخ دهد بصورت پیامک به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد و نهایتا نتیجه رای انتظامی یا کاشناسی به طرفین ابلاغ خواهد شد.

دکتر محمدرضا خردمند با بیان اینکه اعتراض به پرونده‌های انتظامی نیز در بستر سامانه جامع انتظامی خواهدبود در ادامه افزود: بر خط شدن مراجعات افراد حقوقی و حقیقی به معاونت انتظامی سازمان و نیز هیات‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها منجربه بهبود کیفی قابل توجهی در رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد از طرفی قابلیت دسترسی آمار شکایات را در کل کشور فراهم خواهد کرد، ضمن اینکه از اطاله زمان رسیدگی به طور قابل توجهی کاسته خواهد شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی رونمایی از سامانه جامع انتظامی و رسیدگی الکترونیک و بر خط به پرونده‌های انتظامی را از جمله تاکیدات رئیس کل سازمان نظام پزشکی از همان آغاز دوره جدید ریاست ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع انتظامی مراجعه حضوری مردم و جامعه پزشکی را به شدت کاهش می‌دهد.

به گفته دکتر خردمند؛ یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده سازمان نظام پزشکی است رسیدگی انتظامی یا انجام کارشناسی برای مراجع قضایی است با توجه به اینکه انجام این موضوع مستلزم مراجعه افراد به سازمان نظام پزشکی بود و همین امر مشکلات فراوانی ایجاد می‌کرد و دقت در رسیدگی را هم کم می‌کند همچنین موجب اطاله زمان رسیدگی می‌شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی از اجرای پایلوت سامانه جامع انتظامی در سه استان تهران، البرز و قزوین خبر داد و گفت: تحقیق و راه اندازی سامانه جامع انتظامی از حدود یک سال پیش در سازمان نظام پزشکی کلید خورده است و پس از احصا و رفع عیوب سامانه در استان‌های پایلوت با دستور رئیس کل سازمان نظام پزشکی اجرای سراسری آن در کشور کلید می‌خورد.



-برخط شدن رسیدگی به پرونده‌های انتظامی در ۲۲۲ نظام پزشکی سراسر کشور؛ به زودی



مدیر مرکز آمارو فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی درباره دسترسی مراجعین به پرونده‌های انتظامی در سامانه جامع انتظامی به خبرنگار ما گفت: نزدیک به یک سال است مرکز آمارو فن آوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی بصورت شبانه روزی در حال تولید و طراحی سامانه جامع انتظامی هستند، این سامانه در بلند مدت امکان پاسخگویی به نیازمندی‌های حوزه سلامت الکترونیک کشور را در جهت احقاق حقوق جامعه پزشکی و مردم فراهم می‌کند.

به گفته دکتر عبدالکریم مباشر جنت؛ کلیه فرآیند‌های رسیدگی و دادرسی در معاونت انتظامی سازمان نطام پزشکی به شکل جامع در قالب این سامانه انجام خواهد شد. بیماران پس از ثبت پرونده شکایات شان کدمنحصر به فردی را دریافت می‌کنند و روند پیشرفت طرح شکایت از طریق همین کد قابل پیگیری است همچنین افرادی که از آن‌ها شکایت شده است می‌توانند وضعیت پرونده شان را بصورت بر خط و در لحظه پیگیری کنند.

وی با اشاره به حجم شکایت‌ها و پرونده‌های مورد بررسی کارشناسی و ارجاع شده در سازمان نظام پزشکی گفت: با گسترده شدن سامانه جامع انتظامی و قابلیت استفاده بر خط مراجعین در ۲۲۲ نظام پزشکی کشور شاهد نظارت عالی، وحدت رویه و دیتا بیس‌هایی خواهیم بود که می‌تواند در سیاست گذاری‌ها کمک کند. از طرفی می‌توانیم زحمات هیات‌های انتظامی نظام پزشکی‌های سراسر کشور را بصورت جامع رصد و ارزیابی کنیم و در جا‌هایی که نیاز به کمک بدنه کارشناسی در شهر‌های مختلف است، از ظرفیت موجود بصورت بر خط استفاده کنیم.

مدیرمرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نسخه اولیه سامانه جامع انتظامی قابلیت توسعه و اضافه شدن جزئیات بیشتری را دارد، درباره اینکه آیا کاربران در هنگام استفاده از این سامانه باید هزینه هم پرداخت کنند؟ اظهار داشت:خیر. هزینه‌ها طبق روال سابق ادامه دارد و هیچ هزینه اضافی تحمیل نخواهد شد بلکه این سامانه به دلیل کاهش رفت و آمد مراجعین برای کسب اطلاع از روند پرونده و نیز حذف یا کاهش فرایند‌های کاغذی و سنتی منجربه کاهش قابل توجه هزینه‌ها خواهد شد.

دکتر مباشر جنت با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های انتظامی در سازمان نظام پزشکی تنها شامل اعضای سازمان نیست و پرونده سایر حرف پزشکی نیز در سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای این افراد تسهیلاتی هم در نظر گرفته شده است. از طرفی دسترسی به احراز هویت افراد از طریق وب سرویس‌های مستقر در نهاد‌های حاکمیتی از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بطور کلی نهاد‌هایی که برای احراز هویت افراد مانند پنجره هوشمند دولت الکترونیک تعریف شده است، در زیر ساخت‌های سامانه جامع انتظامی در نظر گرفته شده است.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد که کلیه نگهداری داده‌ها و سرور‌ها به منظور حفظ امنیت داده‌ها توسط سازمان نظام پزشکی کشور انجام می‌شود، امیدواریم این سامانه در جهت کمک به مردم و جامعه پزشکی باشد.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • ارز خودرو کجا رفت؟