Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@00:32:22 GMT

پشت پرده حملات بی‌بی‌سی به سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۶۸۳۶

به گزارش صدای ایران از مشرق، در این گزارش آمده است: گفتگو با سرلشکر قاسم سلیمانی زمانی پخش شد که روحانی دست خالی از نیویورک برگشته و دیدگاه آیت الله خامنه ای تقویت شده که معتقد است با امریکا باید از موضع قدرت برخورد کرد. شاید تصادفی نباشد که این گفتگو، شب پیش از دیدار فرماندهان سپاه با آیت‌الله خامنه‌ای پخش شد و رهبر جمهوری اسلامی در همین دیدار، ضمن تأکید بر بی‌حاصل بودن تلاش برای نجات برجام، به سپاه پاسداران توصیه کرد فعالیت‌هایش در خارج از خاک ایران را گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه دولتی انگلیس خاطرنشان ساخت: حمله به تأسیسات شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکو)، اسارت شماری از نظامیان سعودی به‌دست متحدان ایران در یمن و درگیری مرزی حزب الله لبنان و اسرائیل، تازه‌ترین مواردی‌اند که به پای فعالیت‌های فرامرزی سپاه پاسداران نوشته شده‌اند. جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله با اسرائیل که محور سخنان سرلشکر سلیمانی بود، هنوز در خاطره مردم منطقه زنده است. این جنگ برای بسیاری از مردم جهان اسلام غرورآفرین بود. جهان عرب که هنوز از چند شکست‌ از اسرائیل سرشکستگی عمیقی دارد، از اینکه نیرویی عربی توان ایستادگی در برابر ارتش قدرتمند اسرائیل را داشته به خود بالید.

بی بی سی در ادامه افزود: گرچه در جنگ ۳۳ روزه پشتیبانی ایران از حزب‌الله آشکار بود، اما به‌نظر می‌رسد جمهوری اسلامی این روزها ضروری دانسته که به همسایگانش یادآور شود، حزب‌اللهی که در آن زمان برایشان غرورآفرین بود، ایران را پشت خود داشت و قاسم سلیمانی که اکنون نماد قدرت نظامی ایران شده، در سراسر آن جنگ، وسط معرکه و در رأس فرماندهی این جنگ حضور داشته است.

در قسمت دیگری از گزارش بی بی سی چنین آمده است: سرلشکر سلیمانی در این گفتگو خاطراتی جالب توجه و تأثیرگذار از جنگ در لبنان بیان کرد و برای نخستین بار جزئیاتی از ابعاد نظامی فعالیت حزب‌الله در این جنگ را مطرح کرد؛ اما در بُعد سیاسی و تاریخی، مهمترین ویژگی این گفتگو، پاسخ به سؤالی بود که در ۱۳ سال اخیر درباره جنگ ۳۳روزه مطرح بوده: آیا حزب‌الله در آن زمان با تأیید ایران وارد جنگ با اسرائیل شد یا اینکه ایران را در برابر عمل انجام شده گذاشت؟ سرلشکر سلیمانی توضیح داد که در طرح عملیات حزب‌الله برای عبور از مرز و به اسارت گرفتن دو نظامی اسرائیلی، حضور داشته و هنگام آغاز این عملیات در لبنان بوده؛ در نتیجه، این عملیات با هماهنگی و تأیید ایران بوده است.

همچنین «پوریا ماهرویان» عضو تحریریه بی بی سی فارسی نیز با حضور در استودیوی پخش زنده، تلاش کرد تحلیلی با رویکرد سیاسی ـ جناحی ارائه دهد.

وی گفت: اخیرا آقای سلیمانی بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شود و برخی از مطرح شدن نام او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند.

ماهرویان در همین زمینه اضافه کرد: آقای سلیمانی شاید اکنون در جایگاهی بالاتر از ریاست جمهوری است؛ او به‌مثابه یک قدرت منطقه‌ای و فرمانده یکی از نیروهای چهارگانه سپاه است و محبوبیت و نفوذش نزد آقای خامنه‌ای بسیار بالاست.

عضو تحریریه بی بی سی در بخش دیگری از این گفتگو سعی کرد چنین القا کند که ممکن است با تصمیم رهبری، سردار سلیمانی مأمور شود خود را در انتخابات بعدی از جانب اصولگرایان نامزد کند!

گفتنی است با توجه به جایگاه کاریزماتیک و الهام‌بخش سردار سلیمانی که به گواهی خود بی بی سی و سایر ناظران بیرونی از سطح ایران فراتر رفته و محبوبیتی معنوی به فرمانده نیروی قدس سپاه بخشیده است، رسانه دولتی انگلیس از طریق آدرس غلط دادن می‌خواهد روایتی انحرافی به مخاطبان خود عرضه کند و توفیقات این چهره انقلابی را تا حد منازعات جناحی تقلیل دهد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سردار سلیمانی بی بی سی صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اسرائیل در گزارشی به حجم سنگین حملات حزب الله لبنان پرداخته‌اند.

از جمله روزنامه هاآرتص در گزارش خود پیرامون حمله اخیر حزب الله نوشته است که بین ۱۰ تا ۱۵ گلوله در منطقه مارگلیوت سقوط کرد و باعث قطع برق در شهرک شد، اما هیچ آژیر خطری به صدا درنیامد.

پیش از این، حزب الله لبنان اعلام کرده بود که شهرک مارگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

در همین ارتباط مقاومت اسلامی حزب الله اعلام کرد که در واکنش به کشتار حنین، شهرک «مارگلیوت» با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی حزب الله همچنین اعلام کرد که سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک المناره در ساختمانی که در آن مستقر بودند، هدف گرفته شدند.

رسانه‌های نظامی در مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۹۹۸ عملیات در جبهه‌های پشتیبانی لبنان، یمن و عراق طی ۲۰۰ روز انجام شده است.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

کد خبر 6087119

دیگر خبرها

  • اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟